Gå til innhold

cipralex dråper og tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å gå fra tabletter til dråper f.eks. i forbindelse med doseendring. Etter alt styret med doseendring av efexor vil jeg gjøre det så skånsomt som mulig. Håper cipralex ikke vil gi meg de problemene efexor gjorde. Er bivirkningene med dråper de samme som med tabletter?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen forskjell verken på virkning eller bivirkning.

Skrevet

Det er ingen forskjell verken på virkning eller bivirkning.

Takk for svar NHD

Skrevet

Jeg står i kø for å komme til en erfaren psykiater.

Har lenge slitt med angst og depresjon. Opplever utålelige bivirkninger på både Efexor og Cipralex.

Etter 5 uker på 10 mg Cipralex var jeg så pakket inn i vatt og ør i hodet at jeg ikke fungerte. Blir helt dopa og nummen i kroppen.

Brukte efexor i 5 mnd. Og var helt dopa av den og. Rant også av svette og ville bare sove. Ble bedre da jeg gikk ned i dose. Får store problemer når jeg seponerer efexor.

Finnes alternativ behandling? Sist jeg var hos psykiater foreslo han en lav dose quetiapin. Han mente jeg var kjempefølsom for antidepressivaog jeg prøver nå ut å stå på 5 mg Cipralex en periode.

Hva tenker du NHD? På forhånd takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...