Gå til innhold

Skyldes dette reduksjon av medisin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I samarbeid med psykiateren min reduserte jeg fluanxol fra 4 mg til 3 mg for ca 2 uker siden fordi jeg følte meg så død innvendig. Nå føler jeg mye dypere men opplever også uforklarlig frykt. Det som er frustrerende er at jeg er konstant kåt og tenker på mannfolk stort sett hele tiden. Kroppen min er klar og hjertet dunker. Jeg føler meg fullstendig fanget av seksuelt begjær. Jeg har ikke kjæreste og får aldri fysisk kontakt og det gjør meg nesten gal. Det er overhode ikke aktuelt å gå på byen og få seg et nummer for en natt.

Så hva i all verden skal jeg gjøre? Går turen til kondomeriet for meg også som dere anbefalte til en dame i en annen tråd?

Jeg klarer fint å ta meg av barna og gjøre mine huslige plikter, men der stopper det. Det eneste jeg klarer utenom det er å trene. Sikkert fordi jeg da får brukt kroppen min. Kanskje jeg skal trene det av meg?

Ikke misforstå. Det er kjempedeilig å være kåt men også svært frustrerende når jeg ikke får utløp for det. Onanering er deilig men etter noen minutter er den moroa over og da er det på'n igjen.

Kanskje jeg skal tvinge meg selv til å skrive, lese og gjøre alle de aktivitetene som er viktig for meg å gjøre? Men det er vanskelig når hele meg skriker etter sex. Hjernen min er på en måte hektet av. Kroppen har overtatt.

Dette hører hjemme i kategorien luksusproblem, men det er ikke bra når jeg ikke lenger bryr meg om å gjøre det jeg har lovet meg selv å gjøre.

Er det noen her inne som opplever det samme, bortsett fra damen i den ovennevnte tråd? Hva gjør dere?

AnonymBruker
Skrevet

Onani pleier å stille kåtheten hos meg. Men det er klart mye tommere enn å ha en partner selvfølgelig. Jeg har ikke hatt en partner på 12 år, kun ett nummer på hele den tiden. Jeg er mann, men jeg er ikke utadvendt nok til å sjekke damer. Dessuten tenner ikke sex uten følelser meg nevneverdig. Det er sex innen forelskelse, der man ikke kan få nok av hverandre som tenner meg. Det er noe helt annet enn tilfeldig sex, onani synes jeg nesten er bedre enn tilfeldig sex.

Når man da som meg har blitt overvektig og snart middelaldrene, det første pga medisiner osv, så blir det jo vanskeligere å finne noen å bli forelsket i, og når man da ikke er en sosial type heller så blir det håpløst.

Anonymous poster hash: e2a87...8aa
Skrevet

Det har ikke noe med bipolaritet å gjøre da? Høres jo ut som det er litt "ekstremt".

Skrevet

Jeg har ikke noe svar på det du spør om. Jeg ville bare si at jeg synes det er utrolig tøft gjort av deg å være så åpen under fast nick. Skulle ønske du fikk svar på spørsmålet ditt, jeg synes det fortjener svar. Men kanskje det er noe i det toga skriver?

Skrevet

Antipsykotika er medisiner med mange ansikter.

I lavere doser kan antipsykotika ha en skikkelig antidepressiv effekt, og forsterke glede, lyst, begjær og i noen tilfeller også angst. I høyere doser virker den stikk motsatt, og avflater følelser og energi.

Årsaken til at dette skjer er at reseptorene som medisinen virker på, både finnes på nervecellen før og etter nervesynapsen. Reseptorene på cellen før synapsen har til hensikt å "passe på" at konsentrasjonen av et gitt stoff ikke er for høy. Når antipsykotika blokkerer denne reseptoren, så "skjønner" ikke nervecellen at det er nok av stoffet (dopamin) i synapsen og fortsetter å skille det ut. 

I høyere doser vil antipsykotika blokkere reseptorer også på nervecellen etter synapsen, og utøver der sin antipsykotiske / dempende / antimaniske effekt.

Jeg tror det var den biologiske forklaringen på det du opplever.

Skrevet

Det har ikke noe med bipolaritet å gjøre da? Høres jo ut som det er litt "ekstremt".

Kanskje det. Det kan høres ut som et symptom på hypomani, men det er ikke tilfelle.

Skrevet

Antipsykotika er medisiner med mange ansikter.

I lavere doser kan antipsykotika ha en skikkelig antidepressiv effekt, og forsterke glede, lyst, begjær og i noen tilfeller også angst. I høyere doser virker den stikk motsatt, og avflater følelser og energi.

Årsaken til at dette skjer er at reseptorene som medisinen virker på, både finnes på nervecellen før og etter nervesynapsen. Reseptorene på cellen før synapsen har til hensikt å "passe på" at konsentrasjonen av et gitt stoff ikke er for høy. Når antipsykotika blokkerer denne reseptoren, så "skjønner" ikke nervecellen at det er nok av stoffet (dopamin) i synapsen og fortsetter å skille det ut. 

I høyere doser vil antipsykotika blokkere reseptorer også på nervecellen etter synapsen, og utøver der sin antipsykotiske / dempende / antimaniske effekt.

Jeg tror det var den biologiske forklaringen på det du opplever.

Takk, det var en god forklaring.

Skrevet

Jeg har ikke noe svar på det du spør om. Jeg ville bare si at jeg synes det er utrolig tøft gjort av deg å være så åpen under fast nick. Skulle ønske du fikk svar på spørsmålet ditt, jeg synes det fortjener svar. Men kanskje det er noe i det toga skriver?

Det var med hjertet i halsen jeg skrev dette innlegget fordi jeg var redd for negativ reaksjon. Jeg har skrevet innlegg om sex før og opplevd sure svar.

Som sagt er det et luksusproblem, men det er svært frustrerende å ikke få fysisk kontakt. Fysisk kontakt er veldig bra for psyken og jeg savner det enormt.

Skrevet

Onani pleier å stille kåtheten hos meg. Men det er klart mye tommere enn å ha en partner selvfølgelig. Jeg har ikke hatt en partner på 12 år, kun ett nummer på hele den tiden. Jeg er mann, men jeg er ikke utadvendt nok til å sjekke damer. Dessuten tenner ikke sex uten følelser meg nevneverdig. Det er sex innen forelskelse, der man ikke kan få nok av hverandre som tenner meg. Det er noe helt annet enn tilfeldig sex, onani synes jeg nesten er bedre enn tilfeldig sex.

Når man da som meg har blitt overvektig og snart middelaldrene, det første pga medisiner osv, så blir det jo vanskeligere å finne noen å bli forelsket i, og når man da ikke er en sosial type heller så blir det håpløst.

Anonymous poster hash: e2a87...8aa

Det er ikke lett å finne seg en partner når man er godt voksen, men når det er sagt er det noen som alltid synes å se ut til å ha en kjæreste. Den ene kjæresten etter den andre. Sex i et parforhold er det eneste som er aktuelt for meg. Lykke til for oss begge!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Jeg er glad for at ingen av dere synes jeg er ekkel som er så opptatt av det erotiske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...