Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som blir dette i en eller anne form, mest sannsynlig mye, eller fullt, jeg aner ikek hvordan det virker enda, skal begynne med møter med Nav snart. Han er autist, har adhd, og alvorlig dysleksi. Han går på arbeidstrening nå. Hvordan virker dette med ung ufør, har de andre rettigheter i tillegg, jeg tenker på at han etterhvert skal bli mest mulig selvstendig å få bo for seg selv.. Han ønsker å overta hjemmet vårt her, da vi skal gå fra det om noen år, men jeg er usikker på om det er smart å la han få overta et hus som ikke er helt nytt, med stor hage, stort tun og 4 garasjer. Om vi lar han overta det vil han bli sittende med en gjeld på 800 000 - 1 mill, da vi gir han det rimelig evt. men kan de sitte med dette som ung ufør? Jeg tenker det kanskje er bedre at han får seg en ny leilighet, men han ønsker seg hund som lag når han skal bo alene, og er glad i å være i hagen og i drivhuset og drive med planter, og spise frukt og bær. Vi ønsker det beste for han, å tenker på at det er vanskelig for han med vedlikehold og plenklipping osv, men vi vil jo selvsagt hjelpe han videre, samt at han har ening funksjonshemmet i kommunen som kan hjelpe han med handling osv om han trenger det.

Er det noen som kjenner til dette som vet hvordan det er for de som er unge uføre? Vi vil jo gjerne hjelpe han inn på boligmarkedet om det er noe han kan få til, men om det ødelegger for han vil vi ikke det. da leier vi heller til han, hvordan hard e som er unge uføre det økonomisk, å kan de sitte med en gjeld på 1 mill??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404339-ung-uf%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...