Gå til innhold

NHD ang risperdal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forandring...som i å stå på ap mener du da?

Kunne jo spurt om jeg fikk prøve lamictal, det skader jo ikke.

Har du også schizoaffektiv?

Nei, forandre andre ting. :) Du har jo allerede prøvd å forandre AP, mange ganger. Da er det vel ikke hensiktsmessig å prøve det mer?

Jeg tror ikke du er så "nede" pga. AP, men nå er ikke jeg ekspert da. Jeg sier det fordi jeg kjenner meg igjen i det. Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg blitt veldig "oppe" ved AP-kutt, og jeg var også mye deprimert før jeg begynte på Lamictal.

Aner ikke hva jeg har jeg. Den diagnosen har blitt stilt.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• AnonymBruker

7

• Toga

7

• ISW

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv
Skrevet

Nei, forandre andre ting. :) Du har jo allerede prøvd å forandre AP, mange ganger. Da er det vel ikke hensiktsmessig å prøve det mer?

Jeg tror ikke du er så "nede" pga. AP, men nå er ikke jeg ekspert da. Jeg sier det fordi jeg kjenner meg igjen i det. Som jeg har skrevet tidligere, så har jeg blitt veldig "oppe" ved AP-kutt, og jeg var også mye deprimert før jeg begynte på Lamictal.

Aner ikke hva jeg har jeg. Den diagnosen har blitt stilt.

Ok :)

Forandre medisiner da? Kutte ut ap og heller ta lamictal? Kunne jo hørt om det, men nå blir jeg jo dårlig av å slutte på ap også. Kunne heller fått en opptur. Nei har egentlig ikke lyst å ta ap, men psykiateren ville ikke at jeg skulle slutte hadde han sagt. Men det er jo opp til meg, bare de går med på å gi meg lamictal da.

Hvis den ble stilt så har du vel den da.

Skrevet

Ok :)

Forandre medisiner da? Kutte ut ap og heller ta lamictal? Kunne jo hørt om det, men nå blir jeg jo dårlig av å slutte på ap også. Kunne heller fått en opptur. Nei har egentlig ikke lyst å ta ap, men psykiateren ville ikke at jeg skulle slutte hadde han sagt. Men det er jo opp til meg, bare de går med på å gi meg lamictal da.

Hvis den ble stilt så har du vel den da.

Nei, jeg mente AP + Lamictal... jeg tror ikke du er sånn "nede" nå pga. AP i seg selv, men som en del av sykdommen. Tror ikke noen blir så sløve som du sier du er av 3 mg Risperdal, om det ikke er noe med affektiv lidelse inne i bildet.

Men dette er bare store spekulasjoner fra min side, da.

Skrevet

Kan ta det opp, kanskje det vil gi meg mer energi. Men var det ikke de som burde foreslått det? Psykiateren mente jo det var best med innleggelse om de skulle se på medisinene mine, men jeg har jo ikke så lyst til det akkurat nå. Og det var jo helt frivillig sa sykepleieren.

Tror nesten du må spørre de om det, jeg aner ikke hva de tenker på :lol:

Kan du ikke heller spørre hvorfor de har forandret på diagnosen din og hvordan de tenker denne kan behandles? Og om lamictal kunne vært noe å prøve?

stjernestøv
Skrevet

Nei, jeg mente AP + Lamictal... jeg tror ikke du er sånn "nede" nå pga. AP i seg selv, men som en del av sykdommen. Tror ikke noen blir så sløve som du sier du er av 3 mg Risperdal, om det ikke er noe med affektiv lidelse inne i bildet.

Men dette er bare store spekulasjoner fra min side, da.

Åja, ja det har jeg jo ikke prøvd før. Sykepleieren og var inne på at dette kunne være en del av sykdommen, kanskje psykiateren og mente det. Rart han ikke tenkte på lamictal da.

stjernestøv
Skrevet

Tror nesten du må spørre de om det, jeg aner ikke hva de tenker på :lol:

Kan du ikke heller spørre hvorfor de har forandret på diagnosen din og hvordan de tenker denne kan behandles? Og om lamictal kunne vært noe å prøve?

Jo jeg kan jo spør om det, det er jo rart jeg ikke ble opplyst om diagnosen.

Skrevet

Åja, ja det har jeg jo ikke prøvd før. Sykepleieren og var inne på at dette kunne være en del av sykdommen, kanskje psykiateren og mente det. Rart han ikke tenkte på lamictal da.

Får satse på det. :) Det kan jo hende de allerede har tenkt på det, men ville være litt forsiktige.

stjernestøv
Skrevet

Får satse på det. :) Det kan jo hende de allerede har tenkt på det, men ville være litt forsiktige.

Ja ikke vet jeg, men sånn som dette kan jeg ikke gå rundt lenger. Har jo vart lenge nå.

stjernestøv
Skrevet

Hei Stjernestøv.

Leste denne og tenkte litt på deg. Kanskje interessant for deg i og med at du i perioder har vært inne på dette tema:

http://www.lommelegen.no/legesvar/åndelig-transe-eller-psykotisk

Hei. Det er ineressant at det er så lite som skiller, og ja man må ha et sterkt ego for å holde på med slike ting. Ellers klarer man ikke skille lenger, takk for linken. Det var synd jeg selv ikke taklet det, hadde jeg bare klart det da hadde jeg sluppet medisiner. Er det jeg en gang håper jeg klarer å takle,men det er skremmende hvor fjern fra "virkeligheten" man kan bli.

Skrevet

Hei. Det er ineressant at det er så lite som skiller, og ja man må ha et sterkt ego for å holde på med slike ting. Ellers klarer man ikke skille lenger, takk for linken. Det var synd jeg selv ikke taklet det, hadde jeg bare klart det da hadde jeg sluppet medisiner. Er det jeg en gang håper jeg klarer å takle,men det er skremmende hvor fjern fra "virkeligheten" man kan bli.

Ja jeg tror det er veldig flytende overganger der. Jeg lurer på om jeg da jeg var på det verste hadde snev av vrangforestillinger, da jeg nærmest trodde på at jeg kunne være til fare for meg selv (selv om jeg ikke hadde noen grunn til det). Men jeg klarte forsåvidt alltid å realitetsteste tankene mine da. Men det er nesten betenkelig hvor mye AP hjalp på dette.

stjernestøv
Skrevet

Ja jeg tror det er veldig flytende overganger der. Jeg lurer på om jeg da jeg var på det verste hadde snev av vrangforestillinger, da jeg nærmest trodde på at jeg kunne være til fare for meg selv (selv om jeg ikke hadde noen grunn til det). Men jeg klarte forsåvidt alltid å realitetsteste tankene mine da. Men det er nesten betenkelig hvor mye AP hjalp på dette.

Ja det er utrolig hva ap tar bort.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er som ISW skriver, de fleste får noe mindre bivirkninger.

Du kan få en sprøyte i overarmen hver 4. uke. Det er alt.

Du trenger ikke innlegges.

stjernestøv
Skrevet

Det er som ISW skriver, de fleste får noe mindre bivirkninger.

Du kan få en sprøyte i overarmen hver 4. uke. Det er alt.

Du trenger ikke innlegges.

Godt jeg ikke trenger innleggelse da. Sykepleieren sa hver fjortende dag, det var litt mye. Og i overarmen er jo bedre enn skinka, men tror de setter i skinka her.

Skrevet

Godt jeg ikke trenger innleggelse da. Sykepleieren sa hver fjortende dag, det var litt mye. Og i overarmen er jo bedre enn skinka, men tror de setter i skinka her.

Men det er vel bedre enn å bli så dårlig?

stjernestøv
Skrevet

Men det er vel bedre enn å bli så dårlig?

Jo men hver fjortende dag er mye, blir jo bale det. Er jo bedre å ta det i pilleform da tror jeg, men hadde jo vært fint med mindre bivirkninger.

Skrevet

Jo men hver fjortende dag er mye, blir jo bale det. 

Tar da ikke SÅ lang tid.

stjernestøv
Skrevet

Tar da ikke SÅ lang tid.

Nei men bare det å møte opp hver fjortende dag...

Skrevet

Nei men bare det å møte opp hver fjortende dag...

Hvis det gir mindre bivirkinger vil jeg tro det er verdt det.

stjernestøv
Skrevet

Hvis det gir mindre bivirkinger vil jeg tro det er verdt det.

Ja det er vel det, får tenke på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...