Gå til innhold

NHD ang risperdal

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Godt jeg ikke trenger innleggelse da. Sykepleieren sa hver fjortende dag, det var litt mye. Og i overarmen er jo bedre enn skinka, men tror de setter i skinka her.

Hvis du får Xeplion (Risperdal i depotform), settes det i overarmen hver 4. uke.

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• AnonymBruker

7

• Toga

7

• ISW

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv
Skrevet

Hvis du får Xeplion (Risperdal i depotform), settes det i overarmen hver 4. uke.

Å det er xeplion, er ikke helt oppdatert den sykepleieren da. Godt det ikke er hver fjortende dag da.

Skrevet

Å det er xeplion, er ikke helt oppdatert den sykepleieren da. Godt det ikke er hver fjortende dag da.

Her må det skilles snørr fra bart :-)

Xeplion og Risperdal Consta er to ulike preparater (risperidon og paliperidon), men for alle praktiske formål virker de likt. Xeplion er stoffet som Risperdal brytes ned til i kroppen. Men det virker likt som Risperdal, men muligens kan sprøyta med Xeplion settes sjeldnere? Jeg vet ikke.

stjernestøv
Skrevet

Her må det skilles snørr fra bart :-)

Xeplion og Risperdal Consta er to ulike preparater (risperidon og paliperidon), men for alle praktiske formål virker de likt. Xeplion er stoffet som Risperdal brytes ned til i kroppen. Men det virker likt som Risperdal, men muligens kan sprøyta med Xeplion settes sjeldnere? Jeg vet ikke.

Så det er ikke det samme likevel? Nå ble jeg forvirret. Er jo det NHD skriver, at den settes hver 4 uke, så sjeldnere enn hver 14 dag. Skal høre med sykepleieren om dette her.

Skrevet

Så det er ikke det samme likevel? Nå ble jeg forvirret. Er jo det NHD skriver, at den settes hver 4 uke, så sjeldnere enn hver 14 dag. Skal høre med sykepleieren om dette her.

Siden jeg jobber med dette hver dag samt har kurset leger om dette over storparten av Norge, er det god grunn til å tro at det jeg skriver er riktig.

stjernestøv
Skrevet

Siden jeg jobber med dette hver dag samt har kurset leger om dette over storparten av Norge, er det god grunn til å tro at det jeg skriver er riktig.

Ok, det er sant :)

Skrevet

Jeg skrev ikke det jeg skrev for å motsi deg, men fordi hun kan ha fått informasjon av sykepleieren om Risperdal Consta, men at du snakket om et annet preparat.

Skrevet (endret)

Både sykepleieren din og NHD hadde rett. Risperdal settes hver 14. dag og Xeplion settes månedlig. (i følge Felleskatalogen)

Endret av issomethingwrong
stjernestøv
Skrevet

Både sykepleieren din og NHD hadde rett. Risperdal settes hver 14. dag og Xeplion settes månedlig. (i følge Felleskatalogen)

Ok, får ta det opp med sykepleieren...

Skrevet

Vi setter ingen nye på Risperdal Consta. De som har god nytte av det fortsetter, men alle nye får Xeplion.

Det finnes ingen fornuftig grunn for å sette nye pasienter på Rispaerdal Consta.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, får ta det opp med sykepleieren...

Nok bedre å snakke med en lege.

Anonymous poster hash: afcbe...cfb

stjernestøv
Skrevet

Nok bedre å snakke med en lege.

Sykepleieren er jo mellom mann...

Hvis jeg skal snakke med en lege må jeg legge meg inn, og det har jeg lite lyst til.

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleieren er jo mellom mann...

Hvis jeg skal snakke med en lege må jeg legge meg inn, og det har jeg lite lyst til.

Det er vel bedre med litt (midlertidig) ubehag for å bli bedre på sikt!

stjernestøv
Skrevet

Det er vel bedre med litt (midlertidig) ubehag for å bli bedre på sikt!

Nei, vet ikke om jeg orker det nå. Føler jeg må være hjemme nå, elva kan jo vokse og jeg må drikke mye kaffi om morningen for å få gått litt på do. Høres vel ut som bagateller, men det er viktig for meg.

stjernestøv
Skrevet

Vi setter ingen nye på Risperdal Consta. De som har god nytte av det fortsetter, men alle nye får Xeplion.

Det finnes ingen fornuftig grunn for å sette nye pasienter på Rispaerdal Consta.

Gjelder dette hele landet da eller bare dere?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vet ikke om jeg orker det nå. Føler jeg må være hjemme nå, elva kan jo vokse og jeg må drikke mye kaffi om morningen for å få gått litt på do. Høres vel ut som bagateller, men det er viktig for meg.

Hvis dette er viktigere enn mindre bivirkninger så.

stjernestøv
Skrevet

Hvis dette er viktigere enn mindre bivirkninger så.

Vet ikke, men å gå på do er viktig for meg, og å følge med elva er også viktig. Dette påvirker jo mitt liv det også.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men å gå på do er viktig for meg, og å følge med elva er også viktig. Dette påvirker jo mitt liv det også.

Hvis du mener dette er viktigere enn mindre bivirkninger er det jo ditt eget valg.

stjernestøv
Skrevet

Hvis du mener dette er viktigere enn mindre bivirkninger er det jo ditt eget valg.

Begge deler er like viktige, nhd og skrev at jeg trenger ikke legge meg inn for å få sprøyte. Da får jeg jo mindre bivirkninger.

AnonymBruker
Skrevet

Begge deler er like viktige, nhd og skrev at jeg trenger ikke legge meg inn for å få sprøyte. Da får jeg jo mindre bivirkninger.

Ja, men da er det jo ikke noe problem å prøve sprøyte da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...