Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Godt jeg ikke trenger innleggelse da. Sykepleieren sa hver fjortende dag, det var litt mye. Og i overarmen er jo bedre enn skinka, men tror de setter i skinka her. Hvis du får Xeplion (Risperdal i depotform), settes det i overarmen hver 4. uke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Hvis du får Xeplion (Risperdal i depotform), settes det i overarmen hver 4. uke. Å det er xeplion, er ikke helt oppdatert den sykepleieren da. Godt det ikke er hver fjortende dag da. 0 Siter
ISW Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Å det er xeplion, er ikke helt oppdatert den sykepleieren da. Godt det ikke er hver fjortende dag da. Her må det skilles snørr fra bart :-) Xeplion og Risperdal Consta er to ulike preparater (risperidon og paliperidon), men for alle praktiske formål virker de likt. Xeplion er stoffet som Risperdal brytes ned til i kroppen. Men det virker likt som Risperdal, men muligens kan sprøyta med Xeplion settes sjeldnere? Jeg vet ikke. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Her må det skilles snørr fra bart :-) Xeplion og Risperdal Consta er to ulike preparater (risperidon og paliperidon), men for alle praktiske formål virker de likt. Xeplion er stoffet som Risperdal brytes ned til i kroppen. Men det virker likt som Risperdal, men muligens kan sprøyta med Xeplion settes sjeldnere? Jeg vet ikke. Så det er ikke det samme likevel? Nå ble jeg forvirret. Er jo det NHD skriver, at den settes hver 4 uke, så sjeldnere enn hver 14 dag. Skal høre med sykepleieren om dette her. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Så det er ikke det samme likevel? Nå ble jeg forvirret. Er jo det NHD skriver, at den settes hver 4 uke, så sjeldnere enn hver 14 dag. Skal høre med sykepleieren om dette her. Siden jeg jobber med dette hver dag samt har kurset leger om dette over storparten av Norge, er det god grunn til å tro at det jeg skriver er riktig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Siden jeg jobber med dette hver dag samt har kurset leger om dette over storparten av Norge, er det god grunn til å tro at det jeg skriver er riktig. Ok, det er sant 0 Siter
ISW Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Siden jeg jobber med dette hver dag samt har kurset leger om dette over storparten av Norge, er det god grunn til å tro at det jeg skriver er riktig. Jeg skrev ikke det jeg skrev for å motsi deg, men fordi hun kan ha fått informasjon av sykepleieren om Risperdal Consta, men at du snakket om et annet preparat. 0 Siter
ISW Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 (endret) Så det er ikke det samme likevel? Nå ble jeg forvirret. Er jo det NHD skriver, at den settes hver 4 uke, så sjeldnere enn hver 14 dag. Skal høre med sykepleieren om dette her. Både sykepleieren din og NHD hadde rett. Risperdal settes hver 14. dag og Xeplion settes månedlig. (i følge Felleskatalogen) Endret 4. mars 2015 av issomethingwrong 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Både sykepleieren din og NHD hadde rett. Risperdal settes hver 14. dag og Xeplion settes månedlig. (i følge Felleskatalogen) Ok, får ta det opp med sykepleieren... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Vi setter ingen nye på Risperdal Consta. De som har god nytte av det fortsetter, men alle nye får Xeplion. Det finnes ingen fornuftig grunn for å sette nye pasienter på Rispaerdal Consta. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Ok, får ta det opp med sykepleieren... Nok bedre å snakke med en lege. Anonymous poster hash: afcbe...cfb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Nok bedre å snakke med en lege. Anonymous poster hash: afcbe...cfb Sykepleieren er jo mellom mann... Hvis jeg skal snakke med en lege må jeg legge meg inn, og det har jeg lite lyst til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Sykepleieren er jo mellom mann... Hvis jeg skal snakke med en lege må jeg legge meg inn, og det har jeg lite lyst til. Det er vel bedre med litt (midlertidig) ubehag for å bli bedre på sikt! Anonymous poster hash: afcbe...cfb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Det er vel bedre med litt (midlertidig) ubehag for å bli bedre på sikt! Anonymous poster hash: afcbe...cfb Nei, vet ikke om jeg orker det nå. Føler jeg må være hjemme nå, elva kan jo vokse og jeg må drikke mye kaffi om morningen for å få gått litt på do. Høres vel ut som bagateller, men det er viktig for meg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Vi setter ingen nye på Risperdal Consta. De som har god nytte av det fortsetter, men alle nye får Xeplion. Det finnes ingen fornuftig grunn for å sette nye pasienter på Rispaerdal Consta. Gjelder dette hele landet da eller bare dere? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Nei, vet ikke om jeg orker det nå. Føler jeg må være hjemme nå, elva kan jo vokse og jeg må drikke mye kaffi om morningen for å få gått litt på do. Høres vel ut som bagateller, men det er viktig for meg. Hvis dette er viktigere enn mindre bivirkninger så. Anonymous poster hash: afcbe...cfb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Hvis dette er viktigere enn mindre bivirkninger så. Anonymous poster hash: afcbe...cfb Vet ikke, men å gå på do er viktig for meg, og å følge med elva er også viktig. Dette påvirker jo mitt liv det også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Vet ikke, men å gå på do er viktig for meg, og å følge med elva er også viktig. Dette påvirker jo mitt liv det også. Hvis du mener dette er viktigere enn mindre bivirkninger er det jo ditt eget valg. Anonymous poster hash: afcbe...cfb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Hvis du mener dette er viktigere enn mindre bivirkninger er det jo ditt eget valg. Anonymous poster hash: afcbe...cfb Begge deler er like viktige, nhd og skrev at jeg trenger ikke legge meg inn for å få sprøyte. Da får jeg jo mindre bivirkninger. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Begge deler er like viktige, nhd og skrev at jeg trenger ikke legge meg inn for å få sprøyte. Da får jeg jo mindre bivirkninger. Ja, men da er det jo ikke noe problem å prøve sprøyte da. Anonymous poster hash: afcbe...cfb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.