Gå til innhold

medisin for økt selvtillit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken medisin gir økt selvtillit?

Anonymous poster hash: d9040...d5e
AnonymBruker
Skrevet

SSRI

Anonymous poster hash: eb9d1...721

AnonymBruker
Skrevet

SSRI

135599_340.jpg

Anonymous poster hash: 5edba...73a

AnonymBruker
Skrevet

SSRI

Zoloft: nei

Prozac: nei

Hvilket er det du bruker som du mener gir bedre selvtillit da?

Gjest Gargamel
Skrevet

Hvilken medisin gir økt selvtillit?

Alkohol. Ikke å anbefale.

AnonymBruker
Skrevet

Store mengder Sobril

AnonymBruker
Skrevet

Store mengder Sobril

Sobril: nei

Jeg mener medisiner man skal bruke hver dag. Og som ikke er skadelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk enorm selvtillit da jeg begynte med Fluoxetin. Det var en deilig periode. Der og da anbefalte jeg det til alle jeg kjente som var nedfor med lavt selvbilde. 

Nå har jeg fått nye utfordringer knyttet til psyken og medisinbruken, så jeg anbefaler det ikke lenger. Terapi er nok bedre.

Anonymous poster hash: 59056...dfe
Skrevet

Sobril: nei Jeg mener medisiner man skal bruke hver dag. Og som ikke er skadelig. Anonymous poster hash: d9040...d5e

Sobril er ikke skadelig i seg selv i moderate doser. Det er bare propaganda. Dog, å ta det fast hver dag er nok ikke så lurt pga tilvenningsfaren.

Nei, det finnes nok ingen medisin for øt selvtillit. Det eneste som hjelper er å "jobbe med seg selv".

Skrevet

Hvis man er ustabil kan det hjelpe med Lamictal. Da slipper man depresjon, som gir dårlig selvbilde, og man blir i bedre stand til å "jobbe med seg selv" = få mer skikk på livet, og det gir bedre selvbilde.

Skrevet

PS: jeg forstår ikke forskjellen mellom selvbilde, selvtillit og selvfølelse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis den lave selvtilliten kan knyttes til en sykdomsepisode, kan en medisinere mot grunnlidelsen.

Hvis det er en lav selvtillit som er til stede over lang tid uavhengig av sykdomsepisoder, kan ikke dette bedres med medisiner. Psykoterapi kan hjelpe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...