Gjest Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har utviklet toleranse for sobril. I starten ga 5 mg bra effekt. Nå må jeg ihvertfall opp i 30 mg for å nærme meg den effekten. Jeg har derfor prøvd å holde ut mest mulig uten å ta sobril. Nå har jeg derimot gitt opp det. Jeg vil likevel ikke utvikle mer toleranse for da tipper jeg over til å ikke kunne kjøre bil. Derfor lurer jeg på hvor mye og hvor ofte jeg kan ta sobril uten mer toleranseutvikling? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg har det samme problemet som deg. Kan la det gå en uke uten, og toleransen blir opprettholdt. Jeg må ta 1,5x 25mg hvis jeg skal få skikkelig effekt. Synes det er veldig rart at det er sånn, for jeg er jo ikke avhengig og kan droppe Sobril så lenge jeg vil uten abstinenser. Likevel synes jeg at Sobril hjelper meg mer enn det ødelegger totalt sett, selv om psykologen min sammenligner Sobril med å tisse på seg for å holde varmen 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg har det samme problemet som deg. Kan la det gå en uke uten, og toleransen blir opprettholdt. Jeg må ta 1,5x 25mg hvis jeg skal få skikkelig effekt. Synes det er veldig rart at det er sånn, for jeg er jo ikke avhengig og kan droppe Sobril så lenge jeg vil uten abstinenser. Likevel synes jeg at Sobril hjelper meg mer enn det ødelegger totalt sett, selv om psykologen min sammenligner Sobril med å tisse på seg for å holde varmen Jeg har heller aldri merket noe avhengighet til sobril. Det er bare toleranseutvikling som er problemet. Jeg har innsett at livet mitt alltid kommer til å være som nå, så det hadde vært godt å kunne ta noe som hjelper innimellom, men jeg ønsker ikke at den effekten forsvinner også. Da har jeg ingenting. Sobril er kanskje som å tisse på seg for å holde varmen. Men hva kan vi gjøre når det ikke finnes noe annet som hjelper. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Er det egentlig noen annen benzo som er egnet til samme formålet? Jeg ville egentlig gjettet at du får toleranse for andre benzo også, hvis du får det av Sobril. Lurer på om toleranse for Sobril også gjør at man får toleranse for Imovane? 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Er det egentlig noen annen benzo som er egnet til samme formålet? Jeg ville egentlig gjettet at du får toleranse for andre benzo også, hvis du får det av Sobril. Lurer på om toleranse for Sobril også gjør at man får toleranse for Imovane? Jeg har forstått det slik at jeg også da har samme toleranse for andre benzo. Litt usikker på xanor. Men den er jeg redd for å ta pga at den blir man lett avhengig av. Samtidig som jeg ikke kan kjøre bil da. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg har forstått det slik at jeg også da har samme toleranse for andre benzo. Litt usikker på xanor. Men den er jeg redd for å ta pga at den blir man lett avhengig av. Samtidig som jeg ikke kan kjøre bil da. Er det ikke også rimelig vanskelig å få legen til å skrive ut xanor? Jeg spurte om valium en gang i høst, men fikk beskjed om at det var akkurat som Sobril, bare at det satt igjen lenger i kroppen. Hvilke andre benzo er det egentlig vanlig å bruke? 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Er det ikke også rimelig vanskelig å få legen til å skrive ut xanor? Jeg spurte om valium en gang i høst, men fikk beskjed om at det var akkurat som Sobril, bare at det satt igjen lenger i kroppen. Hvilke andre benzo er det egentlig vanlig å bruke? Jeg fikk xanor tidligere. Men har ikke våget å røre de etter debatten det ble ut av det her på dol. Jeg spurte etter vival, men fikk beskjed om at det blir likt som sobril. Tror de er litt sterkere da. Det er ikke enkelt med benzo. Derfor jeg håpet på svar på hvor mye og ofte som kan være greit å ta uten at alt ender med å bli mye verre. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 (endret) Det stemmer ikke helt det jeg tidligere sa. Jeg har tatt 25mg i dag, og nå er effekten faktisk ganske god. Så det er mulig at med en liten ukes avbrekk vil man unngå at toleransen flyr i været. Men det er svært varierende om det blir kraftig eller ikke. Nå var faktisk 25mg nok til å gi den litt brisne effekten. Endret 5. mars 2015 av YoplaitDouble 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Det stemmer ikke helt det jeg tidligere sa. Jeg har tatt 25mg i dag, og nå er effekten faktisk ganske god. Så det er mulig at med en liten ukes avbrekk vil man unngå at toleransen flyr i været. Men det er svært varierende om det blir kraftig eller ikke. Nå var faktisk 25mg nok til å gi den litt brisne effekten. Du har vært uten en uke nå da. Jeg kunne tatt hver dag nå, men har ikke gjort det. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Er det noen her som tar benzo hver dag? I så fall hvilke, og klarer dere dere med samme dosen? Jeg orker ikke lenger kampen for å holde igjen når jeg trenger det. Samtidig er det noe som holder meg igjen. Jeg er redd for å bli stående uten noe med effekt til slutt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.