Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Er de venner når de ignorerer meg om jeg låses ute på terrassen av personnalet når jeg har vært forbanna på,personnalet? De ignorerte meg når vi car på tur på en hytte. De kikket ikke på meg engsng når jeg signaliserte at jeg ville inn, ved å dunke på døra. Men jeg vet de hørte meg. Alle disse naboene var menn. 0 Siter
Trine Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Om personalet låste deg ute med vilje så er det de som skal slippe deg inn når de mener du fortjener å komme inn igjen. Det spiller ingen rolle om de andre er vennene dine eller ikke, de skal jo ikke gå imot personalet fordet. Man kan ikke utifra det du skriver her si om noen er vennene dine eller ikke. Du får heller spørre dem? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Om personalet låste deg ute med vilje så er det de som skal slippe deg inn når de mener du fortjener å komme inn igjen. Det spiller ingen rolle om de andre er vennene dine eller ikke, de skal jo ikke gå imot personalet fordet. Man kan ikke utifra det du skriver her si om noen er vennene dine eller ikke. Du får heller spørre dem? Ok. En gang da jeg var i leiligheten til den ene naboen, så skubbet han meg ut med makt. 0 Siter
Trine Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Ok. En gang da jeg var i leiligheten til den ene naboen, så skubbet han meg ut med makt. Hadde han noen grunn til det da? Hadde du provosert han? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Hadde han noen grunn til det da? Hadde du provosert han? Han hadde ikke noe grunn til det fordi jeg var med ham inn og hjalp med å bære snacks til kinokvelden i stua mi. Jeg provoserte ham ikke. Jeg bare var med ham inn å hjalp for det var det personnalet ba meg om. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Dessutten er denne naboen autistisk og lett utviklingshemmet. Han kommer ofte og er påtrengende inn tik meg, men jeg har aldri vært sån med ham at jeg har skubbet ham ut. 0 Siter
Trine Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Dessutten er denne naboen autistisk og lett utviklingshemmet. Han kommer ofte og er påtrengende inn tik meg, men jeg har aldri vært sån med ham at jeg har skubbet ham ut. Det er kanskje utviklingshemmingen som gjør at han ikke oppfører seg typisk (hva nå enn typisk er), det betyr ikke at han nødvendigvis har noe i mot deg, kanskje han bare ikke liker å ha noen i leiligheten sin. Men jeg vet ikke. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Det er kanskje utviklingshemmingen som gjør at han ikke oppfører seg typisk (hva nå enn typisk er), det betyr ikke at han nødvendigvis har noe i mot deg, kanskje han bare ikke liker å ha noen i leiligheten sin. Men jeg vet ikke. Han har ofte besøk av venner i leiligheten sin, som den gangen vi hadde pizzakveld med alle naboene inn hos ham. Så jeg tviler på at det er at han ikke liker besøk. Han er bare nokk en PU person som er utilregnelig og masete og frekk. Tillogmed så fiser han i leiligheten min selvom jeg gir klart beskjed om at han ikke skal gjøre det i stua mi, men utforbi. De på denne bostaden går på noe som kalles enkel-jumpa som er for mennesker med PU. Jeg gikk på denne enkel-jumpaen for å teste, og herremias for en upassende plass. Jeg var den mest oppegående der, for jeg har jo så alfor mye mer iq enn under 70 og jeg er ikke en del av den gjengen. Jeg bør også flytte fra dette helsikkes redet med PU folk og uroligheter. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Dessuten har jeg alltid i barne og ungdomsårene hatt store adferdsproblemer når det gjelder sinne og uro. Jeg hsr ikke vært autistisk, jeg har bare vært sinna og urolig, føler jeg. I tillegg er jeg sabla utålmodig når det er noe jeg vil ha med en gang, eller når det nermer seg kjekke ting. 0 Siter
Trine Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Du har ikke ADHD da? Kanskje han ikke vil være venn med deg. Kanskje han syns du er for sint. Ikke vet jeg. Høres ikke ut som du liker de andre der så hvorfor skulle de like deg? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 (endret) Du har ikke ADHD da? Kanskje han ikke vil være venn med deg. Kanskje han syns du er for sint. Ikke vet jeg. Høres ikke ut som du liker de andre der så hvorfor skulle de like deg? Jeg hater dem fordi de ikke alltid er høffelig mot meg. Men jeg prøver så godt jeg ksn å være høffelig og snill, men når han stadig lager utrop som jeg ikke liker for å terge meg, når han er i leiligheten min på besøk så ber jeg ham strengt om å kutte det ut. Jeg pleier å holde sinne smitt skjult for "vennene mine" men kanskje jeg ikke har venner allikevell da. En annen "venn" av meg som er litt utviklingshemmet sier stadig at han skal komme når jeg inviterer ham, men han avlyser alltid, når jeg har kjøpt inn selskapskosemat og ryddet sammen med personnalet og ordnet det fint til han skal komme. Han klandrer det på bussruta. Han vet ikke bussrutene, selvom jeg klart har gitt tydelig geskjed hvordan man finner ut av bussrutene på bussens hjemmeside. Han tar også taxi og buss selv når han skal andre steder, har jeg fått med meg. Han ber altid mammen min om å kjøre å hente ham. Endret 4. mars 2015 av Blomsterfluen 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Han har ofte besøk av venner i leiligheten sin, som den gangen vi hadde pizzakveld med alle naboene inn hos ham. Så jeg tviler på at det er at han ikke liker besøk. Han er bare nokk en PU person som er utilregnelig og masete og frekk. Tillogmed så fiser han i leiligheten min selvom jeg gir klart beskjed om at han ikke skal gjøre det i stua mi, men utforbi. De på denne bostaden går på noe som kalles enkel-jumpa som er for mennesker med PU. Jeg gikk på denne enkel-jumpaen for å teste, og herremias for en upassende plass. Jeg var den mest oppegående der, for jeg har jo så alfor mye mer iq enn under 70 og jeg er ikke en del av den gjengen. Jeg bør også flytte fra dette helsikkes redet med PU folk og uroligheter. Kanskje du kan prøve å få venner utenfor omsorgsboligen - det virker jo ikke som om du liker noen av dem uansett? Kan du begynne på en aktivitet av noe slag? Anonymous poster hash: 8fc9e...139 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Men når jeg drikker masse alkohol påmparty, så blir jeg ofte veldig trøtt, men meget snakkesalig før jeg blir for sjenkt. Når jeg blir for sjenkt så bare dupper jeg av. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Kanskje du kan prøve å få venner utenfor omsorgsboligen - det virker jo ikke som om du liker noen av dem uansett? Kan du begynne på en aktivitet av noe slag? Anonymous poster hash: 8fc9e...139 Det er ingen kjekke aktiviteter der jeg bor, og i tillegg så hater jeg sport. Jeg syns noe sport var gøy i barndommen/tenårene, men etter jeg ble tvunget til å gå tur på barneboligen jeg bodde i før som straff for min oppførsel, så hatet jeg sport. Jeg har alltid hatet å få krav på meg på noe jeg ikke er intressert i. 0 Siter
Trine Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Jeg hater dem fordi de ikke alltid er høffelig mot meg. Men jeg prøver så godt jeg ksn å være høffelig og snill, men når han stadig lager utrop som jeg ikke liker for å terge meg, når han er i leiligheten min på besøk så ber jeg ham strengt om å kutte det ut. Jeg pleier å holde sinne smitt skjult for "vennene mine" men kanskje jeg ikke har venner allikevell da. En annen "venn" av meg som er litt utviklingshemmet sier stadig at han skal komme når jeg inviterer ham, men han avlyser alltid, når jeg har kjøpt inn selskapskosemat og ryddet sammen med personnalet og ordnet det fint til han skal komme. Han klandrer det på bussruta. Han vet ikke bussrutene, selvom jeg klart har gitt tydelig geskjed hvordan man finner ut av bussrutene på bussens hjemmeside. Han tar også taxi og buss selv når han skal andre steder, har jeg fått med meg. Han ber altid mammen min om å kjøre å hente ham. Hvordan kan du forvente at noen skal være venner med deg når du hater dem bare fordi de ikke alltid er høflige, spesielt når du ikke alltid er høflig selv heller? Hvorfor har du han på besøk om han bare irriterer deg? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Hvordan kan du forvente at noen skal være venner med deg når du hater dem bare fordi de ikke alltid er høflige, spesielt når du ikke alltid er høflig selv heller? Hvorfor har du han på besøk om han bare irriterer deg? Han kommer inn selvom jeg sier det ikke passer. Han banker på, og kommer rett inn før jeg får sagt noe. Jeg er høfflig med dem når de er høffelig med meg. Men jeg er så lei ah ham at når han kommer mot meg og sier sitt vanslige "hallo ......, så klikker det nesten for meg, for han må alltid ta på skulderen min og noen gsnger kysser han meg på kinnet. Det er bare såååå ubehagelig, spessielt fordi jeg er trossalt 9 år eldre enn ham. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Liker du egentlig noen mennesker i det hele tatt? Du sier ofte at du hater personalet, du hater alle i omsorgsboligen og du er ofte veldig sint på din mor..... Anonymous poster hash: 8fc9e...139 0 Siter
Trine Skrevet 4. mars 2015 Skrevet 4. mars 2015 Han kommer inn selvom jeg sier det ikke passer. Han banker på, og kommer rett inn før jeg får sagt noe. Jeg er høfflig med dem når de er høffelig med meg. Men jeg er så lei ah ham at når han kommer mot meg og sier sitt vanslige "hallo ......, så klikker det nesten for meg, for han må alltid ta på skulderen min og noen gsnger kysser han meg på kinnet. Det er bare såååå ubehagelig, spessielt fordi jeg er trossalt 9 år eldre enn ham. Han er vel litt forelsket i deg da. 9 år er jo ikke mye Har du ikke lås på døra di? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Liker du egentlig noen mennesker i det hele tatt? Du sier ofte at du hater personalet, du hater alle i omsorgsboligen og du er ofte veldig sint på din mor..... Anonymous poster hash: 8fc9e...139 Jeg liker bare de snille og høffelige menneskene, og dem er det søren ikke mange av, som tar respekt for meg. Det er bare et par personnal som er snille og det er helse/omsorgsersonnalene. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 4. mars 2015 Forfatter Skrevet 4. mars 2015 Han er vel litt forelsket i deg da. 9 år er jo ikke mye Har du ikke lås på døra di? Jeg har lås, men da kan ikke personnalet komme inn å gi meg folinsyre, eller å avslutte dagen med meg, uten at jeg må reise meg opp omigjen og omigjen for å låse opp til dem. De har nøkler, men bærer dem nesten aldri om dagen, bare om morgenen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.