Gå til innhold

Rett behandling? Psykiatri/rus. NHD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med depresjoner, har nok en eller annen psykisk lidelse,  og alkoholmisbruk. 

Jeg tror (VET) at årsaken til alkoholmisbruket mitt er de psykiske problemene mine.

Jeg er under utredning hos privat psykiater, men underveis eksalerer alkoholmisbruket seg nå. Jeg har god kontakt med fastlegen. Jeg ser på meg selv som rimelig oppegående, men jeg må få hjelp med det psykiske (få riktig medisin bla) og alkoholen. 

Jeg drikker mye. Hver dag. Jeg gjør det i skjul, jeg gjemmer drikkevarene, jeg gjør alt hva en typisk alkoholiker gjør. Jeg føler likegyldighet og tomhet og en ekstrem rastløshet. 

Hva skjer på en enhet for avrusning? Er det det som vil være det rette for meg? Eller enhet for psykiatri og rus? Det er tydeligvis lang ventetid for å få plass på noe slikt, og det vil være en stor belastning for meg å vente. Hva kan man gjøre i mellomtida? Av ulike årsaker er ikke ruspoliklinikk et alternativ for meg.

Jeg har tatt tak i problemene mine med jevnlig kontakt med psykiater og fastlege, men jeg kjenner at det ikke er nok. Hjelp!

Anonymous poster hash: 50904...211

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...