Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kunne jeg fått en deltidsstilling om jeg søkte på det? Hadde jeg klart jobben?

Har lyst til å tjene litt penger... et par tusen i måneden kanskje. Hvor mye må man jobbe da? En halv dag per uke, kanskje?

Jeg har aldri hatt en vanlig stilling, men jeg føler meg så bra nå... eller det går vel mye opp og ned, men i kveld føler jeg meg helt fantastisk. Behagelig i kroppen, våken og skjerpet, rolig i hodet... mystisk.

(Men noe helt annet er at jeg tenker folk vil legge meg for hat når de finner ut at jeg er trygda og kan tjene penger i tillegg ved å jobbe bare litt.)

Endret av Toga
heissenberg
Skrevet (endret)

edit: omformulering, det kan sikkert bli litt vanskelig å få en jobb, en start kan kanskje være å tilby deg å jobbe gratis for å se hva du klarer, da er det mindre risikabelt for arbeidsgivere vettu

Lykke til

Endret av heissenberg
Skrevet

Ja, sant det. Men jeg tror folk vil forakte meg. Det er best å "ligge lavt".

heissenberg
Skrevet

Ja, sant det. Men jeg tror folk vil forakte meg. Det er best å "ligge lavt".

no risk no reward

gotta risk it for the biscuit

just do it

etc

Skrevet

Så sant, så sant...

Men det koker vel bort i kålen.

Skrevet

Kunne jeg fått en deltidsstilling om jeg søkte på det? Hadde jeg klart jobben?Har lyst til å tjene litt penger... et par tusen i måneden kanskje. Hvor mye må man jobbe da? En halv dag per uke, kanskje?Jeg har aldri hatt en vanlig stilling, men jeg føler meg så bra nå... eller det går vel mye opp og ned, men i kveld føler jeg meg helt fantastisk. Behagelig i kroppen, våken og skjerpet, rolig i hodet... mystisk.(Men noe helt annet er at jeg tenker folk vil legge meg for hat når de finner ut at jeg er trygda og kan tjene penger i tillegg ved å jobbe bare litt.)

Hele poenget med den nye uførereformen er jo nettopp å gjøre det lettere å utnytte såkalt restarbeidsevne. Hvorfor "folk" skulle legge deg for "hat" fordi du jobbet noen timer i uka forstår jeg ikke. Er vel bare positivt det.

Skrevet

Så sant, så sant...Men det koker vel bort i kålen.

Overkokt kål er det ingen som liker. (Noe sånt)

Skrevet

Hele poenget med den nye uførereformen er jo nettopp å gjøre det lettere å utnytte såkalt restarbeidsevne. Hvorfor "folk" skulle legge deg for "hat" fordi du jobbet noen timer i uka forstår jeg ikke. Er vel bare positivt det.

Ja, det er poenget, men tror de fleste syns det er blodig urettferdig.

Skrevet (endret)

Ja, det er poenget, men tror de fleste syns det er blodig urettferdig.

Hvorfor? Og basert på hva?

Endret av slabbedask
Skrevet

Hvorfor? Og basert på hva?

Fordi da er det mulig å få mer penger, for mye mindre arbeid.

Skrevet

Fordi da er det mulig å få mer penger, for mye mindre arbeid.

Men forholdet mellom penger og antall timer jobb, altså timelønnen, er vel det samme som for andre? Eller tenker du på at man kan tjene 0,5G uten trekk i trygden?

Skrevet

Men forholdet mellom penger og antall timer jobb, altså timelønnen, er vel det samme som for andre? Eller tenker du på at man kan tjene 0,5G uten trekk i trygden?

Ja tenker på at en viss sum ikke gir trekk. Husker ikke hvor mye det var, men. Jeg tror det går under med 2000 per måned - og det er jævla mye penger.

Skrevet

Ja tenker på at en viss sum ikke gir trekk. Husker ikke hvor mye det var, men. Jeg tror det går under med 2000 per måned - og det er jævla mye penger.

Ja, 2000 pr mnd er vel bare litt over halvparten av det man kan tjene før trekk. Hadde det vært bedre med trekk fra 1. krone?

Skrevet

Er nok tryggest å være folkesky... :rolleyes:

Noen liker det slik. (har jeg hørt).

Men men.

Skrevet

Ja, 2000 pr mnd er vel bare litt over halvparten av det man kan tjene før trekk. Hadde det vært bedre med trekk fra 1. krone?

Da kunne man jobbet gratis i stedet... noe jeg ville følt meg mye mer bekvem med. Men man er fortsatt trygda, og det er urettferdig. Syns folk. Også syns de du er tilbakestående om du ikke får lønn, men bare går der og surrer som en idiot.

Skrevet

Da kunne man jobbet gratis i stedet... noe jeg ville følt meg mye mer bekvem med. Men man er fortsatt trygda, og det er urettferdig. Syns folk. Også syns de du er tilbakestående om du ikke får lønn, men bare går der og surrer som en idiot.

Mulig de gjør det? Siden jeg ikke har kontakt med noen vet jeg ikke hva "de" eventuelt måtte mene om det.

Skrevet

Mulig de gjør det? Siden jeg ikke har kontakt med noen vet jeg ikke hva "de" eventuelt måtte mene om det.

Jeg hører hva folk prater om på butikken, og blant slektninger merker jeg mye misnøye og forakt.

Jeg tåler ikke å være i et sånt "klima".

Skrevet

Jeg hører hva folk prater om på butikken, og blant slektninger merker jeg mye misnøye og forakt.

Jeg tåler ikke å være i et sånt "klima".

Nei, det kan man forstå. Hvis de er "reelt" da.

Skrevet

Hva folk sier de mener er jo bare etikette. Jeg merker ting, ved folk. Fordi jeg er begavet på det området. Mer begavet enn jeg har godt av. Fordi jeg ser "mørket", og går ikke rundt i eventyrland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...