Toga Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 (endret) Kunne jeg fått en deltidsstilling om jeg søkte på det? Hadde jeg klart jobben?Har lyst til å tjene litt penger... et par tusen i måneden kanskje. Hvor mye må man jobbe da? En halv dag per uke, kanskje?Jeg har aldri hatt en vanlig stilling, men jeg føler meg så bra nå... eller det går vel mye opp og ned, men i kveld føler jeg meg helt fantastisk. Behagelig i kroppen, våken og skjerpet, rolig i hodet... mystisk.(Men noe helt annet er at jeg tenker folk vil legge meg for hat når de finner ut at jeg er trygda og kan tjene penger i tillegg ved å jobbe bare litt.) Endret 5. mars 2015 av Toga 0 Siter
heissenberg Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 (endret) edit: omformulering, det kan sikkert bli litt vanskelig å få en jobb, en start kan kanskje være å tilby deg å jobbe gratis for å se hva du klarer, da er det mindre risikabelt for arbeidsgivere vettu Lykke til Endret 5. mars 2015 av heissenberg 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Ja, sant det. Men jeg tror folk vil forakte meg. Det er best å "ligge lavt". 0 Siter
heissenberg Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Ja, sant det. Men jeg tror folk vil forakte meg. Det er best å "ligge lavt". no risk no reward gotta risk it for the biscuit just do it etc 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Så sant, så sant...Men det koker vel bort i kålen. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Kunne jeg fått en deltidsstilling om jeg søkte på det? Hadde jeg klart jobben?Har lyst til å tjene litt penger... et par tusen i måneden kanskje. Hvor mye må man jobbe da? En halv dag per uke, kanskje?Jeg har aldri hatt en vanlig stilling, men jeg føler meg så bra nå... eller det går vel mye opp og ned, men i kveld føler jeg meg helt fantastisk. Behagelig i kroppen, våken og skjerpet, rolig i hodet... mystisk.(Men noe helt annet er at jeg tenker folk vil legge meg for hat når de finner ut at jeg er trygda og kan tjene penger i tillegg ved å jobbe bare litt.) Hele poenget med den nye uførereformen er jo nettopp å gjøre det lettere å utnytte såkalt restarbeidsevne. Hvorfor "folk" skulle legge deg for "hat" fordi du jobbet noen timer i uka forstår jeg ikke. Er vel bare positivt det. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Så sant, så sant...Men det koker vel bort i kålen. Overkokt kål er det ingen som liker. (Noe sånt) 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Hele poenget med den nye uførereformen er jo nettopp å gjøre det lettere å utnytte såkalt restarbeidsevne. Hvorfor "folk" skulle legge deg for "hat" fordi du jobbet noen timer i uka forstår jeg ikke. Er vel bare positivt det. Ja, det er poenget, men tror de fleste syns det er blodig urettferdig. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 (endret) Ja, det er poenget, men tror de fleste syns det er blodig urettferdig. Hvorfor? Og basert på hva? Endret 5. mars 2015 av slabbedask 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Hvorfor? Og basert på hva? Fordi da er det mulig å få mer penger, for mye mindre arbeid. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Fordi da er det mulig å få mer penger, for mye mindre arbeid. Men forholdet mellom penger og antall timer jobb, altså timelønnen, er vel det samme som for andre? Eller tenker du på at man kan tjene 0,5G uten trekk i trygden? 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Men forholdet mellom penger og antall timer jobb, altså timelønnen, er vel det samme som for andre? Eller tenker du på at man kan tjene 0,5G uten trekk i trygden? Ja tenker på at en viss sum ikke gir trekk. Husker ikke hvor mye det var, men. Jeg tror det går under med 2000 per måned - og det er jævla mye penger. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Ja tenker på at en viss sum ikke gir trekk. Husker ikke hvor mye det var, men. Jeg tror det går under med 2000 per måned - og det er jævla mye penger. Ja, 2000 pr mnd er vel bare litt over halvparten av det man kan tjene før trekk. Hadde det vært bedre med trekk fra 1. krone? 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Er nok tryggest å være folkesky... Noen liker det slik. (har jeg hørt). Men men. 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Ja, 2000 pr mnd er vel bare litt over halvparten av det man kan tjene før trekk. Hadde det vært bedre med trekk fra 1. krone? Da kunne man jobbet gratis i stedet... noe jeg ville følt meg mye mer bekvem med. Men man er fortsatt trygda, og det er urettferdig. Syns folk. Også syns de du er tilbakestående om du ikke får lønn, men bare går der og surrer som en idiot. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Da kunne man jobbet gratis i stedet... noe jeg ville følt meg mye mer bekvem med. Men man er fortsatt trygda, og det er urettferdig. Syns folk. Også syns de du er tilbakestående om du ikke får lønn, men bare går der og surrer som en idiot. Mulig de gjør det? Siden jeg ikke har kontakt med noen vet jeg ikke hva "de" eventuelt måtte mene om det. 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Mulig de gjør det? Siden jeg ikke har kontakt med noen vet jeg ikke hva "de" eventuelt måtte mene om det. Jeg hører hva folk prater om på butikken, og blant slektninger merker jeg mye misnøye og forakt. Jeg tåler ikke å være i et sånt "klima". 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg hører hva folk prater om på butikken, og blant slektninger merker jeg mye misnøye og forakt. Jeg tåler ikke å være i et sånt "klima". Nei, det kan man forstå. Hvis de er "reelt" da. 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Forfatter Skrevet 5. mars 2015 Hva folk sier de mener er jo bare etikette. Jeg merker ting, ved folk. Fordi jeg er begavet på det området. Mer begavet enn jeg har godt av. Fordi jeg ser "mørket", og går ikke rundt i eventyrland. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.