Gondor Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er ganske oppgiret for tiden og rydder, rydder, sorterer og kaster. Det synes jeg er kjempebra. I tillegg til hard trening bruker jeg kroppen på uvant måte så jeg har skikkelig vondt i ryggen og i kroppen forøvrig. Bør jeg trene da eller skal jeg vente til de verste ryggsmertene er over? Jeg skal i hvert fall fortsette å rydde. Jeg sover lite eller dårlig. Har dere noe tips til hvordan man får en god natts søvn uten å ty til medikamenter? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er ganske oppgiret for tiden og rydder, rydder, sorterer og kaster. Det synes jeg er kjempebra. I tillegg til hard trening bruker jeg kroppen på uvant måte så jeg har skikkelig vondt i ryggen og i kroppen forøvrig. Bør jeg trene da eller skal jeg vente til de verste ryggsmertene er over? Jeg skal i hvert fall fortsette å rydde. Jeg sover lite eller dårlig. Har dere noe tips til hvordan man får en god natts søvn uten å ty til medikamenter? Hm, så rart at du trener og jobber og likevel strever med søvn. Selv bruker jeg melatonin i perioder, dette fordi jeg skiller ut for lite melatonin naturlig. Det fins søvnbriller man kan gå med om kvelden som fører til at man øker melatoninutskillelse, stimulerer produksjon osv, jeg har ikke prøvd, og jeg klarer knapt å ha på vanlige briller, liker ikke så godt å ha noe i ansiktet. For meg hjelper det også å begrense alt sånt som TV, pc, nettbrett osv... men det klarer jeg ikke over tid. Det kaller de søvnhygiene. Lesing og trappe ned aktivitet er viktig. Alkohol gir også dårlig søvn, jeg må prøve drikke mindre vin, for da sover jeg bedre, alltid. Et til to glass vin og jeg blir søvnig, men så våkner jeg midt på natten. 0 Siter
frosken Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg er ganske oppgiret for tiden og rydder, rydder, sorterer og kaster. Det synes jeg er kjempebra. I tillegg til hard trening bruker jeg kroppen på uvant måte så jeg har skikkelig vondt i ryggen og i kroppen forøvrig. Bør jeg trene da eller skal jeg vente til de verste ryggsmertene er over? Jeg skal i hvert fall fortsette å rydde. Jeg sover lite eller dårlig. Har dere noe tips til hvordan man får en god natts søvn uten å ty til medikamenter? Jeg ville ha forsøkt å få dagslys minst en halv time tidlig på dagen, samt unngå trening de siste timene før du skal sove. Når det gjelder vondt i ryggen, så kan man som regel fortsatt trene, men dersom du har utstrålende smerter i benet så kan det være grunn til å tilpasse treningen slik at du ikke blir verre. 0 Siter
Solemnity Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 For meg har pilates vært fantastisk for ryggsmerter. 0 Siter
Gondor Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 Jeg ville ha forsøkt å få dagslys minst en halv time tidlig på dagen, samt unngå trening de siste timene før du skal sove. Når det gjelder vondt i ryggen, så kan man som regel fortsatt trene, men dersom du har utstrålende smerter i benet så kan det være grunn til å tilpasse treningen slik at du ikke blir verre. Det er en øvelse på trening jeg får smerter av og den kutter jeg ut. Jeg skal på trening i dag og skal ta i. Det er ikke noe vits å gå på trening hvis man ikke kjenner det etterpå. Jeg tok noen oppmykningsøvelser i går og det hjalp 0 Siter
Gondor Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 For meg har pilates vært fantastisk for ryggsmerter. Jeg meldte meg på pilateskurs en gang. Instruktøren lo av meg fordi jeg var så stiv, så det ble med den ene gangen. Men jeg har en bok om pilates og den ligger nå fremme. Jeg får se om jeg finner noe som kan hjelpe for ryggen. 0 Siter
Gondor Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 Hm, så rart at du trener og jobber og likevel strever med søvn. Selv bruker jeg melatonin i perioder, dette fordi jeg skiller ut for lite melatonin naturlig. Det fins søvnbriller man kan gå med om kvelden som fører til at man øker melatoninutskillelse, stimulerer produksjon osv, jeg har ikke prøvd, og jeg klarer knapt å ha på vanlige briller, liker ikke så godt å ha noe i ansiktet. For meg hjelper det også å begrense alt sånt som TV, pc, nettbrett osv... men det klarer jeg ikke over tid. Det kaller de søvnhygiene. Lesing og trappe ned aktivitet er viktig. Alkohol gir også dårlig søvn, jeg må prøve drikke mindre vin, for da sover jeg bedre, alltid. Et til to glass vin og jeg blir søvnig, men så våkner jeg midt på natten. Jeg googlet opp søvnhygiene i går og det kom mange gode tips opp. Alkohol rører jeg ikke så det er ikke noe problem. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Hm, så rart at du trener og jobber og likevel strever med søvn. Selv bruker jeg melatonin i perioder, dette fordi jeg skiller ut for lite melatonin naturlig. Det fins søvnbriller man kan gå med om kvelden som fører til at man øker melatoninutskillelse, stimulerer produksjon osv, jeg har ikke prøvd, og jeg klarer knapt å ha på vanlige briller, liker ikke så godt å ha noe i ansiktet. For meg hjelper det også å begrense alt sånt som TV, pc, nettbrett osv... men det klarer jeg ikke over tid. Det kaller de søvnhygiene. Lesing og trappe ned aktivitet er viktig. Alkohol gir også dårlig søvn, jeg må prøve drikke mindre vin, for da sover jeg bedre, alltid. Et til to glass vin og jeg blir søvnig, men så våkner jeg midt på natten. Jeg har slike søvnbriller og de hjelper. Sovner mye fortere noe som er fantastisk deilig. Anonymous poster hash: 8f1e1...364 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Jeg har slike søvnbriller og de hjelper. Sovner mye fortere noe som er fantastisk deilig. Anonymous poster hash: 8f1e1...364 Samme her. En helt ny opplevelse å våkne opp og være mer opplagt enn da man la seg! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 En god dose SSRI løser det meste.Anonymous poster hash: 92dd8...289 0 Siter
missmas Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 En god dose SSRI løser det meste.Anonymous poster hash: 92dd8...289 SSRI til en som er hypoman? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Jeg er ganske oppgiret for tiden og rydder, rydder, sorterer og kaster. Det synes jeg er kjempebra. I tillegg til hard trening bruker jeg kroppen på uvant måte så jeg har skikkelig vondt i ryggen og i kroppen forøvrig. Bør jeg trene da eller skal jeg vente til de verste ryggsmertene er over? Jeg skal i hvert fall fortsette å rydde. Jeg sover lite eller dårlig. Har dere noe tips til hvordan man får en god natts søvn uten å ty til medikamenter? Hvis du er hypoman er det vel lite å gjøre med det? Vente til det går over, hvor lenge pleier det å vare? 0 Siter
frosken Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Det er en øvelse på trening jeg får smerter av og den kutter jeg ut. Jeg skal på trening i dag og skal ta i. Det er ikke noe vits å gå på trening hvis man ikke kjenner det etterpå. Jeg tok noen oppmykningsøvelser i går og det hjalp Tja, det kommer vel litt an på hvorfor du trener? Hvis du skal delta i et eller annet mesterskap, så kan det være nødvendig stadig å forske å pushe sine grenser. Dersom du derimot trener for å ha best mulig livskvalitet, så har mer moderate treningsøkter svært god nytte. 0 Siter
Gondor Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 Hvis du er hypoman er det vel lite å gjøre med det? Vente til det går over, hvor lenge pleier det å vare? Ja kanskje det er en hypomani. I så fall skal jeg smi mens jernet er varmt. Jeg kan ikke huske sist gang jeg hadde så mye energi og gjennomføringsevne. Jeg er ikke spesielt glad, bare gira. Når jeg legger meg og lukker øynene ser jeg klare bilder og det er akkurat som å være våken. Så langt har jeg fylt rundt regnet 20 søppelsekker med rusk fra loft og kjeller pluss at jeg har fylt mange, mange poser med pent tøy som jeg har gitt til Frelsersarmeen. Og ennå er jeg ikke ferdig. Jeg gleder meg til i morgen, for da kan jeg ta fatt igjen. Hu hei hvor det går! Jeg skal vaske gulvet på loftet med grønnsåpe sånn at det lukter godt der oppe. Sønnen min tok alle søppelsekkene fra loftet og bar dem ned i garasjen. Han og min far skal rydde ut av garasjen før påske så da må jeg bli ferdig med å rydde ganske kjapt. Det skal jeg klare. Jeg har en liste over ting jeg skal gjøre hver dag for å holde meg i gang, blant annet lese og skrive. Nå har jeg ikke ro til å sette meg ned med noen bok. Jeg trener og rydder. Jeg er mamma, så jeg tar meg tid til barna mine selvfølgelig. Men bortsett fra det er det kun ryddings og trening. Hva skal jeg gjøre når ryddingen er over? 0 Siter
Gondor Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 Jeg har slike søvnbriller og de hjelper. Sovner mye fortere noe som er fantastisk deilig. Anonymous poster hash: 8f1e1...364 Søvnbriller har jeg aldri hørt om. Er det sånn slalomtypeaktig eller hva? Blir man rolig og søvnig av det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.