AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 hvilken medisin er best for å FJERNE depresjon? Anonymous poster hash: a3f5f...727 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 hvilken medisin er best for å FJERNE depresjon? En skikkelig dose SSRI er vel førstevalg. Funker ikke på alle da. Men men. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 En skikkelig dose SSRI er vel førstevalg. Funker ikke på alle da. Men men. men jeg har brukt prozac (SSRI) i 4 år og jeg var bra når jeg gikk på den, men allt er selvsagt helt forjævlig nå som jeg har sluttet... så den fjerner den jo ikke Anonymous poster hash: a3f5f...727 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 men jeg har brukt prozac (SSRI) i 4 år og jeg var bra når jeg gikk på den, men allt er selvsagt helt forjævlig nå som jeg har sluttet... så den fjerner den jo ikke Anonymous poster hash: a3f5f...727 Nei, det er jo et poeng. Men dA var det vel på en måte dumt å slutte da? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Nei, det er jo et poeng. Men dA var det vel på en måte dumt å slutte da? Ja på en måte, men jeg er så redd for å få kreft og svulst og sånn. Altså jeg prøver å google og google , men finner ikke mye om det, noen sier ditt andre sier datt. Så det er ikke så lett. jeg har jjo ikke lyst på kreft Anonymous poster hash: a3f5f...727 0 Siter
Cilien Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Kreft av SSRI? Det har jeg ikke hørt om. Høres ut som om du faktisk hadde funnet en medisin som "fjernet" depresjonen. Kanskje er du en av dem som bør gå på antidepressiva langvarig/permanent. Ellers finnes det jo flere merker du kan prøve. Cipralex brukes f.eks av mange. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 På gruppenivå er de omtrent like gode. På individnivå vet en ikke før en har prøvd. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Ja på en måte, men jeg er så redd for å få kreft og svulst og sånn. Altså jeg prøver å google og google , men finner ikke mye om det, noen sier ditt andre sier datt. Så det er ikke så lett. jeg har jjo ikke lyst på kreft Anonymous poster hash: a3f5f...727 Det finnes absolutt ingen holdepunkter for at SSRI skal gi kreft. Nå har et sjusifret antall mennesker brukt SSRI i 30 år uten at det har kommet fram noen holdepunkter for dette. Mer sikkert kan det ikke bli. 0 Siter
Gjest Anna Conda Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Hei. Jeg har brukt seroxat (paroxetin) i 16 år nå. Er bare 29. Hadde det ikke vært for dem så...jah..vet jeg ikke helt hvor jeg hadde vært. Cipralex er et alternativ men mange har dårlige erfaringer med dem,, ellers kommer jeg ikke på noe bedre...jo kanskje wellbutrin? 0 Siter
Savannah Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Trilafon ble mye brukt for femti år siden. Nå er det tatt av markedet. Blir ikke det det samme med SSRI om femti år? Da har jeg tenkt å være død så samme kan det være, men bivirkninger har det og det til dels alvorlige. Kreft har jeg aldri hørt om en eneste gang 0 Siter
Savannah Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har aldri hørt om medisiner som fjerner depresjon, men de kan lindre symptomene. Depresjon kan gå over av seg selv, men medisiner kan medvirke til at prosessen går raskere. Jeg vet ikke helt hvorfor moderne vestlige mennesker er så mye mer deprimerte enn mennesker i gamle dager og mennesker i andre verdensdeler. Hvorfor defineres livets utfordringer som sykdom nå for tiden og er ikke det noe med samfunnsstrukturen? Det er mange mennesker som bor alene, er deprimerte, sover uregelmessig, spiser ikke ordentlig, får penger så de klarer å holde seg i live og er ikke med på noe sosialt. Dette er norsk samfunn i dag som vi forventer at andre misunner oss av. Da viser vi frem de med fine hjemmene, slanke kroppene, hyttene og båtene. De som går på antidepressiva forstyrres ofte sexuelt og følelsene flater ut. Det blir vanskeligere å føle ekte glede, sorg og smerte, men problemene synes ikke for omverdenen. Barn fikk trilafon og stesolid for femti, seksti år siden uten oppfølging eller samtaler. Jeg lurer på om verden er noe bedre i dag og dessverre så tror jeg ikke det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Trilafon er fortsatt på markedet :-) Det var borte en stund pga liten inntjening for produsenten, men er tilbake etter påtrykk fra pasienter og leger. 0 Siter
Gjest Anna Conda Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har aldri hørt om medisiner som fjerner depresjon, men de kan lindre symptomene. Depresjon kan gå over av seg selv, men medisiner kan medvirke til at prosessen går raskere. Jeg vet ikke helt hvorfor moderne vestlige mennesker er så mye mer deprimerte enn mennesker i gamle dager og mennesker i andre verdensdeler. Hvorfor defineres livets utfordringer som sykdom nå for tiden og er ikke det noe med samfunnsstrukturen? Det er mange mennesker som bor alene, er deprimerte, sover uregelmessig, spiser ikke ordentlig, får penger så de klarer å holde seg i live og er ikke med på noe sosialt. Dette er norsk samfunn i dag som vi forventer at andre misunner oss av. Da viser vi frem de med fine hjemmene, slanke kroppene, hyttene og båtene. De som går på antidepressiva forstyrres ofte sexuelt og følelsene flater ut. Det blir vanskeligere å føle ekte glede, sorg og smerte, men problemene synes ikke for omverdenen. Barn fikk trilafon og stesolid for femti, seksti år siden uten oppfølging eller samtaler. Jeg lurer på om verden er noe bedre i dag og dessverre så tror jeg ikke det. Depresjon er ofte et resultat av for lite serotonin i hjernen som stimulerer nedtrykthet osv. Det er derfor man måler serumkonsentrasjon av serotonin etter noen mnders bruk av antidepressiva for å se økning eller om det er for mye økning. I samarbeid med kognitiv terapi kan en depresjon bli borte. Mye av antidepressiva nedsetter sexualdriften men etter hvert så vil det gå tilbake til det normale. Mange medisiner idag er veldig gode! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.