Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Når jeg tok en sobril i ettermiddag så så jeg at jeg også har liggende truxal. Har søkt litt på gamle dol innlegg og fant det jeg skrev når jeg prøvde de. Jeg fikk de i fjor vår. Prøvde de på jobb. Fikk effekt som kom litt sent. Men det som skremte meg var at jeg fikk en følelse av å være dopet. Holdt meg for meg selv på jobb og håpet ingen merket det. Det var flaut. Sov i mange timer når jeg kom hjem. Så jeg våget ikke å ta de mer. Problemet med sobril er at jeg utvikler toleranse for den. Så tanken min ble nå om jeg skal prøve med truxal ved behov når jeg er hjemme og sobril ved behov når jeg er på jobb. Når kommer effekten av disse medisinene? Hvor lenge varer effekten? Hvilke er minst skadelig? Noen som har noen anbefalinger eller tanker? Håper jeg slipper mer kritikk for å stille spørsmål om medisiner på dol. Jeg tar det selvfølgelig opp med psykiateren neste time hvis det blir tid til det. Men kan jo ikke gjøre det før jeg har time. 0 Siter
Anonymesen Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Truxal syntes jeg gjorde meg sløv, mens sobril virket bra på angsten uten å gjøre meg sløv, før jeg ikke tok 2 eller 3 stk. Da ble jeg bare trøtt.. Men sobril kan man bli avhengig av 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Truxal syntes jeg gjorde meg sløv, mens sobril virket bra på angsten uten å gjøre meg sløv, før jeg ikke tok 2 eller 3 stk. Da ble jeg bare trøtt.. Men sobril kan man bli avhengig av Jeg ble også sløv av truxal den ene gangen jeg prøvde. Har ikke blitt avhengig av sobril men har fått økt toleranse på den. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg synes de gamle høydosenevroleptikaene virker mot sin hensikt. Man blir bare tung/dorsk og det funker ikke på angst i det hele tatt, på meg i alle fall. jeg ville prøvd Lyrica dersom jeg fikk lov av fastlegen, men han vil heller gi meg rivotril som jeg har tatt i årevis. Til høsten blir det vel nesten heltforbudt å kjøre bil hvis man tar rivotril en gang i blant. Lyrica er det ikke noen restriksjoner på mht kjøring av personbil tror jeg. Anonymous poster hash: 7b041...3a4 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg synes de gamle høydosenevroleptikaene virker mot sin hensikt. Man blir bare tung/dorsk og det funker ikke på angst i det hele tatt, på meg i alle fall. jeg ville prøvd Lyrica dersom jeg fikk lov av fastlegen, men han vil heller gi meg rivotril som jeg har tatt i årevis. Til høsten blir det vel nesten heltforbudt å kjøre bil hvis man tar rivotril en gang i blant. Lyrica er det ikke noen restriksjoner på mht kjøring av personbil tror jeg. Anonymous poster hash: 7b041...3a4 Vet du hvorfor legen ikke ville skrive ut lyrica? Jeg ser den hjelper på angst, men det er mest uro jeg sliter med. 0 Siter
frosken Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Vet du hvorfor legen ikke ville skrive ut lyrica? Jeg ser den hjelper på angst, men det er mest uro jeg sliter med. Lyrica antas å ha et misbrukspotensiale, og skal muligens reklassifiseres slik at det blir et B-preparat på linje med benzo. Se http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Høring-om-endring-av-reseptgruppe-for-pregabalin.aspx 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Lyrica antas å ha et misbrukspotensiale, og skal muligens reklassifiseres slik at det blir et B-preparat på linje med benzo. Se http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Høring-om-endring-av-reseptgruppe-for-pregabalin.aspx Rart ikke alkohol klassifiseres som B preparat, og blir underlagt streng lisenskontroll. Finnes vel knapt noe som har større misbrukerpotensiale enn alkohol. Bare noe jeg tenkte på. 0 Siter
frosken Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Rart ikke alkohol klassifiseres som B preparat, og blir underlagt streng lisenskontroll. Finnes vel knapt noe som har større misbrukerpotensiale enn alkohol. Bare noe jeg tenkte på. Det er vel egentlig litt tilfeldige- og mer kulturelle enn medisinske - faktorer som avgjør dette. Men vi har jo hatt totalforbud mot alkohol i Norge i flere år, og i etterkant av det opprettet man Vinmonopolet, så i norsk sammenheng har så avgjort også alkohol vært ansett som et problem. 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg vil tro at alkoholmisbruk har langt større skadevirkninger for samfunnet enn benzomisbruk. Likevel hetses benzo-brukere og sammenlignes med knarkere, mens alkohol selges fritt. Forstå det den som kan. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg vil tro at alkoholmisbruk har langt større skadevirkninger for samfunnet enn benzomisbruk. Likevel hetses benzo-brukere og sammenlignes med knarkere, mens alkohol selges fritt. Forstå det den som kan. Du sier noe der. Er det alkohol jeg må begynne med? Det virker mer akseptert ihvertfall. 0 Siter
Gjest Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Lyrica antas å ha et misbrukspotensiale, og skal muligens reklassifiseres slik at det blir et B-preparat på linje med benzo. Se http://www.legemiddelverket.no/Nyheter/Bivirkninger/Sider/Høring-om-endring-av-reseptgruppe-for-pregabalin.aspx Det hørtes ikke bra ut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg fikk ikke prøve det pga legen mente jeg ikke skulle ha nye medisiner for psyken. Men rivotril får jeg så mye jeg vil av, aldri hørt han protestere, men jeg undersreker att jeg ikke ber om mer en 1 glass i året Anonymous poster hash: 7b041...3a4 0 Siter
larimar Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Tror kanskje jeg har nevnt det før, men jeg har hatt veldig god effekt av truxal. Det tok kanskje et 2-3 dager før jeg sluttet å bli trøtt av de og da funket de veldig godt som beroligende. Pleide å ta 30mg om gangen, opptil 3 ganger om dagen. Jeg tok de mot uro, var/er veldig fysisk urolig, trasker rundt i timesvis. Hvilken dose har du? 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Jeg vil tro at alkoholmisbruk har langt større skadevirkninger for samfunnet enn benzomisbruk. Likevel hetses benzo-brukere og sammenlignes med knarkere, mens alkohol selges fritt. Forstå det den som kan. Det handler bare om hva som er mulig å realisere politisk. Under forbudstiden eskalerte kriminalitet, og i USA drakk folk faktisk MER enn før forbudet tredde i kraft. I Norge oppstod det et nytt begrep; "brennevinsdoktor" - en lege som delte ut brennevin til "medisinsk" bruk. Motivasjonen bak forbudet hadde en religiøs kontekst. Jeg syns det er ganske "religiøst" hva som i dag er ansett som "livsfarlig" og hva som enhver unge kan få tak i hvis de kjenner den rette fetteren. 0 Siter
Toga Skrevet 5. mars 2015 Skrevet 5. mars 2015 Når jeg tok en sobril i ettermiddag så så jeg at jeg også har liggende truxal. Har søkt litt på gamle dol innlegg og fant det jeg skrev når jeg prøvde de. Jeg fikk de i fjor vår. Prøvde de på jobb. Fikk effekt som kom litt sent. Men det som skremte meg var at jeg fikk en følelse av å være dopet. Holdt meg for meg selv på jobb og håpet ingen merket det. Det var flaut. Sov i mange timer når jeg kom hjem. Så jeg våget ikke å ta de mer. Problemet med sobril er at jeg utvikler toleranse for den. Så tanken min ble nå om jeg skal prøve med truxal ved behov når jeg er hjemme og sobril ved behov når jeg er på jobb. Når kommer effekten av disse medisinene? Hvor lenge varer effekten? Hvilke er minst skadelig? Noen som har noen anbefalinger eller tanker? Håper jeg slipper mer kritikk for å stille spørsmål om medisiner på dol. Jeg tar det selvfølgelig opp med psykiateren neste time hvis det blir tid til det. Men kan jo ikke gjøre det før jeg har time. Truxal er som en slegge i bakhodet... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 På sikt er Truxal bedre. Du må prøve deg frem, men tilslagstiden er noe lengre enn Sobril - fra 30 -90 minutter. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 På sikt er Truxal bedre. Du må prøve deg frem, men tilslagstiden er noe lengre enn Sobril - fra 30 -90 minutter. Sobril unngår jeg i det lengste å ta. Prøver om jeg klarer meg uten. Truxal går jeg ut i fra er greit å ta straks. Dermed kommer vel ikke effekten på truxal så mye senere enn sobrilen som jeg pleier å vente med å ta. Takk for svar. Håper jeg skal få dette til å fungere. 0 Siter
ISW Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Blir man ikke trøtt av å ta Truxal i arbeidstiden? 0 Siter
Gjest Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Blir man ikke trøtt av å ta Truxal i arbeidstiden? Jeg ble trett og følte meg dopet. Visste ikke hvor jeg skulle gjemme meg bort på jobb. Det jeg nå vil forsøke er å ta truxal når jeg trenger noe de gangene jeg ikke er på jobb. Til jeg eventuelt venner meg til de og føler det blir greit å ta på jobb også. Så får jeg heller holde meg til sobril de gangene jeg trenger noe på jobb. Jeg blir trett av sobril også, men det er ikke så ofte jeg bruker noe når jeg er på jobb. Blir ofte verre utover ettermiddagen og kvelden. 0 Siter
Gjest Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Tror kanskje jeg har nevnt det før, men jeg har hatt veldig god effekt av truxal. Det tok kanskje et 2-3 dager før jeg sluttet å bli trøtt av de og da funket de veldig godt som beroligende. Pleide å ta 30mg om gangen, opptil 3 ganger om dagen. Jeg tok de mot uro, var/er veldig fysisk urolig, trasker rundt i timesvis. Hvilken dose har du? Jeg har 15 mg. Tok en idag, men synes reaksjonene på de er vel kraftige. Jeg sov i flere timer. Når jeg våknet gikk jeg på kjøkken for å få noe gjort, men følte meg ustø og uvel, så det var bare å legge seg nedpå igjen. Håper det blir bedre etterhvert, for jeg trenger noe som fungerer nå. Er det vanlig å føle seg ustø på truxal? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.