Gå til innhold

NHD anbefale medisin?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det var jo en her som skrev at han ble deprimert av risperdal, det var etter jeg begynte med de at jeg ble som dette. Hvilke medisin vil du anbefale dersom jeg skulle skifte? Har bare lyst å slutte på risperdal nå, jeg trenger å føle meg bedre å få mer energi. Nå ser det ikke ut her for jeg orker ikke gjøre noe.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Det må være noe annet enn risperdal, og xeplion er jo det samme. Føler meg bedøvd, orker ikke denne tilværelsen lenger. Takk hvis andre har forslag også...men det er vel ikke vits kanskje. Vil ikke stå på ap tror jeg, blir jo helt tam inni meg.

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet

Og nå er kvalmen over og,da kan jeg vel gå ned 1 mg til? Kanskje det går bedre om jeg går kun på 2 mg. Det er jo en her som bare tar 1 mg.

stjernestøv
Skrevet

Er det vanlig at man skal føle seg bedre når en reduserer på medisiner også?

AnonymBruker
Skrevet

Det èn person trenger av medisiner kan ikke sammenlignes med en annen som trenger medisiner. Behovet og opptak er forskjellig.

Ja, en kan føle seg bedre av å redusere medisin, men det betyr ikke nødvendigvis at du blir bedre.

Går en liten tid, så faller du igjen. kanskje blir du enda verre enn da du startet med dem.

Anonymous poster hash: 56051...186
Skrevet

Hvor lenge har du gått på risperdal Stjernestøv?

Jeg har oppdaget selv, att det er best å gå på en medisin fast og lenge, da blir etter min erfaring medisinen tolerert bedre. Jeg har gått på zyprexa i 11 år, nesten uten avbrekk. Jeg har blitt feit, men det er jo bedre enn å være psykotisk. I alle fall synes jeg  det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har dessverre ingen forslag til ny medisin for deg. Du får ta det opp med den som gir deg risperdal.

stjernestøv
Skrevet

Det èn person trenger av medisiner kan ikke sammenlignes med en annen som trenger medisiner. Behovet og opptak er forskjellig.

Ja, en kan føle seg bedre av å redusere medisin, men det betyr ikke nødvendigvis at du blir bedre.

Går en liten tid, så faller du igjen. kanskje blir du enda verre enn da du startet med dem.

Behovet er jo forskjellig ja, men en skrev han var deprimert av 1 mg og jeg tar 3 mg nå.

Jeg venter jo på å bli bedre.

stjernestøv
Skrevet

Hvor lenge har du gått på risperdal Stjernestøv?

Jeg har oppdaget selv, att det er best å gå på en medisin fast og lenge, da blir etter min erfaring medisinen tolerert bedre. Jeg har gått på zyprexa i 11 år, nesten uten avbrekk. Jeg har blitt feit, men det er jo bedre enn å være psykotisk. I alle fall synes jeg  det.

Har vel gått på det litt over seks måneder nå og føler meg lei, før det har jeg tatt andre ap. Begynner å bli lei av ap nå og er feit jeg også, zyprexa har jeg også tatt en liten periode tror jeg. Hvis jeg tok det i det hele tatt, har det liggende iallefall. Du har tatt det så lenge ja, fikk du ofte psykoser siden du har tatt det så lenge?

stjernestøv
Skrevet

Jeg har dessverre ingen forslag til ny medisin for deg. Du får ta det opp med den som gir deg risperdal.

Ok, det var synd. Den som gir meg risperdal jobber på dps, den psykiateren sykepleieren snakker med er i fact team. To ulike altså.

Skrevet (endret)

Nei, Stjernestøv jeg har ikke vært ofte psykotisk. Men de gangene jeg har vært syk, har det vart lenge. Om det var psykose eller alvorlig OCD vet jeg heller ikke, men det var så ubehagelig att jeg "gladelig" tar AP, siden det hjelper. Men jeg har nå engang fått diagnosen Paranoid Schizofreni, og jeg har "restsymtomer" og negative symptomer på schizofreni, og da må jeg nok gå på det livet ut. Det er ikke langt unna diabetikerens behov for insulin. Tenk på hvordan det var på galehusene før medisinene kom, det var ett helvete.

Endret av Inner self
stjernestøv
Skrevet

Nei, Stjernestøv jeg har ikke vært ofte psykotisk. Men de gangene jeg har vært syk, har det vart lenge. Om det var psykose eller alvorlig OCD vet jeg heller ikke, men det var så ubehagelig att jeg "gladelig" tar AP, siden det hjelper. Men jeg har nå engang fått diagnosen Paranoid Schizofreni, og jeg har "restsymtomer" og negative symptomer på schizofreni, og da må jeg nok gå på det livet ut. Det er ikke langt unna diabetikerens behov for insulin. Tenk på hvordan det var på galehusene før medisinene kom, det var ett helvete.

Ok, ja det var vel et helvete før i tiden på galehusene. Hvis du syns det er greit å gå på medisiner, og du er fornøyd med livet ditt så er det jo greit. Men blir du ikke avflatet og deprimert?

Skrevet

Jeg er ikke avflatet eller deprimert. Da jeg var syk, og ble friskere hadde jeg i begynnelsen anhedoni, det ødela mye, men det gikk tilslutt over :)

stjernestøv
Skrevet

Jeg er ikke avflatet eller deprimert. Da jeg var syk, og ble friskere hadde jeg i begynnelsen anhedoni, det ødela mye, men det gikk tilslutt over :)

Det er jo bra :)

Godt du visste det var da, jeg vet ikke hva dette som jeg har er. Men tror det kommer seg av risperdal, men hva om jeg slutter og fremdeles er sånn. Er derfor jeg ikke har sluttet helt, men kjenner jeg meg rett så kommer jeg til å gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Behovet er jo forskjellig ja, men en skrev han var deprimert av 1 mg og jeg tar 3 mg nå.

Jeg venter jo på å bli bedre.

Ja, og noen tar 25mg Seroquel og blir trøtt, jeg tar 800mg og blir ikke trøtt.

Noen tar 150 - 300mg Seroquel og blir mindre deprimert, jeg tar 800 og blir verre.

Noen tar 2,5mg Zyprexa og blir psykosefri. Jeg tok 10 - først da ble jeg det.

Du kan ikke sammenligne.

TTT

stjernestøv
Skrevet

Ja, og noen tar 25mg Seroquel og blir trøtt, jeg tar 800mg og blir ikke trøtt.

Noen tar 150 - 300mg Seroquel og blir mindre deprimert, jeg tar 800 og blir verre.

Noen tar 2,5mg Zyprexa og blir psykosefri. Jeg tok 10 - først da ble jeg det.

Du kan ikke sammenligne.

TTT

Er klar over det, ville bare frem til at jeg tåler dårlig risperdal.

AnonymBruker
Skrevet

Er klar over det, ville bare frem til at jeg tåler dårlig risperdal.

Kanskje dere kan finne en annen løsning etterhvert. Noen blir mer deprimerte av AP, noen mindre. Dessverre er de ikke tilpasset hver enkelt bruker :(

stjernestøv
Skrevet

Kanskje dere kan finne en annen løsning etterhvert. Noen blir mer deprimerte av AP, noen mindre. Dessverre er de ikke tilpasset hver enkelt bruker :(

Nei de er nok ikke det, jeg blir tydeligvis deprimert :(

Merket det på maten også, det blir veldig enkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...