Gå til innhold

epilepsi

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke engang om dette hører under psykiatri, men siden min psykiater er nevrolog så kanskje...?

En kort EEG viste så mange utfall at jeg dessverre må inn til epilepsiutredning.

Nå sa min psykiater før hun sluttet at dette kunne bare være utslag man så ved utviklingsforstyrrelser og slett ikke epilepsi. (jeg vet jo dette skyldes autistisk stirring fjernhet, for jeg mister ikke bevisstheten)

Hun forklarte om frontallapp og andre områder der jeg hadde store spisser på EEG. Forenlig med både autisme og epilepsi.

Da min psykiater har sluttet pga av måtte, er pensjonert, sendte jeg en mail privat, hun svarte på den at jeg ikke skulle bekymre meg for en epilepsiutredning da overlegen der var flink og klarte skille autisme fra epilepsi. Men jeg lurer på hvordan de skiller dette fra hverandre når EEG er lik?

På Wikipedia og mange steder leser jeg jo at mange med asperger og autisme har høyere forekomst av epilepsi, det stod at opp til 30 % av menn med asperger har epilepsi.

Det jeg lurer på er hvordan de greier skille dette fra autistisk stirring/fjernet/faller ut, når utslagene på eeg er de samme?

Jeg håper du kan svare på det, da jeg er både urolig, fortvilt, engstelig, frykter for mitt sertifikat, og lurer på hvordan de kan avgjøre forskjellen?

Jeg har nå fastet i desperasjon, en uke, først hjalp det på stirringen min, mer presist at jeg "faller ut", da sier andre, "hallo går det bra med deg?", da jeg hører dette og svarer, er jo dette mer en følge av autisme. Etter tre dagers faste var stirringen og fjernheten tilbake, dvs at jeg tror det er lite sannsynlig at diett virker, enda mer trolig at det er kun autisme.

Jeg er en flink sjåfør, jeg faller ikke ut under kjøring lenger, jeg har dette under kontroll, men så fort jeg kan, falle ut, faller jeg ut, men jeg kan vente med det. Jeg vet det høres rart ut, men før falt jeg ut hele tiden, nå pga av kommentarer fra andre greier jeg både bedre utsette og skjule det.

Jeg håper du kan svare.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er dessverre langt utenfor det jeg har kunnskap om.

Spurte i dag en lege hos oss som også er nevrolog. Hun kunne heller ikke svare på det.

Jeg må derfor beklage, men jeg husker spørsmålet, og skulle jeg finne noen kompetente, skal jeg komme tilbake med svar.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Takk for det:-)

Jeg har mer fred med dette nå, men jeg setter pris på om du finner ut av noe, jeg prøvde google bilder av eeg fra autisme og epilepsi,

Ja det er spisser der, men de ser ganske like ut.

Skrevet

Hei!

Jeg vet ikke engang om dette hører under psykiatri, men siden min psykiater er nevrolog så kanskje...?

En kort EEG viste så mange utfall at jeg dessverre må inn til epilepsiutredning.

Nå sa min psykiater før hun sluttet at dette kunne bare være utslag man så ved utviklingsforstyrrelser og slett ikke epilepsi. (jeg vet jo dette skyldes autistisk stirring fjernhet, for jeg mister ikke bevisstheten)

Hun forklarte om frontallapp og andre områder der jeg hadde store spisser på EEG. Forenlig med både autisme og epilepsi.

Da min psykiater har sluttet pga av måtte, er pensjonert, sendte jeg en mail privat, hun svarte på den at jeg ikke skulle bekymre meg for en epilepsiutredning da overlegen der var flink og klarte skille autisme fra epilepsi. Men jeg lurer på hvordan de skiller dette fra hverandre når EEG er lik?

På Wikipedia og mange steder leser jeg jo at mange med asperger og autisme har høyere forekomst av epilepsi, det stod at opp til 30 % av menn med asperger har epilepsi.

Det jeg lurer på er hvordan de greier skille dette fra autistisk stirring/fjernet/faller ut, når utslagene på eeg er de samme?

Jeg håper du kan svare på det, da jeg er både urolig, fortvilt, engstelig, frykter for mitt sertifikat, og lurer på hvordan de kan avgjøre forskjellen?

Jeg har nå fastet i desperasjon, en uke, først hjalp det på stirringen min, mer presist at jeg "faller ut", da sier andre, "hallo går det bra med deg?", da jeg hører dette og svarer, er jo dette mer en følge av autisme. Etter tre dagers faste var stirringen og fjernheten tilbake, dvs at jeg tror det er lite sannsynlig at diett virker, enda mer trolig at det er kun autisme.

Jeg er en flink sjåfør, jeg faller ikke ut under kjøring lenger, jeg har dette under kontroll, men så fort jeg kan, falle ut, faller jeg ut, men jeg kan vente med det. Jeg vet det høres rart ut, men før falt jeg ut hele tiden, nå pga av kommentarer fra andre greier jeg både bedre utsette og skjule det.

Jeg håper du kan svare.

Jeg håper de finner ut av det snart. Så du får best mulig hjelp:)

Madelenemie
Skrevet

Jeg håper de finner ut av det snart. Så du får best mulig hjelp:)

Takk.

Jeg har ikke noe epilepsi, de skal bare avkrefte det,

hvis jeg møter, jeg har skrevet og begrunnet til overlegen at å utrede med er bare tull,

jeg tror faktisk han er enig, og ikke innkaller meg likevel, det er bare en følelse, blir glad når jeg får bekreftelse:-)

J

eg har veldig mye for tiden jeg må ordne for andre, så jeg orker ikke med dette nå:-)

Skrevet

Er det "spikes" du mener på EEG?

Jeg hadde det på EEG i forb. med søvnutredning.... Legen lurte på om epilepsi i familien og evt. henvisning til nevrolog. Men broren min sa det var vanlig på EEG (?). Kanskje jeg har Aspberger da.

Skrevet

Takk.

Jeg har ikke noe epilepsi, de skal bare avkrefte det,

hvis jeg møter, jeg har skrevet og begrunnet til overlegen at å utrede med er bare tull,

jeg tror faktisk han er enig, og ikke innkaller meg likevel, det er bare en følelse, blir glad når jeg får bekreftelse:-)

J

eg har veldig mye for tiden jeg må ordne for andre, så jeg orker ikke med dette nå:-)

Skjønner. Er jo ikke vits utrede det hvis dere vet på forhånd du ikke har det.

Husk å ta tid til deg selv også forresten:) Bra du hjelper andre selvfølgelig, men ta litt pauser iblandt om du klarer:)

AnonymBruker
Skrevet

Er det "spikes" du mener på EEG?

Jeg hadde det på EEG i forb. med søvnutredning.... Legen lurte på om epilepsi i familien og evt. henvisning til nevrolog. Men broren min sa det var vanlig på EEG (?). Kanskje jeg har Aspberger da.

Dessverre må jeg skrive til deg: jeg aner ikke!

Men det min psykiater sa var at både epilepsi og utviklingsforstyrrelser ga samme mønster, med autisme fordi hele hjernen er "angrepet", mens ved adhd er kun enkeltområder affisert. Ikke tenk det er kult å ha asperger, har du det har du det, men det er ikke kult!:-)

Anonymous poster hash: 7ed8e...a96

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Er jo ikke vits utrede det hvis dere vet på forhånd du ikke har det.

Husk å ta tid til deg selv også forresten:) Bra du hjelper andre selvfølgelig, men ta litt pauser iblandt om du klarer:)

Hei!

Nettopp,

jeg hentet posten nå og der skriver Ullevål at de 3/ 3 mottok henvisning fra Akershus, jeg er innkalt til utredning 28/4 kl 13.00

Men så står det under dato og klokkeslett følgende:

Hvis du ikke kan møte eller behovet for helsehjelp fortsatt ikke lenger er tilstede, må du snarest gi oss beskjed. 

Da kan jeg jo avlyse og på den måten slippe unna alt dette maset? er ikke det korrekt?

Jeg spør fordi jeg syns mennesker ofte ikke sier det de mener,

Man må dekode det som blir sagt, noe jeg ikke enda får helt til.

Takknemlig for svar.

(imidlertid står det ikke noe om hva jeg skal, hvorfor jeg er innkalt etc..jeg vet jo delvis det, men delvis ville min psykiater jeg en tid skulle ha avtaler med psykiateren der, noe jeg selv også ønsket, og den avtalen vil jeg ikke avlyse, det er kun utredning for epilepsi jeg vil avlyse, fordi dette er bortkastet tid)

Anonymous poster hash: 7ed8e...a96

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...