Gå til innhold

Dy ska ikke tåle så inderlig vel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

... Den urett som ikke rammer det selv. Blir dypt beveget av tiggere, gir penger til en hver fredag. De kan ikke noe for at de er der de er, rettsløse !!!!

Anonymous poster hash: 7daa4...119

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

17

• Caylee

12

• Madelenemie

11

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

... Den urett som ikke rammer det selv. Blir dypt beveget av tiggere, gir penger til en hver fredag. De kan ikke noe for at de er der de er, rettsløse !!!!

Tja, noen tigger kan noe for det og er organiserte.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, noen tigger kan noe for det og er organiserte.

du tenker er har det bra???? Du tenker de forlater sønner & døtre for å tigge? Tror dette dreier seg om avmakt , les: de har ikke blir system å falle tilbake på. Jeg SER smerten i deres blikk

Skrevet

du tenker er har det bra???? Du tenker de forlater sønner & døtre for å tigge? Tror dette dreier seg om avmakt , les: de har ikke blir system å falle tilbake på. Jeg SER smerten i deres blikk

Jeg forstår at noen tiggere har det fælt, men de fleste av dem er noen svin som forsøpler Oslo og driter på lekeplasser. Jeg er ikke interessert i å støtte den bransjen ihvertfall.

Skrevet

Jeg forstår at noen tiggere har det fælt, men de fleste av dem er noen svin som forsøpler Oslo og driter på lekeplasser. Jeg er ikke interessert i å støtte den bransjen ihvertfall.

hvilket menneske syn har du???
Skrevet

Er veldig delt i dette synet.

Klart at mange har det fælt. Men er enig med Trine i at mange griser fælt, og at det oftere enn vi tror sitter en mafia bak som tjener seg søkkrike på disse menneskenes ulykke.

Skrevet

Tror ikke det grises fordi de syns det er så fint å gjøre det...

Skrevet

hvilket menneske syn har du???

Et syn man får når man har jobbet litt for lenge på Grønland. Og nesten løpt fra bilen og inn for å ikke bli overfalt av tiggere. Holdt på å spy fordi det stinker i gata og vasset blandt søppel fordi de ikke klarer kaste søpla i søplebøttene enda det ikke er mer enn 5 m mellom hver. Også er det som isw sier, ofte en mafia som står bak, som lever som konger.

Skrevet

Tror ikke det grises fordi de syns det er så fint å gjøre det...

De syns sikkert ikke det er fint, men de bryr seg ikke.

Skrevet

De syns sikkert ikke det er fint, men de bryr seg ikke.

Jeg vet ikke jeg altså, men jeg bare mistenker at man er ganske dårlig sykdomsmessig når man driter (pun intended!) i renholdet på den måten...

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke jeg altså, men jeg bare mistenker at man er ganske dårlig sykdomsmessig når man driter (pun intended!) i renholdet på den måten...

Da er det mange syke sigøynere, sånn ca alle i Oslo ihvertfall. De slenger jo søppel rett ved siden av søppelbøttene.

Endret av Trine
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det grises fordi de syns det er så fint å gjøre det...[/quot) tror ikke disse folkene kan vurderes på liklinje m norske borgere . Vi er reelle aktører . De har trolig få valg .

AnonymBruker
Skrevet

Et syn man får når man har jobbet litt for lenge på Grønland. Og nesten løpt fra bilen og inn for å ikke bli overfalt av tiggere. Holdt på å spy fordi det stinker i gata og vasset blandt søppel fordi de ikke klarer kaste søpla i søplebøttene enda det ikke er mer enn 5 m mellom hver. Også er det som isw sier, ofte en mafia som står bak, som lever som konger.

jeg spurte om ditt menneske syn... Men trolig lett å få forakt . Men les om avmakt , tror de er drevet

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig delt i dette synet.

Klart at mange har det fælt. Men er enig med Trine i at mange griser fælt, og at det oftere enn vi tror sitter en mafia bak som tjener seg søkkrike på disse menneskenes ulykke.

slik jeg tenker er det mennesket ansikt til ansikt du må se ( les etikk Levinas , vet du kan ). Men seff vanskelige og komplekse problemstillinger .

Jeg lever etter denne etiske fordring; alle kan gjøre NOE - ingen kan. Gjøre alt .

Skrevet

Tenker " adferdsterapeutisk e prinsippet ikke kan gjelde for mennesker i den situasjon

Skrevet (endret)

slik jeg tenker er det mennesket ansikt til ansikt du må se ( les etikk Levinas , vet du kan ). Men seff vanskelige og komplekse problemstillinger .

Jeg lever etter denne etiske fordring; alle kan gjøre NOE - ingen kan. Gjøre alt .

Du kan gi til organisasjoner som http://www.romaniahjelpen-vest.no/

Ellers kan denne leses: Almisser hjelper ikke romfolket

Endret av slabbedask
Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg føler en viss svart/hvitt tenking her.

Jeg tror de er reelt fattige, ikke først og fremst kriminelle selv om det finnes eksempler på det også. Jeg synes det er synd på dem. Jeg tror også det er reelt sløve når det gjelder søppel og regler. Jeg går ikke med på at fattigdommen tvinger dem til å kaste søppel på bakken ikke rydde opp etter seg.

Med andre ord vil jeg verken plassere dem i bås som skurker eller uklanderlige martyrer. De er mennesker rett og slett. Det innebærer at de fortjener empati, men også at de kan kritiseres. Folk er folk.

Skrevet

jeg spurte om ditt menneske syn... Men trolig lett å få forakt . Men les om avmakt , tror de er drevet

Forstår ikke hva du mener jeg. Det er ikke snakk om forakt. Jeg føler meg ikke overlegen. Men jeg vil kunne få gå i fred uten å bli plaget og uten å være redd. Å ikke gidde å kaste søpla i søppeldunken har ingenting med avmakt å gjøre. Hadde de ikke forsøplet så veldig og ikke vært så utilregnelige så hadde de ikke plaget meg mer enn selgere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler en viss svart/hvitt tenking her.

Jeg tror de er reelt fattige, ikke først og fremst kriminelle selv om det finnes eksempler på det også. Jeg synes det er synd på dem. Jeg tror også det er reelt sløve når det gjelder søppel og regler. Jeg går ikke med på at fattigdommen tvinger dem til å kaste søppel på bakken ikke rydde opp etter seg.

Med andre ord vil jeg verken plassere dem i bås som skurker eller uklanderlige martyrer. De er mennesker rett og slett. Det innebærer at de fortjener empati, men også at de kan kritiseres. Folk er folk.

setter pris på dine synspunkt , enig i at folk er folk. Men synes , når det gjelder tiggere de lyser av avmakt . De har ingen valg . Og vi , de som har systemet p hvile i og falle tilbake på, sier de er brikker i organisert virksomhet av grell art. Mulig jeg er naiv men tenker de enkelte menneske skjebner med dette kommer i bakevja. Tror faktisk jeg selv ville ha tigget FOR barnet mitt ...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...