Gå til innhold

Dy ska ikke tåle så inderlig vel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er egentlig "avmakt"? Betyr det at man ikke har "makt" til å putte søpla i kassa i stedet for rett ved siden?

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

17

• Caylee

12

• Madelenemie

11

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Bella Dotte
Skrevet

Jeg blir dypt irritert over tiggere og enda mer over de som gir til tiggere.

Det er ikke avmakt, men forakt, som hindrer folk (begrepet brukt løselig) i å bruke søppelkasser når de er lett tilgjengelige.

Snart dukker nok ordet "hatretorikk" opp. Jeg lukter trolletråd.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg altså, men jeg bare mistenker at man er ganske dårlig sykdomsmessig når man driter (pun intended!) i renholdet på den måten...

Har nok mye med "kultur" å gjøre.

Skrevet

Har nok mye med "kultur" å gjøre.

Tror det er mye heavy rusing involvert i den grisingen.

Skrevet

hvilket menneske syn har du???

Jeg syns ikke det er så lett å forklare hva slags menneskesyn jeg har så jeg måtte tenke litt på det. Alle mennesker og dyr er like mye verdt. Alt kommer fra naturen. Jeg tror man får mest fred/harmoni (eller noe sånt) om hver art holder seg til sin art og hver flokk holder seg til sin flokk. Om en ulv beveger seg innenfor en ulveflokks revir så blir det bråk. Mennesker er ikke så mye mer innviklet enn dyr, å blande flokker blir lett bråk. Og nå tror du sikkert jeg er rasist, noe jeg ikke er, men om man velger å reise til et annet land så syns jeg man skal følge det landets lover, regler og normer.

Skrevet

I Bergen er det jo en kjent sak at de blir droppet av og hentet i mercedes, de blir sett på bybanen med svære poser med mat fra meny, jeg kjenner tom folk som har sett dem diske opp en ipad når det er lite folk rundt?? Og er det fint vær sitter de gjerne på skoene sine for å tjene litt ekstra sympati poeng. I tillegg er mange av dem svært overvektige og de blir ikke mindre med årene. 

Om det er synd i dem? Vel, jeg ville iallefall ikke likt å sittet i timesvis ute i regnværet dag inn og dag ut. Men hjelper det å gi dem penger? Absolutt ikke. 

Skrevet

... Den urett som ikke rammer det selv. Blir dypt beveget av tiggere, gir penger til en hver fredag. De kan ikke noe for at de er der de er, rettsløse !!!!

Anonymous poster hash: 7daa4...119

Helt enig med deg. Jeg syns utrolig synd på tiggere :-(

De er likeverdige mennesker akuratt som alle andre!

Blir trist av å tenke på dette

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg syns utrolig synd på tiggere :-(

De er likeverdige mennesker akuratt som alle andre!

Blir trist av å tenke på dette

Selvsagt er de likeverdige. Det betyr ikke at det er nødvendig eller gunstig å gi dem penger.

Skrevet

Jeg forstår at noen tiggere har det fælt, men de fleste av dem er noen svin som forsøpler Oslo og driter på lekeplasser. Jeg er ikke interessert i å støtte den bransjen ihvertfall.

De som tigger gjør det fordi de nesten ikke har noe valg. Jeg tviler på at mennesker som tigger ønsker å leve slik om de fikk sjansen til noe annet. De fleste tiggere er ikke i noe bransje.

Skrevet (endret)

Selvsagt er de likeverdige. Det betyr ikke at det er nødvendig eller gunstig å gi dem penger.

Om man skal gi penger eller ikke er en personlig sak. Men de burde bli behandlet likt som alle andre og ikke stemplet som mange i tråden her gjør.

Endret av Caylee
Skrevet

Om man skal gi penger eller ikke er en personlig sak. Men de burde bli behandlet likt som alle andre og ikke stemplet som mange i tråden her gjør.

Såklart er de likeverdige som mennesker, men det skulle bare mangle om folk ikke skal få lov til å kritisere den grisingen, og det at en del av dem er ganske godt stilt økonomisk selv om de fremstiller seg selv som i den ytterste nød. Samt at det kan være mafia involvert.

Skrevet

Jeg blir dypt irritert over tiggere og enda mer over de som gir til tiggere.

Det er ikke avmakt, men forakt, som hindrer folk (begrepet brukt løselig) i å bruke søppelkasser når de er lett tilgjengelige.

Snart dukker nok ordet "hatretorikk" opp. Jeg lukter trolletråd.

Er du seriøs?

Mange mener det samme som ts.

AnonymBruker
Skrevet

vel, vis dem er her til lands lovlig så har dem nav som kan gi dem både penger til leie, strøm og livsopphold så i Norge burde det ikke være grunn til å tigge. og jeg vil ikke gi penger til dem som er her til lands ulovlig for det gjør at det kommer flere som får høre at dem får penger av å sitte gatelangs i Norge.

Anonymous poster hash: 2a3e3...dc7

Skrevet

Såklart er de likeverdige som mennesker, men det skulle bare mangle om folk ikke skal få lov til å kritisere den grisingen, og det at en del av dem er ganske godt stilt økonomisk selv om de fremstiller seg selv som i den ytterste nød. Samt at det kan være mafia involvert.

Jeg er enig i at noen forsøpler formye og slikt men det betyr ikke at alle gjør det. Mange av svarene i tråden tar alle under en kam (og ja, jeg vet jeg skrev ordtaket feil)

Skrevet

Jeg er enig i at noen forsøpler formye og slikt men det betyr ikke at alle gjør det. Mange av svarene i tråden tar alle under en kam (og ja, jeg vet jeg skrev ordtaket feil)

Jeg tror ikke noen her mente at alle griset...

Skrevet

Jeg gir av prinsipp ikke penger til tiggere eller selgere av diverse blader ,bilder osv.Det har ingenting med menneskesyn å gjøre, men ved å støtte dem med penger så gjør det at det bare kommer flere og flere.

Synes for min del at det mest irriterende med den masse innvandringen fra øst Europa er at de kommer rekende på dørene og skal selge ting og da helst menn, og på kveldstid, får en ekkel utryggs følelse av det.

Håper det blir en slutt på denne massive innvandringen snart, vi kan ikke hjelpe hele verden.Så vis vi skal hjelpe noen med noe, så er det bedre å hjelpe i hjem landet deres der får en også mer igjen for pengene.

Gjest Gargamel
Skrevet

Både når det gjelder norske tiggere og romfolket som tigger gir jeg aldri penger. Jeg kjøper derimot bladene de selger. Jeg synes det er feil å betale folk for å sitte på rumpa og ydmyke seg i regnværet. Selger de blader tror jeg det er mer kontroll på hvor pengene går og de kan beholde en viss verdighet.

Skrevet

De som tigger gjør det fordi de nesten ikke har noe valg. Jeg tviler på at mennesker som tigger ønsker å leve slik om de fikk sjansen til noe annet. De fleste tiggere er ikke i noe bransje.

Hva vet du om det Caylee? Det har blitt lagt fram nok av bevis til at de fleste burde forstå at å gi disse tiggerene penger ikke fører noe godt med seg.

Skrevet (endret)

Både når det gjelder norske tiggere og romfolket som tigger gir jeg aldri penger. Jeg kjøper derimot bladene de selger. Jeg synes det er feil å betale folk for å sitte på rumpa og ydmyke seg i regnværet. Selger de blader tror jeg det er mer kontroll på hvor pengene går og de kan beholde en viss verdighet.

Tror du de syns det er gøy å sitte "på rompa" ute hver dag? Uansett om det er iskaldt? Og bli sett nedpå av folk som går forbi?

Jeg tror den jobben er hardere enn de fleste

Endret av Caylee
Skrevet

Hva vet du om det Caylee? Det har blitt lagt fram nok av bevis til at de fleste burde forstå at å gi disse tiggerene penger ikke fører noe godt med seg.

Jeg så en dokumentar for noen år siden om et familie som hadde vært tiggere i norge. De kjøpte seg et fint hus i hjemlandet for pengene de fikk inn. Før de kjøpte det huset hadde de veldig dårlig boforhold i Romania. Det var fantastisk å se hvor mye bedre liv de hadde fått

Etter den dokumentaren klarer jeg virkelig ikke å tro alle tigere jobber i såkalte "bander".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...