Gå til innhold

NHD eller andre: Spørsmål om zoloft.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nå gått på zoloft 50 mg i ca et halvt år, og det har funket greit. Jeg har ikke hatt panikkangst på 3-4 mnd, og tvangstankene har definitivt roet seg. Jeg har hatt minimalt med bivirkninger, og det eneste jeg har merket er litt økt matlyst, livlige drømmer og at jeg kan føle meg litt merkelig til tider. Jeg har tenkt at det at jeg føler meg rar kan ha noe med at det føles rart å ikke ha tvangstanker lenger, og jeg synes det er lettere å overse teite tanker. Det har jeg ikke klart på veldig lenge, og det føles litt ukjent. Men de siste ukene har dette begynt å gnage meg mer og mer. Jo mer jeg kjenner etter og føler meg rar og fremmed, jo verre blir det. Naturlig nok.. De siste tre-fire nettene har jeg våknet opp og følt meg veldig desorientert. Jeg våkner etter halvannen time etter at jeg sovner ca, og det er som om hjernen min ikke skjønner helt hvor jeg er. Det er mulig at jeg våkner fra en ekkel drøm, og det føles som en slags panikkangst. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det annet enn at jeg våkner opp med angst, og er veldig forvirret og desorientert. Det tar et par minutter før jeg klarer å roe meg ned og orientere meg, og jeg synes dette er utrolig ekkelt. Kan dette være depersonalisering? Jeg skjønner ikke helt hvor det kommer fra. På dagtid går ting rimelig greit, og spesielt når jeg er på jobb og jeg har noe å gjøre, men på kvelden kommer tankene snikende, og jeg har problemer med å legge de fra meg når jeg skal prøve å sove. Håper noen har noen tips eller råd til meg. Jeg har ikke helt klart å venne meg til tanken på at jeg går på medisiner, for det er noe jeg har hatt angst for veldig lenge. Men samtidig tror jeg kanskje det er for tidlig å slutte, og jeg vet ikke helt om denne fremmedfølelsen kommer av medisinene eller om den er tankeutløst. Jeg har jo hengt meg opp i dette før jeg begynte på medisiner også. Og hverdagen min har igrunn vært mye lettere etter at jeg begynte på de. Men jo mer jeg tenker på det , jo eklere synes jeg det er. Har nok hengt meg opp i en kommentar jeg leste en gang om noen som sa at ssri var extacy light, og jeg er livredd for rus og å være påvirket av noe. Tør ikke drikke alkohol engang. Bla bla, denne ble lang. Hvis noen har giddet å lese hele blir jeg som sagt veldig takknemlig for svar :) Mvh

Skrevet

Tror det er helt normalt å være desorientert etter å våkne etter halvannen times søvn. Det vil si, har aldri snakket med noen som ikke opplever det sånn som du beskriver. Hvis jeg våkner opp i en drøm, så tror jeg at jeg drømmer fortsatt og kan til og med snakket om ting i drømmen. Tror du kan glemme dette helt.

Hyggelig å høre at du får effekt av denne lille dosen Zoloft. De fleste må langt høyere for å få effekt mot tvangstanker :)

Skrevet

Tror det er helt normalt å være desorientert etter å våkne etter halvannen times søvn. Det vil si, har aldri snakket med noen som ikke opplever det sånn som du beskriver. Hvis jeg våkner opp i en drøm, så tror jeg at jeg drømmer fortsatt og kan til og med snakket om ting i drømmen. Tror du kan glemme dette helt.

Hyggelig å høre at du får effekt av denne lille dosen Zoloft. De fleste må langt høyere for å få effekt mot tvangstanker :)

Sender deg en PM, håper det er greit :)

Skrevet

Sender deg en PM, håper det er greit :)

Selvfølgelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...