Gå til innhold

Menneske hjernen konstruert for å tilbe.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Siden hjernen må ha noe å tilbe,eller se opp til, så søker den stadig etter svar og stiller spørsmål.

Jeg tror på noe som er høyere enn meg og krefter i universet, men jeg tilber ingen. Hvis vi snakker om idol så jeg veldig opp til Oprah tidligere.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke min hjerne.

Jo, etter min mening dyrker du naturvitenskap i den forstand at du viser naturvitenskap overdrevent tiltro, ut over faktagrunnlaget.

Anonymous poster hash: 87786...359

Skrevet

Jo, etter min mening dyrker du naturvitenskap i den forstand at du viser naturvitenskap overdrevent tiltro, ut over faktagrunnlaget. Anonymous poster hash: 87786...359

Jeg tror din hjerne er spist opp av religionsparasitten.

Madelenemie
Skrevet

Jeg tror din hjerne er spist opp av religionsparasitten.

Det er alt for mange religiøse som det skjer med,

håper det kommer en medisin mot den parasitten.

Til hyggelig info, i år åpner endelig humanistskolen i Oslo! Jeg var på åpningsmøte og ble begeistret.

Et tilbud i første omgang for elever født i 2002, men de vil nok utvide med årene.

Dette er jeg veldig glad for på veien mot fred må vi la vitenskap være det vi har som et felles grunnlag som samfunn.

Vi må lære oss å samarbeide på grunnlag av fakta, tro kan man gjøre, men det bør være et personlig valg, ikke noe vi som samfunn skal måtte forholde seg til.

AnonymBruker
Skrevet

Siden hjernen må ha noe å tilbe,eller se opp til, så søker den stadig etter svar og stiller spørsmål.

Jeoo. Enkelt beskrevet: Vi setter alltid noe først i tilværelsen. Jo mer lidenskaplig vi blir til dette, jo nærmere er vi ordinær tilbedelse.

Skrevet

Jo, etter min mening dyrker du naturvitenskap i den forstand at du viser naturvitenskap overdrevent tiltro, ut over faktagrunnlaget.

Her er et bra foredrag om ovennevnte religionsparasitt, av Lone Frank (cand. scient biologi / doktorgrad nevrobiologi).

https://www.youtube.com/watch?v=ZzN-ua76l4o&t=411

Skrevet

Jeoo. Enkelt beskrevet: Vi setter alltid noe først i tilværelsen. Jo mer lidenskaplig vi blir til dette, jo nærmere er vi ordinær tilbedelse. Anonymous poster hash: 87786...359

Ja nettopp.

Skrevet (endret)

Her er et bra foredrag om ovennevnte religionsparasitt, av Lone Frank (cand. scient biologi / doktorgrad nevrobiologi).

Uff, sprøyt, enda en parasitt som vil ha tilbedelse folk. En kan ikke bortforklare et grunnleggende behov som vi menneskerhar. vi trenger mat, men skal vi prøve å bortforklare dette ? Jeg er ikke så flink i engelsk men hele temaet lukter. Og kanskje er det slik , hvis hun fokusere på det menneskelagde, som er bygd på føerier og ikke på fornuft og logikk. Endret av FGT
Skrevet

Religionene har ført med seg mye ondskap, og religjøsitet har forledet mennesker bort fra det logiske og fornuftige og skapt mye forvirring, slik at mange har satt sin lit til en annen parasitt , nemlig at menneske kommer fra ingen ting, og tilber det skapte i stedet for skaperen. Siden menneske har behov for tilbe, så blir mye av dette en erstatning. De blir på en måte feilernært.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...