Gå til innhold

Hvordan bli innlagt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med depresjoner, og jeg beveger meg nok mot en alvorlig depresjon nå. Oppi dette har jeg nettopp kuttet et stort alkoholforbruk, så depresjonen forsterkes kanskje av det.. Jeg er nokså uutholdelig for familien akkurat nå, jeg har lite å bidra med, og aller helst skulle jeg ønske å bli innlagt et sted for å bli frisk med fagfolk rundt meg og uten å ha den tilleggsbelastningen det faktisk er å ikke strekke til for ektefelle og barn. Men hvordan funker det? Er vel stort sett lange ventetider i det offentlige? Og kriterier som "må" oppfylles? Jeg er ikke suicidal. Psykiater følger meg opp, men det tar så sykt med tid, og det er NÅ jeg trenger hjelp.

Så, hvordan går jeg fram?

Evt, hvilke private alternativ finnes?

Anonymous poster hash: 88339...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med din psykiater.

Anonymous poster hash: 7dd49...edc
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis jeg greier det.. Er redd for å bli avfeid, og for at jeg ikke er syk nok. Men holder ikke ut tanken på å påføre familien mer belastning over at jeg er så dårlig :(

Anonymous poster hash: 88339...9f1

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan få psykiateren til å legge deg inn på DPS.

berreundrar
Skrevet (endret)

"Jeg er nokså uutholdelig for familien akkurat nå, jeg har lite å bidra med, og aller helst skulle jeg ønske å bli innlagt et sted for å bli frisk med fagfolk rundt meg og uten å ha den tilleggsbelastningen det faktisk er å ikke strekke til for ektefelle og barn. "

Leit at noen fremdeles tror at man kan få hjelp av "fagfolk" ved innleggelse på psykiatrisk avdeling. Er du heldig får du bare snakke med ufaglærte pleiere som tusler rundt i avdelingen og gjør litt forefallende arbeid. Du får nok en inntakssamtale med lege, men etter det er det nok dessverre ingen videre hjelp å få. Men du kan jo prøve å se på det som en ferie og det å komme bort litt fra hverdagens mas og kjas. 

Endret av berreundrar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...