Gå til innhold

tror jeg har mer enn 140 i iq

Anbefalte innlegg

Mamma mener jeg er autist. Jeg leste på wiikipedia om høytfungerende autisme i dag høyt for mamma og stefaren min, og de var enige begge to at alt jeg leste opp nesten, stemte i meg. Så jeg meldte meg inn i autismeforreningen i dag. I barneårene utredet de meg i stavanger for forskjellige ting, og de konkluderte med at jeg hadde infantil autisme. Men så fikk jeg plutselig aspergers i 2010, men det kan da ikke stemme? Er det ikke da mest sansynlig at jeg har høytfungerende autisme da? Jeg leste at de med høytfungerende autisme også har normal inteligens og lærer å prate innen 3 års alder. Jeg lærte å prate i 2 og et halvt års alderen. Før det kunne jeg bare si mamma pappa, og et uforståelig tullespråg som foreksempel "oilaliiop pouuulia".

Prøv å tenk autismespekter. At autisme handler om en skala fra 0% autisme til 100% autisme. (Og at en annen skala er intelligens, som måles i IQ.)

Fortsetter under...

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Blomsterfluen

12

• Trine

7

• Toga

7

• Madelenemie

4

Mest aktive i denne tråden

Blomsterfluen

Prøv å tenk autismespekter. At autisme handler om en skala fra 0% autisme til 100% autisme. (Og at en annen skala er intelligens, som måles i IQ.)

Ok. Jeg tok en autisme test på engelsk her http://psychcentral.com/quizzes/autism.htm og derscoret jeg 22 som er non autistic. Er dette en reel test som bruket til diangositisering?

Endret av Blomsterfluen

Ok. Jeg tok en autisme test på engelsk her http://psychcentral.com/quizzes/autism.htm og derscoret jeg 22 som er non autistic. Er dette en reel test som bruket til diangositisering?

Nei, selvutfylte nett-tester kan ikke brukes til å stille diagnoser... for å stille diagnosen autismespekter, så er det en omfattende utredning hos spesialist som må til. :)

Sikker på at du svarte ærlig? Jeg fikk 43 og har aldri blitt diagnostisert med asperger/autisme, ikke enda ihvertfall.

Nei, selvutfylte nett-tester kan ikke brukes til å stille diagnoser... for å stille diagnosen autismespekter, så er det en omfattende utredning hos spesialist som må til. :)

Men jeg tror den eller ihvertfall en lignende brukes i diagnostiseringen så sånn sett er det en reel test slik blomsterfluen spør om. Det er bare at den testen alene ikke er nok til å sette en diagnose.

Blomsterfluen

Sikker på at du svarte ærlig? Jeg fikk 43 og har aldri blitt diagnostisert med asperger/autisme, ikke enda ihvertfall.

Jeg svarte helt ærlig. Jeg leste også dette http://illvit.no/mennesket/sykdom-behandling/ny-forklaring-pa-autisme hvor det sier at autister ikke kan føle med andres intensjoned/følelser. Men det har jeg alltid kunnet. Det er noe som ikke stemmer her.

Annonse

Jeg svarte helt ærlig. Jeg leste også dette http://illvit.no/mennesket/sykdom-behandling/ny-forklaring-pa-autisme hvor det sier at autister ikke kan føle med andres intensjoned/følelser. Men det har jeg alltid kunnet. Det er noe som ikke stemmer her.

Alle autister er forskjellige, akkurat som alle andre mennesker er forskjellige. Du må bare vente til 16. mars så får du vite hva du har. Det er ikke noe poeng i at du sitter der og prøver å finne grunner til hvorfor du ikke har autisme. Du får snart nok vite sannheten uansett :)

Alle autister er forskjellige, akkurat som alle andre mennesker er forskjellige. Du må bare vente til 16. mars så får du vite hva du har. Det er ikke noe poeng i at du sitter der og prøver å finne grunner til hvorfor du ikke har autisme. Du får snart nok vite sannheten uansett :)

Tror ikke det finnes noen "sannhet" når det gjelder diagnoser. Alt er bare teorier.

Tror ikke det finnes noen "sannhet" når det gjelder diagnoser. Alt er bare teorier.

Joda, det er sant, men jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for blomsterfluen å motbevise at hun har autisme. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle spille noen rolle for henne om hun har det, hun er jo seg selv uansett.

Jeg fikk bare 39.

Haha...det er fordi du er så jævla normal :P

Blomsterfluen

Joda, det er sant, men jeg forstår ikke hvorfor det er så viktig for blomsterfluen å motbevise at hun har autisme. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle spille noen rolle for henne om hun har det, hun er jo seg selv uansett.

Haha...det er fordi du er så jævla normal :P

Jeg prøver ikke å motbevise. Det hadde ikke gjort noe for meg om jeg var autist/asperger. Det er bare det at jeg scorer så forbasket lavt på alle de nett autisme/aspietestene, at jeg tviler så sterkt på at jeg har autisme/aspetger at jeg tror jeg har noe helt annet, som add foreksempel.

Jeg prøver ikke å motbevise. Det hadde ikke gjort noe for meg om jeg var autist/asperger. Det er bare det at jeg scorer så forbasket lavt på alle de nett autisme/aspietestene, at jeg tviler så sterkt på at jeg har autisme/aspetger at jeg tror jeg har noe helt annet, som add foreksempel.

Aha...beklager, da har jeg misforstått noen av innleggene dine. Blir jo litt spennende å se da, hva de kommer fram til.

Men jeg tror den eller ihvertfall en lignende brukes i diagnostiseringen så sånn sett er det en reel test slik blomsterfluen spør om. Det er bare at den testen alene ikke er nok til å sette en diagnose.

Problemet er at ikke alle har god selvforståelse...

Jeg fikk 30 poeng.

Annonse

Blomsterfluen

Aha...beklager, da har jeg misforstått noen av innleggene dine. Blir jo litt spennende å se da, hva de kommer fram til.

Ok. Jeg ble diagnositisert i stavanger barnepsykiatri som infantil autist. Og så ble jeg plutselig asperger i 2010 og nå mister jeg kanskje diagnosen 16 mars. På stavanger psykiatri er det noe som ikke stemmer, tror jeg. De kan jo tydligvis ikke gi riktig diagnose. Infantil autisme er jo alvorlig autisme.

Ok. Jeg ble diagnositisert i stavanger barnepsykiatri som infantil autist. Og så ble jeg plutselig asperger i 2010 og nå mister jeg kanskje diagnosen 16 mars. På stavanger psykiatri er det noe som ikke stemmer, tror jeg. De kan jo tydligvis ikke gi riktig diagnose. Infantil autisme er jo alvorlig autisme.

Kan godt hende de diagnostiserte deg feil, men det kan også hende at du har lært såpass mye på den tiden du har levd at du klarer skjule autismen så godt at de nå mener du "kun" har asperger. Autisme kan også bli litt skjult bak andre tilstander.

Endret av Trine
Madelenemie

IQ er et merkelig begrep. Hvis du er veldig flink på en ting / et område, da er du jo veldig flink på denne ene tingen / området, uansett hvor dårlig du ev. er på andre ting.

Det er sikkert mange Mensa-medlemmer som naver... :P

Ja jeg kjenner selv flere,

det syns jeg er rart,

men jeg er en av dem.

Madelenemie

Hei!

Jeg har selv autisme, høytfungerende, og jeg kan ikke føle/oppfatte intensjoner.

Jeg tror det er svært sjelden mennesker med autisme kan det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...