Gå til innhold

Psykisk syk og utdanning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg går på AAP. Kan jeg få uføre etter 4 år? Hvis jeg får ung uføre, betyr det at jeg ikke kan jobbe, hva om jeg blir bedre når jeg var ung uføre, avbrytes da ung uføre?

Kan man danne en familie med ung uføre og jobbe litt ekstra?

jeg har ikke gått på videreågende pga psykiske lidelser, og tror ikke jeg klarer å fullføre det, klarer jeg å finne fast jobb uten utdanning??

Anonymous poster hash: 1d8e0...d8b
Skrevet

Du kan i teorien få uføretrygd uten å være på AAP, selv om det er sånn det blir i de fleste tilfellene. Om det er realistisk at du får det, vet ingen her noe om.

Nei, ung ufør betyr ikke at du ikke kan jobbe. Det er bare 1 uføretrygd - ung ufør er bare en annen måte å beregne ytelsen på.

Du kan danne familie med ung uføre. Mulig ekteskap/samboerskap vil påvirke summen utbetalt noe.

Det er vel ikke så sannsynlig at man får jobb når man har ung ufør og attpåtil manglende skolegang, men det finnes jo tilbud som er rettet mot de som ønsker seg fullt eller delvis i arbeid - så det er bare å gjøre sitt beste, og håpe det går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...