Gå til innhold

Har spasert nesten en mil

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det skulle være godt å slappe av i godstolen etter en så lang tur. Men uroen slipper likevel ikke taket. Burde ikke en så lang tur være effektiv mot uro?

Anonymous poster hash: 92aa4...025

Skrevet

Jeg syns ikke det hjelper, jeg blir liksom mer "aktivert" om jeg bruker kroppen mer enn vanlig. Men jeg tror det på lang sikt hjelper med jevnlig trening.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg er absolutt tilhenger av aktivitet, men føler kanskje at det er *litt * hauset opp som løsning på alt. Vet om en lege(!) som mener man kan jogge av seg influensa.

Men det er jo bra for kroppen og sjel, for all del.

Skrevet

Det skulle være godt å slappe av i godstolen etter en så lang tur. Men uroen slipper likevel ikke taket. Burde ikke en så lang tur være effektiv mot uro?Anonymous poster hash: 92aa4...025

Kanskje du også må engasjere deg mersammen med fysisk aktivitet ?

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke nødvendigvis. Om kroppen er uvant med slike turer, kan den oppleves stresset etter en slik tur.

Anonymous poster hash: ce7fa...8e6
Skrevet

Det skulle være godt å slappe av i godstolen etter en så lang tur. Men uroen slipper likevel ikke taket. Burde ikke en så lang tur være effektiv mot uro?

Det synes jeg ikke er det rart i det hele tatt. For angst og uro ville jeg heller jobbet med eksplosivitet og høy aktivitet, fått opp endorfinene. Jeg ville også lagt dette inn regelmessig, det har en forebyggende og/eller dempende effekt for mange men man må holde på over tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er absolutt tilhenger av aktivitet, men føler kanskje at det er *litt * hauset opp som løsning på alt. Vet om en lege(!) som mener man kan jogge av seg influensa.

Men det er jo bra for kroppen og sjel, for all del.

Jeg skal fortsette å gå tur. Det gjør godt. Men jeg føler litt som deg at det blir hauset opp som løsningen for de fleste problemer. Men det løser nok dessverre ikke alt. Hadde bare håpet det hadde litt mer effekt på uro.

Skrevet

Går mye tur, men for meg hjelper det bare der og da. Når jeg stopper kommer det tilbake. Er fint å gå for å få en pause.

Gjest Ladytron
Skrevet

For meg er det bare høy-intensitetstrening som hjelper mot indre uro. Jeg går turer av og til også, men for meg er nok det bedre for den fysiske helsen enn for den psykiske.

Skrevet (endret)

Går mye tur, men for meg hjelper det bare der og da. Når jeg stopper kommer det tilbake. Er fint å gå for å få en pause.

Slik opplever jeg det også. Må kanskje bli fjellvandrer og bare ta en pause for å spise og sove innimellom.

Endret av Blomster
Skrevet

Jeg får ikke mer ro av å gå tur. Blir mer motsatt effekt

Gjest Gargamel
Skrevet

Hvis problemet er stress og bekymringer får man god ti til det om man går en lang tur alene. Min erfaring.

Sånn sett er hard trening, ballspill eller noe annet som krever oppmerksomhet kanskje bedre for psyken i enkelte tilfeller.

Skrevet

Hvis problemet er stress og bekymringer får man god ti til det om man går en lang tur alene. Min erfaring.

Sånn sett er hard trening, ballspill eller noe annet som krever oppmerksomhet kanskje bedre for psyken i enkelte tilfeller.

Jeg er enig med deg at når problemet er stress, bekymringer og også depressive tanker så har de lett for å følge med på turen.  Men det går mye bedre for meg når jeg går tur til fjells enn det gjør når jeg går langs vegen. Når du går til fjells får du mye fine opplevelser.  

Jeg gikk en periode på trim.  Det eneste som fungerte var en trimform som jeg måtte bruke hodet for å huske trinn.  Det var ikke den hardeste trimformen men den som fungerte best for psyken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...