Gå til innhold

Asperger dokumentar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske forskjellige typer dette. Hvem er det folket kjenner seg mest igjen i? Hvem er likest deg?

Anonymous poster hash: 3b49b...558

Kjenner meg igjen i fler av dem.

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

19

• Toga

14

• slabbedask

12

• AnonymBruker

6

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker
Skrevet

Ganske forskjellige typer dette. Hvem er det folket kjenner seg mest igjen i? Hvem er likest deg?

Anonymous poster hash: 3b49b...558

Hei!

Jeg hadde ikke tålmodighet til å se hele dokumentaren,

men fra det jeg så ligner jeg og mine barn mest på Marcus, vi er normalvektige ikke overvektige,, han har også våre interesser og bruker hatt slik min sønn gjør. (de kunne også lært seg lavere tempo på monologene, men sånt opplegg fins ikke i Norge)( de ønsker heller ikke gå i grupper for aspergere, de har venner på interesse grunnlag) Videre kler seg nøytralt og normalt, for man ønsker bare dekke kroppen, man tenker ikke på stil , det blir litt for komplisert som oftest og til daglig.

( ja derfor skjønner jeg ikke hvorfor han går med hatt, men de mener vel det ser stilig ut kanskje?)

Damene så litt down syndrom ut, men det er ganske mange som gjør det når de plages av overvekt,

Men jeg liker som den ene damen å luke ugress, og da hun sa hun liker gjøre det samme hele tiden, tenkte jeg "ja det liker jeg også" i vertfall meningsfulle ting som å grave i jorden. Og jeg liker drikke kaffe uten å prate, det virket det som hun også kunne.

Anonymous poster hash: e0789...034

Skrevet

Hvordan fantasere da? Er det sånn at du tror det er noen andre der, eller vet du at du egentlig bare snakker med deg selv? Jeg har samtaler i hodet, med andre personer. Da kan jeg si alt det jeg ikke tør si høyt og liksom øve meg på å si det, men jeg forstår ikke at jeg gidder for samtalen blir aldri noe av i virkeligheten.

Husker jeg satt i timesvis og latet som jeg snakket med andre. Det er ikke noe jeg gjør med medisiner. Det betyr vel at jeg er ensom, selv om jeg syns det er vondt i være sosial.

Skrevet

Hei!

men fra det jeg så ligner jeg og mine barn mest på Marcus, 

Han syntes jeg var den som minnet minst om en med asperger. Stusser også litt på uttalelsen: "Jeg elsker min diagnose!". 

Madelenemie
Skrevet (endret)

Han syntes jeg var den som minnet minst om en med asperger. Stusser også litt på uttalelsen: "Jeg elsker min diagnose!". 

Ok,

Jeg hørte ikke alt han sa jeg så ikke hele dokumentaren.

nå skal jeg forte meg, for jeg skal på kino med en rigid autist jeg oppmuntret til å dusje :lol:

Men hvis det var Marcus som var interessert i planeter og hadde hatt:-) så er det definitivt den eneste vi ligner på:-)

Jeg må oppmuntre meg selv til å dusje nå, sånn at Bella dotte blir fornøyd:-)

Liker matte, hater poesi, og teater m.m.

Endret av Madelenemie
Gjest lurtepå
Skrevet

Dette med paranoiditet er noe jeg kjenner meg veldig igjen i. Jeg lurer på er det andre som kjenner seg igjen i det i videoen?

Skrevet

Husker jeg satt i timesvis og latet som jeg snakket med andre. Det er ikke noe jeg gjør med medisiner. Det betyr vel at jeg er ensom, selv om jeg syns det er vondt i være sosial.

Høres vanskelig ut å ha det sånn.

Skrevet

Dette med paranoiditet er noe jeg kjenner meg veldig igjen i. Jeg lurer på er det andre som kjenner seg igjen i det i videoen?

Nei, tror ikke det.

Skrevet

Jeg er ganske paranoid tror jeg. Tenker alt i værste mening. Men skjeldent jeg svarer tilbake.

Skrevet (endret)

Ok,

Jeg hørte ikke alt han sa jeg så ikke hele dokumentaren.

nå skal jeg forte meg, for jeg skal på kino med en rigid autist jeg oppmuntret til å dusje :lol:

Men hvis det var Marcus som var interessert i planeter og hadde hatt:-) så er det definitivt den eneste vi ligner på:-)

Det var han ja. På meg virker det mer som han hadde ADHD heller no sånt (virker så hyper).

Men men.

Endret av slabbedask
Skrevet

Kanskje psykiatriske lidelser ikke finnes. Hvem vet.

Skrevet

Kanskje psykiatriske lidelser ikke finnes. Hvem vet.

Psykiatriske lidelser er jo noe vi bare har funnet opp. Et brukket ben kan man si at er en feil fordi et ben skal være helt, men hvem er det egentlig som bestemmer hvordan man skal være og oppføre seg, og hva som er riktig og galt. Om man er deprimert f.eks, så lider man jo psykisk i forhold til en som ikke er deprimert. Men hvordan kan vi vite at det er det å være deprimert som er feil og som må behandles? Det er jo bare noe vi har bestemt. De som er på den og den måten har en lidelse, ferdig snakka!

Skrevet

Psykiatriske lidelser er jo noe vi bare har funnet opp. Et brukket ben kan man si at er en feil fordi et ben skal være helt, men hvem er det egentlig som bestemmer hvordan man skal være og oppføre seg, og hva som er riktig og galt. Om man er deprimert f.eks, så lider man jo psykisk i forhold til en som ikke er deprimert. Men hvordan kan vi vite at det er det å være deprimert som er feil og som må behandles? Det er jo bare noe vi har bestemt. De som er på den og den måten har en lidelse, ferdig snakka!

Det er bare vondt i vilja.

Skrevet

Det er bare vondt i vilja.

Man skal ikke undervurdere vondt i vilja, det er faktisk ganske slitsomt å ha vondt i vilja.

Skrevet

Man skal ikke undervurdere vondt i vilja, det er faktisk ganske slitsomt å ha vondt i vilja.

Gir de som har det utrykk for, ja...

Skrevet

Om man er deprimert f.eks, så lider man jo psykisk i forhold til en som ikke er deprimert. Men hvordan kan vi vite at det er det å være deprimert som er feil og som må behandles?

Fordi det gir en funksjonsnedsettelse?

Skrevet

Neida, jeg er bare potte sur. Dårlig humør.

Må ikke sove på dagtid.

Og jeg trenger kaffe.

Så sånn er det med det.

Skrevet

Hei!

men fra det jeg så ligner jeg og mine barn mest på Marcus, vi er normalvektige ikke overvektige,, han har også våre interesser og bruker hatt slik min sønn gjør. (de kunne også lært seg lavere tempo på monologene, men sånt opplegg fins ikke i Norge)( de ønsker heller ikke gå i grupper for aspergere, de har venner på interesse grunnlag) Videre kler seg nøytralt og normalt, for man ønsker bare dekke kroppen, man tenker ikke på stil , det blir litt for komplisert som oftest og til daglig.

( ja derfor skjønner jeg ikke hvorfor han går med hatt, men de mener vel det ser stilig ut kanskje?)

Damene så litt down syndrom ut, men det er ganske mange som gjør det når de plages av overvekt,

Men jeg liker som den ene damen å luke ugress, og da hun sa hun liker gjøre det samme hele tiden, tenkte jeg "ja det liker jeg også" i vertfall meningsfulle ting som å grave i jorden. Og jeg liker drikke kaffe uten å prate, det virket det som hun også kunne.

Anonymous poster hash: e0789...034

Nå lurer jeg litt, du har sagt tidligere at du ikke ser folk, og derfor legger du mer merke til hvordan personen oppfører seg. Men nå har du sammenlignet deg med andre mest på bakgrunn av utseende og klesstil, mer enn væremåte.

Skrevet

Nå lurer jeg litt, du har sagt tidligere at du ikke ser folk, og derfor legger du mer merke til hvordan personen oppfører seg. Men nå har du sammenlignet deg med andre mest på bakgrunn av utseende og klesstil, mer enn væremåte.

Madelenemie er ikke noe mer overfladisk og grunn enn oss andre, men hun klarer ikke skjule det pga. sin autisme. ;)

Skrevet

Neida, jeg er bare potte sur. Dårlig humør.

Må ikke sove på dagtid.

Og jeg trenger kaffe.

Så sånn er det med det.

Blir du sur av å sove på dagtid?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...