Gå til innhold

Asperger dokumentar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hahaha....det tenkte jeg på også, hvorfor klemmer de så mye. Hater at folk skal klemme, noen er greit, men de fleste kan gjerne droppe det.

Nei, det er *aldri* greit.

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

19

• Toga

14

• slabbedask

12

• AnonymBruker

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aldri? Er du helt sikker? Jeg klarer å mentelt forberede meg på noen, men uansett ser jeg absolutt ikke poenget med denne klemminga.

Skrevet

Aldri? Er du helt sikker? Jeg klarer å mentelt forberede meg på noen, men uansett ser jeg absolutt ikke poenget med denne klemminga.

Ja. Ett håndtrykk for holde.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg er heller ikke glad i klemmer fra Gud og hvermann. Særlig ikke hverMANN. Ikke at det gjør meg så mye. Det er bare småkleint.

Skrevet

Ja. Ett håndtrykk for holde.

Noen ganger syns jeg håndtrykk er værre. Familien min får en klem når jeg ser dem, dersom jeg husker det, eller de "krever" det :P Jeg tror det er svogeren min som har lært dem det for de klemte ikke så mye før. At mennesker man bare kjenner litt skal klemme, det forstår jeg ikke. Håndhilsing syns jeg er tverrs gjennom ekkelt. Kan man ikke bare si hei og hade. Hvorfor må man ta på hverandre? 

Madelenemie
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg hatet klemmer og slag før,

så forstod jeg bedre hva de var uttrykk for,

nå er det helt ok, alle kan klemme meg så mye de vil, (det var forklaringen jeg manglet før)

av og til tror mennesker de ikke kan klemme meg, da sier jeg i fra at de bare kan klemme om de har behov, jeg forstår systemet og det er ok.

Det hender inni mellom at jeg nå faktisk tar hånden min og legger den på noens skulder, jeg gjorde dette til en nabo som gråt, hun hadde nok ikke regnet med det, men det var enkelt, jeg strøk på henne og sa "så så jeg føler med deg" og "jeg skal alltid hjelpe deg så langt jeg kan".

Naboen ble veldig glad for dette,

Og bare jeg vet nøyaktig hva som er forventet av meg, kan systemet, så kan jeg gjøre slik jeg vet gjør andre glade.

Da min nabo ville dele en glede med meg en dag, på sms, skrev jeg " åå så bra, nå ble jeg glad på dine vegne".

Jeg ble glad, men før visste jeg ikke hvor mye det betydde for andre mennesker å få respons. Nå som jeg vet det gir jeg mange god respons. Jeg gir denne av nestekjærlighet.

Muligens litt plikt også, og ansvar for andre ve og vel, men mest fordi jeg ikke orker at andre skal være lei seg.

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...