cappella33 Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har lenge gått og følt at jeg ikke orker noe og er trøtt. Begynte etter jeg begynte på seroquel depot 300 mg. Men opplever den hjelper godt på depresjonen min, så det er jo et pluss. Leiligheten ser ikke ut, og jeg ser på alt jeg må rydde og vaske, men har ikke tiltak til å begynne. Har hund også, har så dårlig samvittighet over at jeg ikke klarer å gå så lange turer med hun og. Har noen noe tips til hva jeg kan gjøre for å komme meg litt ovenpå? 0 Siter
Gondor Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 God morgen! Det er forferdelig å føle seg sånn. Jeg har vært der selv. Medisinene gjør en trett men det gjør jo depresjoner også. Catch 22. Mulig du kan få lagt til Wellbutrin. Det er et aktiverende ad. Men dette vet jeg egentlig ingenting om. Håper psykiateren svarer! Når det gjelder alt det andre, synes jeg det er viktigst at hunden din får nok mosjon. Jeg har blitt svoren fan av å ta små skritt av gangen, men akkurat når det gjelder hunden din synes jeg du skal ta et stort steg. Tving deg selv til å gå lenger med henne enn du egentlig orker. Hunden din vil elske det og du vil også få mosjon. Du vil få en glad hund som trives og det vedder jeg på er kjempeviktig for deg. Så kan du deise ned på sofaen etter at dere kommer inn. Så kommer de små skrittene. Jeg vet ikke hva du mener med at leiligheten din ikke ser ut så jeg kan ikke gi deg konkrete råd. Men kanskje noen generelle? Lag en liste over det du vet må gjøres. Den kan bli så lang den bare vil. Finnes det noe du har lyst til å ta fatt på så krysser du av det. Ellers prioriterer du etter hvor preserende det er. Lag en plan for hver dag og følg denne. Den kan f.eks se sånn ut: Ta frem støvsugeren og sett den på et synlig sted. Sett i støpselet. Hvil deg litt, men ikke legg deg ned. Så slår du på støvsugeren og setter i gang. Ta et rom av gangen. Kanskje du bare orker et rom per dag. Fint. Så går turen f.eks inn på badet. Et skittent bad er uapetittelig. Tving deg til å ta frem bøtta, fyll på med vann og vaskemiddel, frem med klut og vaskehansker. Kanskje du ikke orker å ta noe annet enn toalettet. Bra nok. Gjør deg ferdig med det og rydd bort vaskesakene. Hvil deg. Slik kan du holde på i så mange dager det tar deg. Det kommer til å være svært tilfredsstillende og du kommer til å bli glad. Det vil hunden din merke. Prøv å ha den riktige innstillingen til deg selv. Smil, selv om det er falskt. Et smil påvirker hjernen til lykkeproduksjon. Lat som du synes det er gøy. Hvil deg mye og kom deg til legen/psykiateren og si at din situasjon er uholdbar. Det er vel ikke meningen at man skal bytte et problem med et annet. Som sagt har jeg vært i din situasjon og vet hvor frustrerende det er. Jeg gikk til psykiateren min ganske kjapt og klagde min nød. Han skrev ut Wellbutrin og jeg ble betraktelig bedre, men ikke helt. Jeg har dager der jeg er helt utslått og gjør kun minimalt. Men ikke nå! Nå er jeg full av energi og rydder som en gal. Jeg heier på deg! Dette klarer du! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.