Gå til innhold

Metakognitiv atferdsterapi og betablokker

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Jeg begynner med dette senere i dag, og i den forbindelse nevnte psykologen sist at betablokker er uheldig da det bare dekker over symptomer på samme måte som Sobril.

Men saken er det at jeg fungerer mye bedre i jobb med betablokker og er generelt mindre oppjagd for småting. Derfor ser jeg det ikke som et alternativ å seponere betablokker.

Hvor mye har dette egentlig å si for terapien? Noen meninger om dette?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det har ingenting å si for terapien.

Skrevet

Det er underlig - min terapeut da jeg fikk metakognitiv terapi hadde heller ikke noe til overs for betablokker. Hun var derimot veldig glad i SSRI.

Å sette likhetstegn mellom Pranolol og Sobril høres for meg rart ut.

YoplaitDouble
Skrevet

Ja, men hvis de mener at jeg må seponere dette for at de skal gi meg terapi, får jeg kanskje bare late som jeg har seponert da? Siden det egentlig ikke gjør noe, det er bare de som gjør seg vanskelige :P

Skrevet (endret)

Ja, men hvis de mener at jeg må seponere dette for at de skal gi meg terapi, får jeg kanskje bare late som jeg har seponert da? Siden det egentlig ikke gjør noe, det er bare de som gjør seg vanskelige :P

Jeg ville personlig gitt F og ikke sagt noe :)

Evt sagt at du tar det ved behov mot en uskyldig hjerterytmeforstyrrelse.

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...