Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Takknemlig for om noen kan hjelpe meg med hvor lang tid det tar å gå 7 km.

Da jeg vurderer gå, istedet for å kjøre min behagelige bil, må jeg vite ca tid, da jeg skal på et møte.

Jeg tenker kanskje ca en time, jeg liker å gå i "normalt" tempo, ikke sakte, ikke for trening.

Jeg har høreapparater som stenger all lyd ute, så derfor tenker jeg dette kanskje er mulig,

Jeg syns det er skummelt, gå på helt nye veier, men hvis jeg bare i vertfall vet tiden.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404519-tid-p%C3%A5-7-km-gange/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Da jeg vurderer gå, istedet for å kjøre min behagelige bil, må jeg vite ca tid, da jeg skal på et møte.

Jeg tenker kanskje ca en time, jeg liker å gå i "normalt" tempo, ikke sakte, ikke for trening.

Jeg går ca 4,5km i timen ved "normal" gange. 7km/t er ganske fort, ville nok beregnet rundt en og en halvtime på 7km. (Noe sånt)

Hei!

Jeg har høreapparater som stenger all lyd ute, så derfor tenker jeg dette kanskje er mulig,

Jeg syns det er skummelt, gå på helt nye veier, men hvis jeg bare i vertfall vet tiden.

Jeg hadde nok beregnet 1:30 for å ha tid til å gå såpass sakte at jeg ikke ble svett. :) Vanlig gang-tempo er ca. 5 km/t.

Annonse

Madelenemie

Hei!

Takk til dere alle,

j

eg skjønte i går at jeg så ikke rakk det, eller kanskje jeg hadde rukket det, men jeg hadde aldri gått på de veiene før:-(

Men jeg blir jo tryggere når jeg vet tiden i vertfall.

Jeg har lyst til å gå mer, men det er ikke enkelt når jeg aldri har gått på en vei.

Men noen ganger må man jo prøve, det verste som skjer ...det vet jeg ikke nå,

men takk

AnonymBruker

Hei!

Takk til dere alle,

j

eg skjønte i går at jeg så ikke rakk det, eller kanskje jeg hadde rukket det, men jeg hadde aldri gått på de veiene før:-(

Men jeg blir jo tryggere når jeg vet tiden i vertfall.

Jeg har lyst til å gå mer, men det er ikke enkelt når jeg aldri har gått på en vei.

Men noen ganger må man jo prøve, det verste som skjer ...det vet jeg ikke nå,

men takk

Du får tenke litt som Pippi Langstrømpe: Dette har jeg ikke gjort før, så det klarer jeg sikkert fint typ.

Anonymous poster hash: 30770...c0f

Madelenemie

Du har sikkert "smart-telefon"... er jo bare å følge med på kartet hvor du er. Hvis du har ordentlig noia kan du installere app som gjør at mannen din eller barna dine kan følge med på hvor du er.

:-)

Hm ja, det er ikke at jeg ikke VET hvor jeg er,

det er uro på nye steder, veier.

Jeg ble for mange år siden, dvs rett etter diagnosen hentet på holdeplasser av min mann, det var ikke da at jeg ikke visste hvor jeg var, det var at, pga av veiarbeid, stoppet trikken eller bussen feil sted, feks flere hundremeter fra buss/trikkeholdeplassen.

Da ble jeg forferdelig fortvilt og urolig, ikke engstelig egentlg, bare frustrert, fordi ingen hadde forutsett en sånn for meg "katastrofe". Det ble det hvis noe avvek fra sånn jeg hadde kalkulert og beregnet tid, avstand og sted.

Nå er jeg mer avslappet, dette nok fordi min psykiater satte disse katastrofene i perspektiv og fikk meg til å tenke nytt.

I begynnelsen ble min mann frustrert, etter at jeg fikk diagnosen asperger, forklarte min psykiater, hvorfor dette fikk alt til å stoppe for meg, så da tok han det med ro,

Jeg liker ikke slike overraskelser fortsatt, men jeg har måter å takle det på, jeg beroliger meg selv og forklarer rekkefølgen.

På den måten er jeg nokså fleksibel blitt. (mer enn før)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...