usikker Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 Psykiateren på dps ville sette meg på en høy dose Seroquel/Quetiapin. Dette for å gjøre slik at jeg "glemte tanker rundt mat, og ble sløvet nok til å bare begynne å spise masse mat igjen" !!! (Sitat fra psykiateren) Jeg synes dette var så uproffisjonelt! Jeg er henvist gr dyp depresjon og angst, ikke pga spiseforstyrrelse. Jeg er litt lav på bmi nå, gr somatisk sykdom, men det er ikke noe problemer ift helsen min sier fastlegen. Men det er vekten min psykologen har hengt seg opp i. Sist time hadde psykologen hentet inn denne psykiateren, som satt der med resepten klar! Nå opplever jeg at dps ikke vil starte noe form for behandling, før jeg er "dopet" og veier min. 10 kg mer!!! Synes det er så uhørt! Kan man "klage" på behandlingen som blir tilbudt? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 Ja, du kan klage til Fylkesmannen (Fylkeslegen). Hva er din BMI? 0 Siter
usikker Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Skrevet 10. mars 2015 Om jeg ber/ønsker ny behandler, vil da denne bare fortsette der den andre sluttet? Lurer på om det er noe poeng å ta denne kampen... Føler ikke at jeg blir tatt på alvor uansett.. Gruer meg til neste time.. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Hvis samtalen er korrekt gjengitt, synes jeg uttalelsen fra psykiateren var svært ufaglig. Der vil jeg gi deg full støtte. Derimot gir jeg faglig støtte til tanken om at du må opp i vekt om en skal kunne hjelpe deg skikkelig. BMI 18 bør være et minimum. 0 Siter
usikker Skrevet 10. mars 2015 Forfatter Skrevet 10. mars 2015 Samtalen er dessverre korrekt angitt. Det jeg stiller meg uforstående til er at de ikke vil starte noe behandling nå. Psykologen ville diskutere med fastlegen om videre tiltak. Kan nevne at fastlegen har jevnlige kontroller, blodprøver og undersøkelser, og han finner ikke noe grunnlag for videre behandling der. Har også vært på kontroller på sykehuset, på gastroavdelingen, og de har ikke noe videre tilbud til meg. Somatisk er jeg frisk, vekten forventes å øke når det psykiske er mer stabilt. Alternativet mitt er nå altså å "fete" meg opp, eller "dope" meg såpass ned at jeg blir lettere å ha med å gjøre. Kanskje de egentlig ikke har tid eller ønske om å behandle meg... Da har de jo valgt en effektiv måte å bli kvitt meg... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Samtalen er dessverre korrekt angitt. Det jeg stiller meg uforstående til er at de ikke vil starte noe behandling nå. Psykologen ville diskutere med fastlegen om videre tiltak. Kan nevne at fastlegen har jevnlige kontroller, blodprøver og undersøkelser, og han finner ikke noe grunnlag for videre behandling der. Har også vært på kontroller på sykehuset, på gastroavdelingen, og de har ikke noe videre tilbud til meg. Somatisk er jeg frisk, vekten forventes å øke når det psykiske er mer stabilt. Alternativet mitt er nå altså å "fete" meg opp, eller "dope" meg såpass ned at jeg blir lettere å ha med å gjøre. Kanskje de egentlig ikke har tid eller ønske om å behandle meg... Da har de jo valgt en effektiv måte å bli kvitt meg... Det handler ikke om oppfeting, doping eller enkel å ha med å gjøre. Det handler om det faktum av med BMI under 17-18, er de kognitive funksjoner så påvirket at psykoterapi sannsynligvis er til liten/ingen nytte. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Psykiateren på dps ville sette meg på en høy dose Seroquel/Quetiapin. Dette for å gjøre slik at jeg "glemte tanker rundt mat, og ble sløvet nok til å bare begynne å spise masse mat igjen" !!! (Sitat fra psykiateren) Jeg synes dette var så uproffisjonelt! Jeg er henvist gr dyp depresjon og angst, ikke pga spiseforstyrrelse. Jeg er litt lav på bmi nå, gr somatisk sykdom, men det er ikke noe problemer ift helsen min sier fastlegen. Men det er vekten min psykologen har hengt seg opp i. Sist time hadde psykologen hentet inn denne psykiateren, som satt der med resepten klar! Nå opplever jeg at dps ikke vil starte noe form for behandling, før jeg er "dopet" og veier min. 10 kg mer!!! Synes det er så uhørt! Kan man "klage" på behandlingen som blir tilbudt? Dette var ikke tilfeldigvis en psykiater på DPS Josefinesgate (som har flyttet til Nydalen) ? 0 Siter
usikker Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Skrevet 11. mars 2015 Nei det er ikke der jeg går! Jeg bor litt lenger nord i landet! Har du opplevd noe av det samme? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.