Gå til innhold

JEG ER LEI psykose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

JEG BEGYNNER Å BLI VIRKELIG LEI VIRKELIG LEEEEEEEEEEEEI

Jeg er han om tanker om å bli vist i film på dommedag når jeg onanerer

Jeg vil vite er jeg psykotisk eller ikke

Min tidligere lærer skal bli pappa, og publiserte et bilde på facebook, der likte og kommenterte 2 barnevernsansatte som jeg hadde noe med å gjøre. Jeg føler meg truet og plaget av dem. Grunden er at jeg onanerte med dårlig avslutning, ikke lukkede øyner, tenkte på hva jeg vil, så på låra mine, og nå føler jeg at de vet det og har overtaket over meg og jeg er den svake og at de har makt over meg. Og på dommedag vil de ivertfall få se det på storskjerm...

jeg har døds angst

Anonymous poster hash: 40253...be1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er IKKE psykotisk  :)

Fornøyd?

Anonymous poster hash: 40e12...113
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er IKKE psykotisk  :)

Fornøyd?

faen ikke fornøyd. Da vil det si at mine tanker om dommedag er realitet, om dere ikke anser det som sykdom. Takk for å gi mer angst

AnonymBruker
Skrevet

bare hyggelig

Skrevet

faen ikke fornøyd. Da vil det si at mine tanker om dommedag er realitet, om dere ikke anser det som sykdom. Takk for å gi mer angst

Dine forskrudde tanker om dommedag er bare tull og noe som ALDRI kommer til å skje! Ingen bryr seg filla om du onanerer og hvordan du ser ut når du onanerer, verken nå eller i uoverskuelig fremtid. At noe skal bli vist på storskjerm ved en såkalt dommedag er bare vissvass. Like mye vissvass som at alle kvinner hater deg og er ute etter å ta deg. Dette er noe som kun finnes i ditt hode og om du ikke har søkt hjelp (jeg husker ikke helt hva du har skrevet om det) så bør du gjøre det snarest!

AnonymBruker
Skrevet

Dine forskrudde tanker om dommedag er bare tull og noe som ALDRI kommer til å skje! Ingen bryr seg filla om du onanerer og hvordan du ser ut når du onanerer, verken nå eller i uoverskuelig fremtid. At noe skal bli vist på storskjerm ved en såkalt dommedag er bare vissvass. Like mye vissvass som at alle kvinner hater deg og er ute etter å ta deg. Dette er noe som kun finnes i ditt hode og om du ikke har søkt hjelp (jeg husker ikke helt hva du har skrevet om det) så bør du gjøre det snarest!

Får hjelp fra behandler, har begynt med seroquel 150 mg, og føler den har gjort tankene litt svakere, men de er der fortsatt, Hvorfor ler kvinner av når de ser noen dette eller noe? dette er jo bevis på at de kommer til å le måten jeg onanerte på. Imamer sier det skjer ikke, men jeg tenker at Gud er stor og da viser han film også. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få fred av disse kvinnene. Siste gangen man onanerer i livet sitt må være med stil, i spesielle regler, da beviser man kvinnene , kona, familien og barna at man ikke er homo, og tenner normalt. Og dessuten er jeg redd for at IS skal få vite måten jeg onanerte på og hva jeg tenkte på så er redd for å bli halshugd på dommedagen

Skrevet

Får hjelp fra behandler, har begynt med seroquel 150 mg, og føler den har gjort tankene litt svakere, men de er der fortsatt, Hvorfor ler kvinner av når de ser noen dette eller noe? dette er jo bevis på at de kommer til å le måten jeg onanerte på. Imamer sier det skjer ikke, men jeg tenker at Gud er stor og da viser han film også. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få fred av disse kvinnene. Siste gangen man onanerer i livet sitt må være med stil, i spesielle regler, da beviser man kvinnene , kona, familien og barna at man ikke er homo, og tenner normalt. Og dessuten er jeg redd for at IS skal få vite måten jeg onanerte på og hva jeg tenkte på så er redd for å bli halshugd på dommedagen

Hvis Gud er stor så tror jeg neppe han bryr seg om å henge ut mennesker, han vil vel heller ta seg av dem og gjøre dem godt, tror du ikke? Selv tror jeg ikke på noen gud og synes det er fint om noen finner støtte og hjelp i sin gudstro, men når den ødelegger livet på den måten din tro gjør det - da er det bedre å være uten tro. For det du sier her er bare tull og har absolutt ingen rot i sannheten. Ingen.

Skrevet

Du må tåle litt mer angst nå som du ikke slavisk følger tvangstankene dine.

Bare fortsett, og aksepter angsten. Ingen her kan avkrefte at du blir vist på storskjerm på en eventuell dommedag. Du må tåle å leve med risikoen for at du blir det. Alle mennesker må det.

Skrevet

Jeg beklager, du mener helt sikkert å være snill :)

Men sånt som dette hjelper ikke på tvangstanker, altså betryggelse. Man må lære seg å leve med den ørlille risikoen det er for at tankene stemmer. Det er som å hoppe ut i kaldt vann. Etter en stund så forsvinner ubehaget.

stjernestøv
Skrevet

Jeg beklager, du mener helt sikkert å være snill :)

Men sånt som dette hjelper ikke på tvangstanker, altså betryggelse. Man må lære seg å leve med den ørlille risikoen det er for at tankene stemmer. Det er som å hoppe ut i kaldt vann. Etter en stund så forsvinner ubehaget.

Tror det er mer psykose enn ocd.

Skrevet (endret)

Men selv om det er psykose så hjelper det jo ikke å motbevise vrangforestillinger.

Jeg tror (personlig) det er tvangslidelse hvor tvangstankene nærmest har tatt over fornuften. Fikserte ideer. Ulrik Malt har en bra artikkel om dette på Store Norske Leksikon.

https://sml.snl.no/tvangsforestilling

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg tror også man må se på den kulturelle kontekst her når man ser på hva dette er og ikke er. TS er tydeligvis en sterkt troende religiøs (muslim), som må tas med i betraktningen. Da er det mer naturlig å tro på sanksjoner fra Gud for såkalt syndige ting.

AnonymBruker
Skrevet

Vill tippe IKKE psykotisk ,grunnet at du skriver så mye her inne med spørsmål om du er psykisk.

Anonymous poster hash: 56bab...946

Nicklusheletida
Skrevet

ISW: Jeg har ikke peiling på behandling av tvangstanker /psykose, men jeg synes det virker rart å fortelle en med så psyke tanker at han må leve med en ørliten risiko for at han kan bli vist onanerende på storskjerm ved dommedag. Det er jo en helt latterlig påstand :D 

Hadde det dreid seg om en som var redd for å fly, så ja da hadde jeg skjønt deg bedre, men ikke nå.

AnonymBruker
Skrevet

Men selv om det er psykose så hjelper det jo ikke å motbevise vrangforestillinger.

Jeg tror (personlig) det er tvangslidelse hvor tvangstankene nærmest har tatt over fornuften. Fikserte ideer. Ulrik Malt har en bra artikkel om dette på Store Norske Leksikon.

https://sml.snl.no/tvangsforestilling

Jeg har hatt OCD om å vaske henda om og om igjen, vasker jeg ikke vet jeg innerst inne at ingenting skjer.

Men når det gleder tanker om å bli fornærmet og mobbet og torturert på dommedag , vet jeg innerst inne ikke at det ikke er sant, jeg tenker det er sant. Problemet er at jeg ikke får svar før jeg dør, og må da kanskje leve med dette hele livet,. det hemmer meg jo mye..

flere her som sier at jeg ikke virker psyk, grunden er at jeg har meget bra selvinnsikt. Men når det gjelder mine tanker, vet jeg at jeg har rett. Største beviset er jo at jeg har disse tankene, mens ingen i verden har disse tankene, dette sier jo litt.

Spurte klara klok også, da sa psykologen der at jeg kan ha utviklet psykotiske vrangforestillinger om jeg ikke lar meg korrigere av sunn fornuft som imamer, foreldre, behandler osv sier.. 

jeg må vite om jeg er psykotisk eller om det er alvorlig ocd. Alvorlig ocd kan gå over til psykose. Jeg er sikker på mine tanker, men dersom det er sykdom vil jeg behandles. I mitt tilfelle får jeg mer angst av at folk ikke kaller dette psykose, for da tenker jeg at mine tanker er realitet for de andre også, da får jeg dødsangst..

Skrevet

Jeg har hatt OCD om å vaske henda om og om igjen, vasker jeg ikke vet jeg innerst inne at ingenting skjer. Men når det gleder tanker om å bli fornærmet og mobbet og torturert på dommedag , vet jeg innerst inne ikke at det ikke er sant, jeg tenker det er sant. Problemet er at jeg ikke får svar før jeg dør, og må da kanskje leve med dette hele livet,. det hemmer meg jo mye.. flere her som sier at jeg ikke virker psyk, grunden er at jeg har meget bra selvinnsikt. Men når det gjelder mine tanker, vet jeg at jeg har rett. Største beviset er jo at jeg har disse tankene, mens ingen i verden har disse tankene, dette sier jo litt. Spurte klara klok også, da sa psykologen der at jeg kan ha utviklet psykotiske vrangforestillinger om jeg ikke lar meg korrigere av sunn fornuft som imamer, foreldre, behandler osv sier..  jeg må vite om jeg er psykotisk eller om det er alvorlig ocd. Alvorlig ocd kan gå over til psykose. Jeg er sikker på mine tanker, men dersom det er sykdom vil jeg behandles. I mitt tilfelle får jeg mer angst av at folk ikke kaller dette psykose, for da tenker jeg at mine tanker er realitet for de andre også, da får jeg dødsangst.. Anonymous poster hash: 40253...be1

Jeg kan selvfølgelig ikke si sikkert om du har psykose eller tvangslidelse. Det jeg prøver å si er at det er veldig glidende overganger. Det er ikke uvanlig at alvorlig OCD, gjerne med bisarre temaer, diagnoseres som psykose. Når man også er sterkt religiøs og tror at Gud kan se alt du gjør, blir det enda vanskeligere.

Greier du å se at det ikke finnes noen dommedag, at ingen kan filme deg gjennom lukkede dører og vegger, osv? Sånn helt oppriktig? Eller tror du, omtrent med hånda på Koranen, at dette vil skje?

Skrevet (endret)

tomt

Endret av Inner self
stjernestøv
Skrevet

Jeg tror også man må se på den kulturelle kontekst her når man ser på hva dette er og ikke er. TS er tydeligvis en sterkt troende religiøs (muslim), som må tas med i betraktningen. Da er det mer naturlig å tro på sanksjoner fra Gud for såkalt syndige ting.

Og jeg har vært svært så åndelig, og der var Gud med i bildet. Betyr det at det ikke var sykt? Det var jo en tro det og.

Skrevet (endret)

Og jeg har vært svært så åndelig, og der var Gud med i bildet. Betyr det at det ikke var sykt? Det var jo en tro det og.

Personlig sliter jeg med å tro på noe uten at jeg kan finne det bevist. For eksempel, hvis jeg skulle være religiøs, så ville jeg vite hvor Gud befant seg relatert til naturvitenskapelig tro (f.eks hvor i universet "himmelen" var, hvor Gud sitter, hva han måler og veier, og ikke minst hvordan vi, når universet er så godt undersøkt som det er, ikke har funnet den såkalte "himmelen" - og hvordan døde skulle kunne komme seg dit når de beviselig ligger i en kiste i jorda).

Så for min del er vel all religion noe som grenser mot psykotisk - men jeg aksepterer at det ikke er et psykotisk fenomen på rent samfunnsmessig grunnlag, fordi det er så mange som tror på det, og fordi jeg tror at mange mennesker trenger en slags motivasjon at livet ikke er over ved døden, noen moralske retningslinjer, osv. Men når det blir for ekstremt, så blir jeg skeptisk. Jeg er sterk motstander av religiøs ekstremisme, og hvorvidt den er muslimsk, kristen eller jødisk, er av underordnet betydning for meg. Jeg registrerer også med sorg hvor mange millioner menneskeliv som unødig har gått tapt på grunn av det jeg betrakter som tullete (altså religion og krigene som har oppstått i kjølvannet av det).

Så jeg er kanskje "feil mann" å stille dette spørsmålet.

Endret av issomethingwrong
stjernestøv
Skrevet (endret)

Personlig sliter jeg med å tro på noe uten at jeg kan finne det bevist. For eksempel, hvis jeg skulle være religiøs, så ville jeg vite hvor Gud befant seg relatert til naturvitenskapelig tro (f.eks hvor i universet "himmelen" var, hvor Gud sitter, hva han måler og veier, og ikke minst hvordan vi, når universet er så godt undersøkt som det er, ikke har funnet den såkalte "himmelen" - og hvordan døde skulle kunne komme seg dit når de beviselig ligger i en kiste i jorda).

Så for min del er vel all religion noe som grenser mot psykotisk - men jeg aksepterer at det ikke er et psykotisk fenomen på rent samfunnsmessig grunnlag, fordi det er så mange som tror på det, og fordi jeg tror at mange mennesker trenger en slags motivasjon at livet ikke er over ved døden, noen moralske retningslinjer, osv. Men når det blir for ekstremt, så blir jeg skeptisk. Jeg er sterk motstander av religiøs ekstremisme, og hvorvidt den er muslimsk, kristen eller jødisk, er av underordnet betydning for meg. Jeg registrerer også med sorg hvor mange millioner menneskeliv som unødig har gått tapt på grunn av det jeg betrakter som tullete (altså religion og krigene som har oppstått i kjølvannet av det).

Så jeg er kanskje "feil mann" å stille dette spørsmålet.

For min del er det snakk om ulike dimensjoner i ulike sfærer, og jeg vet det er virkelig for jeg har opplevd det. Hatt kontakt med ulike dimensjoner og det savner jeg nå, medisinene stenger igjen kanalene og jeg oppnår ikke kontakt. Det er veldig frustrerende, og det jeg tror på er ikke ekstremt. Det er ikke riktig å stenge igjen de kanalene, for min del er medisiner feil. Tror du jeg kunne klart meg uten hvis jeg virkelig ville det?

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...