Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker 20 mg cipralex, men er deprimert, stressa, og utenfor allikevel. Jeg kjenner meg ikke helt igjen. OCD er bedre, men er mer deppa og bekymret og har dårlig samvittighet.

Jobber fortsatt 100%. Men har kommet inn i en dårlig sirkel, der jeg blir sliten og ukonsentrert. Så for å rekke å gjøre jobben min, må jeg sitte lengre, enn det jeg skriver på timelisten min, nesten hver dag.

Jeg føler jeg ikke kan noe, duger til noe. Denne mantraen kverner.

Kan en psykolog hjelpe meg? Andre medisiner? Problemet er at mine tanker føles (og mest sannsynlig) er reele, jeg kan så mye mindre enn alle andre...

Dette ble klageinnleg. Men jeg blir sliten, og frykter snart den berømte veggen. Ps, studere i tilleg. Tar nå 15 studiepoeng i vår.

Skrevet

Tvangstanker føles veldig virkelige, men er det sjelden. Jeg hadde jo tvangstanken "Jeg er suicidal" som kvernet, og også "Jeg er hjertesyk". Og jeg følte meg virkelig suicidal eller som at hjertet sviktet. Hadde også tvangstanker om blodtrykket mitt, og da fikk jeg faktisk hodepine, press i brystet og svimmelhet.

Så tvangstanker kan være skremmende virkelige. Du kan sannsynligvis mye og står neppe tilbake for noen, men du har tvangstanker som forteller deg noe annet. Hvis 20 mg Cipralex ikke hjelper nok, så kan du jo spørre legen om alternativer.

Skrevet

Bruker 20 mg cipralex, men er deprimert, stressa, og utenfor allikevel. Jeg kjenner meg ikke helt igjen. OCD er bedre, men er mer deppa og bekymret og har dårlig samvittighet.

Jobber fortsatt 100%. Men har kommet inn i en dårlig sirkel, der jeg blir sliten og ukonsentrert. Så for å rekke å gjøre jobben min, må jeg sitte lengre, enn det jeg skriver på timelisten min, nesten hver dag.

Jeg føler jeg ikke kan noe, duger til noe. Denne mantraen kverner.

Kan en psykolog hjelpe meg? Andre medisiner? Problemet er at mine tanker føles (og mest sannsynlig) er reele, jeg kan så mye mindre enn alle andre...

Dette ble klageinnleg. Men jeg blir sliten, og frykter snart den berømte veggen. Ps, studere i tilleg. Tar nå 15 studiepoeng i vår.

Har du mulighet til å jobbe litt mindre? Jeg tror du har for stor belastning med både full jobb og 50 % studier, og at det forverrer psyken din. 

Skrevet

Tusen takk for svar begge to. Enig, tvangstanker oppleves veldig reelt. Har jo opplevd det før, men det har tatt andre retninger i det siste, som er litt uvant...

Jeg har vært inne på tanken, om å enten kutte ut studier, eller jobbe mindre en periode, for å få unna mer fag.

Stress og ocd er vel ikke perfekt kombinasjon nei..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...