AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 Jeg har som mål å trene 3 ganger i uken. Det bør jeg få til for jeg er ikke i jobb. Det er bare det at det er så fryktelig kjedelig noen ganger. Jeg har vurdert å skifte treningssenter, men vet ikke om det vil hjelpe. Jeg går på gruppetrening da tiden går raskere da. Egentrening er skikkelig pyton. Dere som greier å trene ofte og regelmessig. Hva tenker dere? Hvordan finner dere frem motivasjonen? Anonymous poster hash: 77fb4...596 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 Jeg leter ikke etter motivasjon. Jeg bare gjør det, selv om det av og til ikke frister i det hele tatt. Kanskje det kan hjelpe deg å trene lystbetont? Prøve litt forskjellig typer trening? Anonymous poster hash: 35406...863 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 9. mars 2015 Skrevet 9. mars 2015 Hvis jeg går en stund uten utholdenhetstrening går det negativt utover psyken og hvis jeg går en stund uten styrketrening får jeg vondt i ryggen. Når jeg ikke har lyst er det hovedsaklig det som motiverer meg til å gå likevel. Ellers blir jeg motivert av at trening gjør meg i godt humør (mest etterpå), og at jeg sover bedre når jeg trener ofte. Når jeg holder på med egentrening synes jeg også at det hjelper å ha med en bra spilleliste jeg kan høre på. I tillegg lager jeg ofte god mat rett etter trening. Når jeg er demotivert er det ofte det jeg tenker på (f.eks. "mmmm, bare litt til trening igjen nå, så kan jeg dra hjem og spise lasagne..." ) 0 Siter
larimar Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Å jobbe mot mål (både langsiktig og kortsiktig) gjør meg motivert 0 Siter
Toga Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Kanskje problemet er at det er treningslokale... jeg mener, det er for det første bare et rom innendørs. For det andre kan man vel ikke si det er så hyggelig innredet? For det tredje, ønsker du å svette under en meter fra der en totalt fremmed svetter? Liker du den åndssvake musikken? Syns du aktivitetene er noe morro: syns du det er morsomt å løpe uten å forflytte deg? 0 Siter
stiften Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Bare GJØR det. Unngå "kjenne etter" om du har "lyst" eller er "motivert". Bare gjør det- akkurat som du bare MÅ vaske klær i blant. At det i blant er skikkelig tungt å dra seg i gang er tilfelle. Særlig etter sykdom, og rutinen derfor er brutt. Fint med gruppetrening! 0 Siter
Kalevaala Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Just do it. Jeg er svært sjelden motivert for trening. Det ligger bare ikke i genene mine tror jeg. Allikevel trener jeg 3 - 4 ganger i uken. Har bare bestemt meg for at sånn er det. Så ligger det allikevel kanskje litt motivasjon i å vite at helse og vekt vedlikeholdes. Jeg er introvert og liker best å trene helt alene mens jeg hører på podcast. 0 Siter
Trine Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Kanskje problemet er at det er treningslokale... jeg mener, det er for det første bare et rom innendørs. For det andre kan man vel ikke si det er så hyggelig innredet? For det tredje, ønsker du å svette under en meter fra der en totalt fremmed svetter? Liker du den åndssvake musikken? Syns du aktivitetene er noe morro: syns du det er morsomt å løpe uten å forflytte deg? Som om jeg skulle sagt det selv Fatter ikkevat folk betaler for å svette over andres gamle svette når det finnes så mye fin natur man kan få ut energi i. 0 Siter
Maglor Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 1: Velg en treningsform du ikke synes er helt gørrkjedelig 2: Tren med venner eller bli venn med noen på treninga 3: Ikke tenk, bare gå og tren 4: Hvis du må tenke, tenk på hvor godt det føles etter en god økt 5: Gjør treninga til en del av livsstilen din 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Viktigste motivasjonen er at jeg vet at det er så deilig ETTERPÅ. Viktig også å vite at jeg blir sterkere og smidigere. Ellers har jeg hatt mange travle år med barn (og full jobb), og det å bruke tid på seg selv til å trene er luksus - i mange år klarte jeg rett og slett ikke å finne tid til å trene så mye som jeg burde/ønsket. Det at jeg har vært en del syk har bare gjort at jeg føler meg privilegert når jeg er i form OG kan ta meg tid til å trene. Så her mangler det ikke på motivasjon for tiden :-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.