Gå til innhold

Hva er hva?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Det er jo umulig å vite om det er medisinen som gjør meg deprimert eller om det er sykdommen?

Da måtte jeg jo ha sluttet på risperdal men er litt redd for det og, ble jo uvel og kvalm da jeg halverte. Så hva kan jeg gjøre? Bare ha det sånn?

Blir gal av å ikke vite hva som er hva, er det noen måte å finne det ut på?

stjernestøv
Skrevet (endret)

Samtidig tenker jeg det er på høy tid å slutte å ta medisiner, å stenge igjen for det åndelige er ikke rett. Det er min livsoppgave og jeg har ikke klart det hittil, søren steike meg. Vil slutte på risperdal, men det som plager meg er at jeg blir rar og kvalm. Er det seponeringsproblemer som vil gå over? Plutselig svatt jeg til i hodet og kroppen når jeg halverte, det var ubehagelig. Men nå kan jeg vel gå ned ytterlig?

Endret av stjernestøv
Skrevet

Har kvalmen gitt seg? Det kan være seponeringen eller det kan være en god gammeldags bakterie/virusinfeksjon ;)

stjernestøv
Skrevet

Har kvalmen gitt seg? Det kan være seponeringen eller det kan være en god gammeldags bakterie/virusinfeksjon ;)

Kvalmen har gitt seg så jeg lurer på å trappe ned 1 mg til, men blir vel kvalm da igjen. Kvalmen kom etter jeg seponerte, så jeg tror det har noe med det å gjøre. Hater å være kvalm, så er litt redd. Men det er på høy tid å seponere mer...

Skrevet

Kvalmen har gitt seg så jeg lurer på å trappe ned 1 mg til, men blir vel kvalm da igjen. Kvalmen kom etter jeg seponerte, så jeg tror det har noe med det å gjøre. Hater å være kvalm, så er litt redd. Men det er på høy tid å seponere mer...

Om det er pga seponeringen så blir du sikkert kvalm igjen, men om du ønsker å slutte på medisinene så er det en periode du nok bare må igjennom.

stjernestøv
Skrevet

Om det er pga seponeringen så blir du sikkert kvalm igjen, men om du ønsker å slutte på medisinene så er det en periode du nok bare må igjennom.

Ja det er vel det, men du tror det går over etterhvert?

Ja jeg ønsker å slutte. Rart det skal medføre så mye tull, da er jeg jo avhengig da på en måte.

Skrevet

Ja det er vel det, men du tror det går over etterhvert?

Ja jeg ønsker å slutte. Rart det skal medføre så mye tull, da er jeg jo avhengig da på en måte.

Dette er jo noe de kan hjelpe deg med ved en evt innleggelse? Når må du bestemme deg?

stjernestøv
Skrevet (endret)

Dette er jo noe de kan hjelpe deg med ved en evt innleggelse? Når må du bestemme deg?

Sykepleieren kommer på neste tirsdag, har ikke lyst å legge meg inn...det blir for dumt. Jeg vil ikke ta risperdal sprøyte, kan jo være det som gjør meg som dette.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Sykepleieren kommer på neste tirsdag, har ikke lyst å legge meg inn...det blir for dumt.

Det blir for dumt å få hjelp til å finne riktige medisiner fremfor å gå slik du gjør nå? 

stjernestøv
Skrevet

Det blir for dumt å få hjelp til å finne riktige medisiner fremfor å gå slik du gjør nå? 

Vil ikke ta risperdal sprøyte, var jo det de ville tilby. Hater å være innlagt.

Skrevet

Tenker du at du skal klare deg uten noen form for medisiner? Jeg kjenner deg jo ikke så jeg vet ikke, men har forstått at sist du sluttet på medisiner så gikk ikke det så veldig bra.

Om du er avhengig av dem er vel et definisjonsspørsmål. Jeg er ikke avhengig av Venlafaxin, men om jeg slutter å ta dem så må jeg igjennom en periode med svetting og gale drømmer på natten, samme skjer om jeg trapper opp på dem. Medisiner gjør jo noe med kroppen, det er jo derfor vi tar dem.

stjernestøv
Skrevet

Tenker du at du skal klare deg uten noen form for medisiner? Jeg kjenner deg jo ikke så jeg vet ikke, men har forstått at sist du sluttet på medisiner så gikk ikke det så veldig bra.

Om du er avhengig av dem er vel et definisjonsspørsmål. Jeg er ikke avhengig av Venlafaxin, men om jeg slutter å ta dem så må jeg igjennom en periode med svetting og gale drømmer på natten, samme skjer om jeg trapper opp på dem. Medisiner gjør jo noe med kroppen, det er jo derfor vi tar dem.

Det er målet mitt å klare meg uten ja og ta fatt på min livsoppgave, nå er jeg bare i dvale. Selv om det ikke gikk bra sist kan det gå bra nå, kanskje jeg er sterkere nå enn sist. Kan jo prøve meg 2 mg en stund å se hvordan det går.

Ja medisiner gjør noe med kroppen, det er nå helt sikkert. Hva tar du medisiner mot?

Skrevet

Fastlegen kan gi deg medisiner mot kvalme,jeg fikk kvalme som ikke ville gå over etter å ha prøvd en lavkarbo kur,fikk tab.av legen og vips så var jeg bra.

Skrevet

Det er målet mitt å klare meg uten ja og ta fatt på min livsoppgave, nå er jeg bare i dvale. Selv om det ikke gikk bra sist kan det gå bra nå, kanskje jeg er sterkere nå enn sist. Kan jo prøve meg 2 mg en stund å se hvordan det går.

Ja medisiner gjør noe med kroppen, det er nå helt sikkert. Hva tar du medisiner mot?

Ja, det er sant, kan hende det går bedre denne gangen.

Jeg tar medisiner mot depresjon og uro. Går på laveste dose, akkurat nok til å ikke krisemaksimere eller begynne å gråte for hver minste lille ting :P Jeg har det bedre med medisiner så jeg har ikke planer om å slutte på dem før jeg må ;)

stjernestøv
Skrevet

Fastlegen kan gi deg medisiner mot kvalme,jeg fikk kvalme som ikke ville gå over etter å ha prøvd en lavkarbo kur,fikk tab.av legen og vips så var jeg bra.

Ok det visste jeg ikke. Takk :)

stjernestøv
Skrevet

Ja, det er sant, kan hende det går bedre denne gangen.

Jeg tar medisiner mot depresjon og uro. Går på laveste dose, akkurat nok til å ikke krisemaksimere eller begynne å gråte for hver minste lille ting :P Jeg har det bedre med medisiner så jeg har ikke planer om å slutte på dem før jeg må ;)

Så bra at du har det bedre på medisiner, ingen grunn til å slutte da nei ;)

Skrevet

Så bra at du har det bedre på medisiner, ingen grunn til å slutte da nei ;)

Nei, ihvertfall ikke når jeg ikke får noen plagsomme bivirkninger av dem. Jeg pleier ikke tåle medisiner så godt egentlig.

stjernestøv
Skrevet

Nei, ihvertfall ikke når jeg ikke får noen plagsomme bivirkninger av dem. Jeg pleier ikke tåle medisiner så godt egentlig.

Godt du tåler disse da, det som teller er å ha det bra :) Man gjør jo det man kan for det.

Skrevet

Godt du tåler disse da, det som teller er å ha det bra :) Man gjør jo det man kan for det.

Ja, det gjør man :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...