Gå til innhold

går det ann å sende melding til fastlegen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Viss man foreksempel bare lurer på hviken medisin man skal begynne med?

Anonymous poster hash: 08c61...ae9
Skrevet

Enkelte leger kommuniserer med pasienter på epost og sms, men jeg tror de fleste har en policy om at medisiner ikke kan diskuteres/avtales på melding/sms.

Men kan jo hende legen din anser at dere har diskutert dette tilstrekkelig i konsultasjon til at videre råd kan gis på sms.

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

Jeg har både bedt om resepter og prøvesvar på e-post. Har fått ordentlige svar og regner med at legen er såpass voksen at han/hun sier fra om dette ikke er en ønsket måte å kommunisere på.

Men ikke dersom jeg skal begynne med ny medisin, kun ny resept/doseendring på eksisterende.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet

Jeg har både bedt om resepter og prøvesvar på e-post. Har fått ordentlige svar og regner med at legen er såpass voksen at han/hun sier fra om dette ikke er en ønsket måte å kommunisere på.

Men ikke dersom jeg skal begynne med ny medisin, kun ny resept/doseendring på eksisterende.

Har de egentlig lov til å sende slik informasjon på e-post? Trodde ikke det ble ansett som sikkert nok. Ikke det at jeg forstår at brev er så mye sikrere men. Kom på den reklamen til digipost med hun som får prøveresultatene sendt dit. Var noe med at e-post ikke var sikkert nok mot uvedkommende. NAV kunne ikke sende privat informasjon på mail ihvertfall.

YoplaitDouble
Skrevet

Har de egentlig lov til å sende slik informasjon på e-post? Trodde ikke det ble ansett som sikkert nok. Ikke det at jeg forstår at brev er så mye sikrere men. Kom på den reklamen til digipost med hun som får prøveresultatene sendt dit. Var noe med at e-post ikke var sikkert nok mot uvedkommende. NAV kunne ikke sende privat informasjon på mail ihvertfall.

Kan hende det ikke er lov. Men samme for meg om noen klarer å snappe til seg mine serumkonsentrasjoner av Zoloft :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...