AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Har dere etiske retningslinjer for hvordan folk blir svart ?Anonymous poster hash: fcbc6...897 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Her på dol-huset er det bare uetiske retnigslinjer. Inntrykket av seriøsitet er overflatisk, autoriteten tilsvarende skremmende. Mange lar seg kue. Du får svar hvis fagpersonen liker deg. Svaret trenger dog ikke være spesielt bra eller nyttig. Passer godt sammen med at noen medlemmer er hemmelige moderatorer. Og den vilkårlige slettingen av innlegg og tråder. Klikk.no - har ikke noe med trykking på taster å gjøre! Ikke at det "klikker" for deg, heller! Anonymous poster hash: ff957...1ab 0 Siter
XbellaX Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Her på dol-huset er det bare uetiske retnigslinjer. Inntrykket av seriøsitet er overflatisk, autoriteten tilsvarende skremmende. Mange lar seg kue. Du får svar hvis fagpersonen liker deg. Svaret trenger dog ikke være spesielt bra eller nyttig. Passer godt sammen med at noen medlemmer er hemmelige moderatorer. Og den vilkårlige slettingen av innlegg og tråder. Klikk.no - har ikke noe med trykking på taster å gjøre! Ikke at det "klikker" for deg, heller! Anonymous poster hash: ff957...1ab Det er nyttig å være kritisk men i et par innlegg i samme stil virker du (i mine øyne) nesten sint og bitter på DOL? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Her på dol-huset er det bare uetiske retnigslinjer. Inntrykket av seriøsitet er overflatisk, autoriteten tilsvarende skremmende. Mange lar seg kue. Du får svar hvis fagpersonen liker deg. Svaret trenger dog ikke være spesielt bra eller nyttig. Passer godt sammen med at noen medlemmer er hemmelige moderatorer. Og den vilkårlige slettingen av innlegg og tråder. Klikk.no - har ikke noe med trykking på taster å gjøre! Ikke at det "klikker" for deg, heller!Anonymous poster hash: ff957...1ab Er noen medlemmer hemmelige moderatorer? Det er en merkelig ordning. Hvor har du det fra? Det er ikke uvanlig at man har aktive medlemmersom er moderatorer, men da er det ikke hemmelig. 0 Siter
ISW Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Er noen medlemmer hemmelige moderatorer? Det er en merkelig ordning. Hvor har du det fra? Det er ikke uvanlig at man har aktive medlemmersom er moderatorer, men da er det ikke hemmelig. Det stemmer det. Jeg vet i alle fall om en. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 Skrevet 10. mars 2015 Jeg får alltid svar når jeg spør anonymt, men ikke med mitt faste nick. Jeg velger å skylde på tilfeldighetene. Anonymous poster hash: 4bf9d...5ba 0 Siter
Gjest Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 (endret) En medisin etisk instans burde vurdert hvorvidt dette psykiatri forum er er sted psyke bør ferdes. Synes det er en del som tyder på at en viss jungel lov hersker på godt og vondt - dette bør problematiseres . Ekspertsvar bør granskes i henhold til profesjonsetikk. Det var mitt siste ord her. Endret 11. mars 2015 av En namnlaus 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Det stemmer det. Jeg vet i alle fall om en. Det er litt pussig, er det ikke? 0 Siter
slabbedask Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Det stemmer det. Jeg vet i alle fall om en. Hvordan kan du vite det? 0 Siter
DenNorskeElg Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Håper ikke vi blir nødt til å stå frem som moderatorer, da kan jeg ikke lenger slette Toga sine innlegg uten at han blir sur på meg lizzom. 0 Siter
laban Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Du får svar hvis fagpersonen liker deg. Anonymous poster hash: ff957...1ab Hvorfor blir så mange furtne over svarene da, hvis fagpersonen bare svarer de h*n liker? Da ville vel de fleste blitt strøket med hårene og vært fornøyde? NHD er ikke den eneste fagpersonen her, selv om det sikkert er ham du tenker på. Det er fullt lovlig å la være å ta svarene man får på DOL, alvorlig. Det er et nettforum, og ingen vet om den som spør, er ærlig og / eller klarer å formulere seg slik at leseren får et realistisk bilde av situasjonen. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Hvem andre er fagpersoner, utenom de offisielle? Kan ikke det like gjerne frem i lyset? Man trenger ikke gå i detalj og risikere anonymiteten, men det kan være greit å vite hvem man får råd fra. 0 Siter
laban Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Synes det er en del som tyder på at en viss jungel lov hersker på godt og vondt - dette bør problematiseres . Går ikke jungelens lov ut på at de store spiser de små og bare de sterkeste (evt. de aller smarteste av de små) overlever? På hvilken måte hersker den her? Jeg synes de siste månedene i større grad har vært preget av "alle mot alle", dvs. at man ikke bare tar igjen med samme mynt, men glefser både til høyre og venstre sånn for sikkerhets skyld. Med fare for å ta meg selv for høytidelig har jeg i hvert fall blitt kalt både det ene og det andre i år, noe jeg sjelden har opplevd tidligere. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 @gargamel - det var vel snakk om moderatorer, ikke fagpersoner, blant brukerne. Og mer vet jeg ikke om dette. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 @gargamel - det var vel snakk om moderatorer, ikke fagpersoner, blant brukerne. Og mer vet jeg ikke om dette. Laban snakket om fagpersoner. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Ja, Laban snakket om andre offisielle fagpersoner enn NHD; eks. Mette Moen med flere. De er ikke hemmelige og ikke "brukere". (hm, hvordan får jeg sitat til å funke igjen etter ny PC`?) Endret 11. mars 2015 av Xtra 0 Siter
laban Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Laban snakket om fagpersoner. Ja, men jeg kommenterte påstanden om at du får svar hvis fagpersonen (psykiateren, gynekologen, tannlegen...) liker deg. Psykiatri er ikke det eneste forumet her, selv om det kan virke sånn. Jeg vet ingenting om hemmelige tjenester på DOL. Endret 11. mars 2015 av laban 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Ja, men jeg kommenterte påstanden om at man får svar hvis fagpersonen (psykiateren, gynekologen, tannlegen...) liker deg. Jeg vet ingenting om hemmelige tjenester her. Jeg snakker ikke om moderatorer eller hemmelige tjenester. Jeg lurte bare på om ikke de av brukerne som er fagpersoner like gjerne kan si det. Det er et annet tema. Editor: litt kjapp på avtrekkeren. Skjønner at Laban mente offisielle fagpersoner. Endret 11. mars 2015 av Gargamel 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Jeg snakker ikke om moderatorer eller hemmelige tjenester. Jeg lurte bare på om ikke de av brukerne som er fagpersoner like gjerne kan si det. Det er et annet tema. Editor: litt kjapp på avtrekkeren. Skjønner at Laban mente offisielle fagpersoner. Tror alle fagpersoner er offesielle... 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 (endret) Tror alle fagpersoner er offesielle... OK. Noen ganger får jeg inntrykk av at enkelte som ikke er offisielle fagpersoner på dol kan ekstremt mye om psykiatri og helsevesen. Jeg får et inntrykk av at de jobber med dette, men der kan jeg så klart ta feil. Dette er litt off topic siden det ikke er et etisk spørsmål. Jeg ser ikke noe etisk problem med at folk evt holder yrkestittelen hemmelig. Det er helt ok. Jeg tenker bare at det kanskje ikke ville skadet å være åpen rundt det. Jeg synes derimot det er litt rart med hemmelige moderatorer. Endret 11. mars 2015 av Gargamel 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.