future life Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Jeg er rar, mye mere enn andre folk. Idag er jeg igjen i meget bra form, tenker klart og har energi. I en ukes tid var jeg igjen meget sliten og tilværelsen var litt negativ og grå. Det er ikke de store svingningene, slik som jeg var før. Men det varierer såpass mye at det gjør livskvaliteten dårlig, kan ikke planlegge noe. Jeg drømmer om nettene om at jeg er syk og må svelge stoltheten min angående medisiner. Drømmer at jeg starter med fluanxol og angsten roer seg, jeg blir gladere. Problemet mitt når det gjelder medisiner, er at jeg har startet og måttet slutte veldig mange ganger. Jeg har heller blitt verre enn bedre. Dvs bivirkningene har overgått virkningen. Jeg tålte wellbutrin og trilafon, men da fikk jeg høyt blodtrykk og rykninger på kjøpet. Merker at formen er svingende og får jeg noen på kjenninger nå, vet jeg ikke om jeg takler det så bra. Er livredd for å bli så syk som jeg engang var. Har diagnoser i fleng, både fysisk og psykisk. Bipolar 2 og ptsd. Er også veldig ambivalent: Skal jeg kontakte legen? Skal jeg se dette an? Noen som kan råde meg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Du kan jo ta det opp med lege, dumt at du ikke tåler medisiner da. 0 Siter
future life Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Skrevet 11. mars 2015 Du kan jo ta det opp med lege, dumt at du ikke tåler medisiner da. Ja, det er veldig dumt. Har startet med medisiner mange ganger. Blitt bedre psykisk av de fleste, men så blir jeg rett og slett syk fysisk. Bestillte legetime idag, tar sikkert noen uker å komme inn da. Haster jo ikke så veldig, jeg går bare for halv maskin. Kan også være noe fysisk. Er mye slapp, trett og sliten. Har lavt stoffskifte så kan jo få sjekket dette, pluss andre ting. Har også hatt mavesmerter i lang tid. Var hos en vikarlege som mente dette ikke var noe å bry seg om? Igår kveld gikk jeg og vandret på stuegolvet pga smerter. Sånn er det når du plages psykisk og kommer til en lege med noe fysisk. Du blir rett og slett ikke tatt på alvor. Virker som de tror du overdriver. Kanskje er det den fysiske formen som ikke er bra. Dette kommer først, så blir jeg trist og sliten fordi jeg ikke orker det jeg egentlig vil. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Ja, det er veldig dumt. Har startet med medisiner mange ganger. Blitt bedre psykisk av de fleste, men så blir jeg rett og slett syk fysisk. Bestillte legetime idag, tar sikkert noen uker å komme inn da. Haster jo ikke så veldig, jeg går bare for halv maskin. Kan også være noe fysisk. Er mye slapp, trett og sliten. Har lavt stoffskifte så kan jo få sjekket dette, pluss andre ting. Har også hatt mavesmerter i lang tid. Var hos en vikarlege som mente dette ikke var noe å bry seg om? Igår kveld gikk jeg og vandret på stuegolvet pga smerter. Sånn er det når du plages psykisk og kommer til en lege med noe fysisk. Du blir rett og slett ikke tatt på alvor. Virker som de tror du overdriver. Kanskje er det den fysiske formen som ikke er bra. Dette kommer først, så blir jeg trist og sliten fordi jeg ikke orker det jeg egentlig vil. Ja det er jo ganske typisk at alt er psykisk når du sliter med det psykiske, men magesmerter er jo ikke psykisk og det burde legen forstå. Håper du finner ut av det iallefall uansett hva det er. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.