Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sorger skal alltid tas på forskudd. Slik unngår man å bli skuffet ;)

Akuratt slik tenker jeg å ;)

Er egentlig smart være litt pestimistisk

Skrevet

Akuratt slik tenker jeg å ;)

Er egentlig smart være litt pestimistisk

Ja, ikke sant, hvorfor er ingen andre enige med oss i det? ;)

Skrevet

Godt spørsmål ;)

Som Toga sa så gir litt pesstimisme litt trygget

(vet jeg skrev ordet feil) hehe

Skrevet

Jeg er det (bare lekte positiv i svaret).

Men men.

Skrevet (endret)

Jeg har gått hele livet og latet som jeg er "normal". Det har tatt knekken på meg, nå er jeg utslitt av det. Men kanskje det blir lettere dersom jeg vet at det er en grunn til at jeg syns det er vanskelig.

Hvis du får den diagnosen, hva har du tenke å gjøre framover da? 

(Jeg mener, det finnes ingen behandling, så du kan ikke bli "frisk" og "normal")

Endret av slabbedask
Madelenemie
Skrevet

Sorger skal alltid tas på forskudd. Slik unngår man å bli skuffet ;)

Jeg syns det høres/slik jeg leser det, ut som et:

Dårlig utgangspunkt for å få det ebdre.

Jeg har god erfaring med å ta en dag og en tanke av gangen, det rommer nok bekymring.

Skrevet

Hvis du får den diagnosen, hva har du tenke å gjøre framover da? 

(Jeg mener, det finnes ingen behandling, så du kan ikke bli "frisk" og "normal")

Da har jeg tenkt til  å akseptere at jeg er rar ;)

Skrevet

Jeg syns det høres/slik jeg leser det, ut som et:

Dårlig utgangspunkt for å få det ebdre.

Jeg har god erfaring med å ta en dag og en tanke av gangen, det rommer nok bekymring.

Tja, ikke nødvendigvis. Om man er skikkelig positiv til noe og det ikke går slik man hadde håpet/trodd så er vel muligheten for å synke dypt større enn om man ikke har noen forventninger i utgangspunktet. Ikke vet jeg, men noen ganger er det lurt å være litt pessimistisk/realistisk.

Madelenemie
Skrevet

Tja, ikke nødvendigvis. Om man er skikkelig positiv til noe og det ikke går slik man hadde håpet/trodd så er vel muligheten for å synke dypt større enn om man ikke har noen forventninger i utgangspunktet. Ikke vet jeg, men noen ganger er det lurt å være litt pessimistisk/realistisk.

hm

jeg forstår det du skriver,

men jeg er ikke sånn,,

kanksje det er litt som er være A og B menneske?

Ikke noe er best, det er bare forskjellig?

Skrevet

hm

jeg forstår det du skriver,

men jeg er ikke sånn,,

kanksje det er litt som er være A og B menneske?

Ikke noe er best, det er bare forskjellig?

Jeg tror det er bra at det finnes både optimister og pessimister. Jeg tror vel egentlig at optimistene generelt har det bedre enn pessimistene, men at vi trengs for å holde igjen andre litt, det er jeg overbevist om. optimistene kommer gjerne med masse ideer og kan sette igang store prosjekter uten å tenke konsekvenser, da er pessimisten bra for å informere om alle mulige problemer/utfordringer som kan dukke opp på veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...