Gå til innhold

Jenter og gutter og overnatting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

15 åringen har i alle år i oppveksten hatt både jente- og guttevenner.

Overnattinger har stort sett vært hos venninner, men også noen ganger en flokk jenter og gutter.

Nå sier hun hun skal overnatte hos en guttevenn, der to andre gutter hun kjenner også skal overnatte.

Plutselig blir jeg i tvil om dette nå er så lurt.

Hva bør jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 0469c...2d7
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404575-jenter-og-gutter-og-overnatting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Overnattinger har stort sett vært hos venninner, men også noen ganger en flokk jenter og gutter.

Nå sier hun hun skal overnatte hos en guttevenn, der to andre gutter hun kjenner også skal overnatte.

Hva bør jeg gjøre?

Vet du noe om disse andre guttene? 

Anonymous poster hash: ea325...059

Hva bør jeg gjøre?

Jeg hadde nok vært sterkt i tvil her ja.

Madelenemie

Hva bør jeg gjøre?

Hei!

Ut i fra min erfaring med min tenåring ville jeg sagt ja,

Annonse

AnonymBruker

Hvor går grensene for overnatting når man er tenåring?

Kun hos venninner?

Kun gutter og jenter sammen, i regi av skoleturer etc. der det er ledere til stede og man sover på rom med samme kjønn?

Vanskelig dette.....

berreundrar

Hva bør jeg gjøre?

Du kjenner kanskje til disse guttene? Hvis jeg ikke hadde kjent dem hadde jeg ikke tillatt det. Noen gutter er ikke engang kjønnsmodne i 15-års alder, så hvis du kjenner de og ser at de ikke har nådd puberteten enda, ville jeg ha tillatt det.

påskelilje

Hos oss har dette ikke vært noen aktuell problemstilling (har jente på snart 14 og gutt på 16), men jeg tror jeg hadde sagt nei. Det er annerledes når det er i regi av idrettsklubben eller andre arrangementer, der det er voksne til stede om natta.

Eldstemann har vært på fjelltur i telt med noen kamerater noen ganger, og de planlegger en ny tur til sommeren. Dersom noen jenter skulle finne på å ville hive seg med, tror jeg at jeg ville si ja til det. Det er liksom litt annerledes med friluftslivturer og hjemme-alene-kvelder, tror jeg da.

Hvis de kjenner hverandre godt tror jeg at jeg ville sagt ja. En forutsetning var at vi hadde et rimelig åpent forhold og at de var ansvarsbevisste.

Husker selv jeg dro på hytteturer med venninner fra jeg var ca. 12 år, da jeg var 15-16 år fikk jeg plutselig ikke lov lenger(!). Det føltes veldig feil og som om mine foreldre ikke stolte på meg. Tror jeg i stor grad vil velge å stole på egne barn når den tid kommer. Jeg har bare gutter, og kanskje er man fortsatt strengere med jenter? Selv om jeg ikke synes det burde være slik - gutta må lære ansvar.

Vet bare at dette er gutter fra samme ungdomsskole/klassetrinn. Noen er venner fra langt tilbake, andre er nye...

Er det hun og disse tre guttene, eller skal det være noen flere ungdommer der? Og er de alene i huset om natten eller er det voksne der?

Hvis det er voksne til stede i huset, så tror jeg ikke at jeg ville hatt så store motforestillinger siden hun kjenner den ene gutten godt. Hvis det derimot ikke skal være noen andre hjemme, så er jeg mer usikker. Synes også det avhenger av hva de skal holde på med og om de er i ferd med å utforske alkoholbruk eller ikke.

Annonse

Nicklusheletida

Enig med frosken jeg også. Jeg hadde vært mer opptatt av om det var voksne til stede slik at det ikke ender med drikking og fest ute av kontroll.

Hva de matte finne på å gjøre under dyna får være deres sak. Snakk om prevensjon. Så mye mer enn det kan man ikke gjøre.

Gjest Gargamel

Enig med frosken jeg også. Jeg hadde vært mer opptatt av om det var voksne til stede slik at det ikke ender med drikking og fest ute av kontroll.

Hva de matte finne på å gjøre under dyna får være deres sak. Snakk om prevensjon. Så mye mer enn det kan man ikke gjøre.

Jeg synes det må være lov å si litt om det som ikke bør skje under dyna også om det føles nødvendig. Jeg synes en 15-åring er for ung, og det kommer jeg til å si om saken kommer opp hos oss.

Gjest Gargamel

Jeg tror ikke sannsynligvis jeg ville tillatt det det er snakk om her hvis det var min datter. Det er to år til hun er 15, så vi får se om jeg skifter mening.

Jeg husker fra min ungdom at min kjæreste på 16 fikk beskjed av mora om at hun måtte starte med piller. Da skjønte jeg at det var på tide å gå litt fortere frem.

Nicklusheletida

Gargamel : Joda, det er lov å si litt om hva som ikke bør skje under dyna også, men hjelper det ? I ettertid har jeg fått vite at min eldste datter hadde sex første gangen da hun var 15. Det skjedde ikke under dyna, men ute i naturen. Nå hører det med til historien at hun ble ufrivilig gravid flere år senere med en fast kjæreste og valgte abort. Det var ingen koselig historie, men gjort er gjort. De holder fortsatt sammen og blir samboere til høsten. Hun var jo såpass voksen at hun visste alt om prevensjon og brukte vanligvis kondom, men ble visst så ivrige en gang at de glemte seg.

At hun hadde sex som 15-åring ser jeg ikke på som alvorlig så lenge det var en som ikke var mye eldre og som ga henne en dårlig opplevelse. Så lenge begge var like uerfarne, hadde glede av det, ikke tok skade av det, så ser jeg ikke problemet.

Jeg har vært mest redd for ting som er farlig. Alkohol, sitte på med fulle folk, hasj og den type ting.

Så lenge de har holdt seg unna farlige rusmidler så kunne gjerne ha så mye sex de bare vil :-) Jeg blåser i alderen så lenge de har glede av det og vil det selv. At det er ønsket er det viktigste. Jeg vil ikke at de skal bli presset til noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...