Gå til innhold

om å sette mål

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skuffet meg selv ekstremt i det siste ved tilbakefall med rus. Jeg er nå redd for meg selv og at relasjoner skal bli ødelagt selv om ingen vet utenom behandler.

Jeg har hatt eupf og har ennå elementer av det som feks å stå i mot impulser. Ofte er det som jeg ikke har kontroll, og det skremmer meg.

Jeg har tenkt mye i dag på at jeg vil sette meg to mål: bli helt rusfri og begynne å trene litt i det små.

Men hvordan skaffe styrke til å gjennomføre? Hvordan kan jeg skaffe meg den kompetansen?

Blir veldig takknemlig for innspill!

Anonymous poster hash: b282e...df4

stjernestøv
Skrevet

Jeg har skuffet meg selv ekstremt i det siste ved tilbakefall med rus. Jeg er nå redd for meg selv og at relasjoner skal bli ødelagt selv om ingen vet utenom behandler.

Jeg har hatt eupf og har ennå elementer av det som feks å stå i mot impulser. Ofte er det som jeg ikke har kontroll, og det skremmer meg.

Jeg har tenkt mye i dag på at jeg vil sette meg to mål: bli helt rusfri og begynne å trene litt i det små.

Men hvordan skaffe styrke til å gjennomføre? Hvordan kan jeg skaffe meg den kompetansen?

Blir veldig takknemlig for innspill!

Jeg er ikke akkurat den rette til å råde deg, men folk her inne skriver jo det er bare å hoppe i det og gjøre det. Så enkelt er det jo ikke dessverre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det første du kan gjøre er å lage en liste over "varselsignaler" over det som skje FØR du begynner å ruse deg.

Når du har laget en slik liste, kan du lage en "Kriseplan". Kriseplanen er en liste over ting du skal gjøre når varselsignalene kommer.

Alle kommuner har en rustjeneste. Ta kontakt med denne for å få hjelp til å lage både varselliste og kriseplan. Det er også smart å søke hjelp hos fastlegen.

AnonymBruker
Skrevet

Det første du kan gjøre er å lage en liste over "varselsignaler" over det som skje FØR du begynner å ruse deg.

Når du har laget en slik liste, kan du lage en "Kriseplan". Kriseplanen er en liste over ting du skal gjøre når varselsignalene kommer.

Alle kommuner har en rustjeneste. Ta kontakt med denne for å få hjelp til å lage både varselliste og kriseplan. Det er også smart å søke hjelp hos fastlegen.

Takk for veldig nyttige råd, NHD. Kanskje jeg kan lage en sånn liste, samt kriseplan sammen med psykiateren jeg går til. Tror det er veldig mange ting som skjer i FØRkant av rusingen, som jeg ikke helt har oversikt over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...