Blomsterfluen Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Jeg fikk 96 i iq testen på denne appen. Mens i den norske mensa testen fikk jeg 106 score. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. mars 2015 Skrevet 11. mars 2015 Det betyr vel at du er normalintelligent med en skåre rundt 100. 0 Siter
Toga Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Intelligens består i realiteten av en rekke kognitive funksjoner. Det er derfor de i Mensa ikke gjør underverker hele hurven. De måler intelligensen kun ut i fra "progressive matriser", men det tar ikke hensyn til verbale ferdigheter, hukommelse, innlæring etc. Progressive matriser er sikkert en god måte å teste visuospatiell kognisjon, men vitenskapelige tester har også på det snevrere området flere ulike former - progressive matriser er bare en del av det. For deg har ingenting av dette noen betydning praktisk sett. Bare gjør så godt du kan - du kan umulig gjøre bedre enn ditt beste. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Intelligens består i realiteten av en rekke kognitive funksjoner. Det er derfor de i Mensa ikke gjør underverker hele hurven. De måler intelligensen kun ut i fra "progressive matriser", men det tar ikke hensyn til verbale ferdigheter, hukommelse, innlæring etc. Progressive matriser er sikkert en god måte å teste visuospatiell kognisjon, men vitenskapelige tester har også på det snevrere området flere ulike former - progressive matriser er bare en del av det. Jeg skyr i utgangspunktet slike oppgaver, men vil vel tro at det er med progressive matriser som med de fleste andre oppgaver, at man blir bedre ved mengdetrening. Blir man kun testet via progressive matriser i den offisielle mensa-testen også? Hadde trodd en slik test hadde litt mer substans (selv om jeg generelt synes at IQ tester er teite ). 0 Siter
Toga Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Jeg skyr i utgangspunktet slike oppgaver, men vil vel tro at det er med progressive matriser som med de fleste andre oppgaver, at man blir bedre ved mengdetrening. Blir man kun testet via progressive matriser i den offisielle mensa-testen også? Hadde trodd en slik test hadde litt mer substans (selv om jeg generelt synes at IQ tester er teite ). Er vel "Ravens Progressive Matrices" det går i ja. Mulig det går an å trene seg bedre. De kognitive ferdighetene er ikke uniformt fordelt. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Er vel "Ravens Progressive Matrices" det går i ja. Mulig det går an å trene seg bedre. De kognitive ferdighetene er ikke uniformt fordelt. Nei, det er vel som du skriver at det er mer enn bare visiospatial kognisjon som avgjør hvor intelligent man er. På Wikipedia står det forresten at mennesker med Asperger og autisme har en tendens til å gjøre det bedre i "Raven Progressive Matrices" enn andre, så kanskje det er derfor blomsterfluen gjorde det bedre på mensa testen enn på android testen (bare synser litt). 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Skrevet 12. mars 2015 Nei, det er vel som du skriver at det er mer enn bare visiospatial kognisjon som avgjør hvor intelligent man er. På Wikipedia står det forresten at mennesker med Asperger og autisme har en tendens til å gjøre det bedre i "Raven Progressive Matrices" enn andre, så kanskje det er derfor blomsterfluen gjorde det bedre på mensa testen enn på android testen (bare synser litt). Ok. Appen var en mensa iq test med mønster. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Ok. Appen var en mensa iq test med mønster. Ok, da var det sikkert ikke derfor 0 Siter
Toga Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Nei, det er vel som du skriver at det er mer enn bare visiospatial kognisjon som avgjør hvor intelligent man er. På Wikipedia står det forresten at mennesker med Asperger og autisme har en tendens til å gjøre det bedre i "Raven Progressive Matrices" enn andre, så kanskje det er derfor blomsterfluen gjorde det bedre på mensa testen enn på android testen (bare synser litt).Hva er vitsen med å kvantifisere? Kan man sette et tall på Relativitetsteorien eller Mozart?Det var jo ikke store forskjellen da... 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Hva er vitsen med å kvantifisere? Kan man sette et tall på Relativitetsteorien eller Mozart? Nei, det er vel bedre å bare være 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Skrevet 12. mars 2015 Jeg scoret exstremt lavt i autism score testene. Langt under 30. Så jeg tviler sterkt på at jeg er autist/asperger tror jeg. Jeg forstår rett og slett for mye. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Jeg scoret exstremt lavt i autism score testene. Langt under 30. Så jeg tviler sterkt på at jeg er autist/asperger tror jeg. Jeg forstår rett og slett for mye. Hvilken diagnose tror du selv du har, da? Det er vel en grunn til at du bor i omsorgsbolig? Anonymous poster hash: a17b6...de6 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. mars 2015 Forfatter Skrevet 12. mars 2015 Hvilken diagnose tror du selv du har, da? Det er vel en grunn til at du bor i omsorgsbolig?Anonymous poster hash: a17b6...de6 Jeg vet ikke hva jeg har. Jeg får diagnose den 16 mars. 0 Siter
slabbedask Skrevet 13. mars 2015 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Jeg scoret exstremt lavt i autism score testene. Langt under 30. Så jeg tviler sterkt på at jeg er autist/asperger tror jeg. Jeg forstår rett og slett for mye. Så du mener man er idiot med lav iq som ikke forstår noe som helst hvis man har asperger? Endret 13. mars 2015 av slabbedask 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 13. mars 2015 Forfatter Skrevet 13. mars 2015 Så du mener man er idiot med lav iq som ikke forstår noe som helst hvis man har asperger? Det har jeg aldri ment. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.