Gå til innhold

Bredbånd 2 megabit - noen erfarne/datakyndige her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Opptil" 2mbps funker vel greit for 1 person som ser på video av gangen (med brukbar bildekvalitet kvalitet) og for spill og for musikk (kan kanskje lagge litt i spillet dersom han som strømmer er grådig og bruker hele båndbredden. Dersom 2personer som ser på film samtidig blir det rimelig dårlig bildekvalitet..

Det andre vet jeg ikke noe om egentlig men "kompetetive spill" og satellitt eller mobil internet funker særdeles dårlig, "Casual" spill kan jo kanskje gå men det kommer veldig an på spillet da (om det krever rask responstid)

Mitt råd: Skaff fiber 2mbps er litt for lite nå og definitiv for lite i fremtiden ;)

Anonymous poster hash: 1fd3b...d5e

2 mbit holder kun til nettsurfing og mail.

Jeg vil si at minstekrav til å bruke nettet slik nettet skal brukes i dag (se filmer, YouTube, spill osv.) er et sted mellom 5 og 10 mbit.

Nå er det jo gjerne slik at prisstrukturen ikke skiller så veldig mye på hastigheter opp til 20 mbit, det er gjerne over det at det blir progressivt dyrere. Så du får ofte mye mer for pengene ved å velge en 20 mbit linje.

Alle tilknytninger som går over en eller annen form for luftlinje (mobil, 5G, satelitt) vil kunne gi en treghet i responstiden. Dette merkes ikke så godt ved nedlastinger men kan være irriterende ved surfing.

2 mbit holder kun til nettsurfing og mail.

Jeg vil si at minstekrav til å bruke nettet slik nettet skal brukes i dag (se filmer, YouTube, spill osv.) er et sted mellom 5 og 10 mbit.

Nå er det jo gjerne slik at prisstrukturen ikke skiller så veldig mye på hastigheter opp til 20 mbit, det er gjerne over det at det blir progressivt dyrere. Så du får ofte mye mer for pengene ved å velge en 20 mbit linje.

Alle tilknytninger som går over en eller annen form for luftlinje (mobil, 5G, satelitt) vil kunne gi en treghet i responstiden. Dette merkes ikke så godt ved nedlastinger men kan være irriterende ved surfing.

Takk :)

Betyr dette at 20 Mb/s fra homenet er brukbart?

Skjønner meg ikke på dette, så jeg må bare spørre ;)

Annonse

20 Mb/s er mer enn nok for de fleste. Hvor stabile og bra tjenestene fra homenet er vet jeg ikke.

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1523279

http://vgd.no/forbruker/data-og-internett/tema/1789494/tittel/homenet

Endret av slabbedask

Skjønner meg ikke på dette, så jeg må bare spørre ;)

Dette er en bra løsning til hjemmebruk. Vi har hatt et slik abonnement i mange år. ADSL 14 til 21 Mbps.

Hastighet er inntil 21 Mbps, reell hastighet på hva du får er avhengig av hvor langt du er fra en basestasjon.

Jeg målte nettopp hastigheten den var på ca 12 ved nedlasting og 0,86 ved opplasting her vi bor.

Dette er en bra løsning til hjemmebruk. Vi har hatt et slik abonnement i mange år. ADSL 14 til 21 Mbps.

Hastighet er inntil 21 Mbps, reell hastighet på hva du får er avhengig av hvor langt du er fra en basestasjon.

Jeg målte nettopp hastigheten den var på ca 12 ved nedlasting og 0,86 ved opplasting her vi bor.

Ok. Supert. Takk :) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...