YoplaitDouble Skrevet 12. mars 2015 Skrevet 12. mars 2015 Jeg endte opp på 300nmol/l med 400+400mg. Siden jeg lå for høyt gikk jeg ned til 400+300mg og falt helt ned til 171nmol/l (begge målinger gjort morgen). Nå ligger jeg jo egentlig litt lavere enn jeg ønsker, så vil det da være fornuftig å gå opp til 400+400mg igjen, når jeg ikke hadde bivirkninger av det? Jeg har som du vet ikke fått effekt av AD tidligere når jeg har ligget på midten av skalaen. 0 Siter
Toga Skrevet 14. mars 2015 Skrevet 14. mars 2015 Har du hørt om skjæringssetningen? Hvis du har en kontinuerlig funksjon f i R definert på [a, b], og f( a ) og f( b ) har motsatt fortegn, så finnes det et tall c mellom a og b slik at f( c ) = 0. Moralen her er at du kan finne et tall d mellom 700 og 800 slik at 171 < f( d ) < 300. Men det kan jo virke som vi ikke har å gjøre med en kontinuerlig funksjon her. 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. mars 2015 Skrevet 14. mars 2015 Har ikke så veldig tro på den type fin-dosering. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 14. mars 2015 Forfatter Skrevet 14. mars 2015 Har du hørt om skjæringssetningen? Hvis du har en kontinuerlig funksjon f i R definert på [a, b], og f( a ) og f( b ) har motsatt fortegn, så finnes det et tall c mellom a og b slik at f( c ) = 0. Moralen her er at du kan finne et tall d mellom 700 og 800 slik at 171 < f( d ) < 300. Men det kan jo virke som vi ikke har å gjøre med en kontinuerlig funksjon her. Problemet er at vi ikke vet hva funksjonen er - kun at jeg oppnår en slags metning ved høy nok dose, og så stiger konsentrasjonen brått 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.