Gå til innhold

Asperger

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet
  Caylee skrev (På 13.3.2015 den 19.28):

Jeg er ikke opptatt av systemer. Var bare veldig opptatt av biler som liten :)

Så bra dere husker numre så godt, det er en bra fordel:)

Jeg sliter med å huske slikt.

Håper du bare tar pauser også :)

Er ikke bra tenke alt formye

skjønner den. Hukommelsen kan noen ganger føles dårlig i slike perioder. Men jeg tror du har god hukommelse :)

:-)

Tja den husker det den MÅ, ikke det som er gøy!

Jeg har lite tid for gøye ting! (jeg har tid for gøye ting, men ikke så mye som før)

Men sånn er det når man velger få barn, det er greit så lenge man kan holde seg for seg selv, men når barna begynner på skolen, og samfunnet krever sitt, da starter strevet:-)

Men livet er krevende for absolutt et hvert menneske!

;)

• Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

11

• FGT

10

• Trine

9

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet
  Madelenemie skrev (På 13.3.2015 den 19.19):

Hm.

Ok visste ikke at NT mennesker likte og var så opptatt av tall og systemer.

Vi er alle veldig opptatt av numre, barna trenger feks ikke å legge inn mobilnumre på mobilene sine, de husker alle koder fra koder på sjeldent brukte bankkort, til tall kontonumre etc, datoer, bilnumre, og referansenummer m.m., de husker alle numre, bedre enn meg,

men jeg har mye annet å tenke på for tiden.

Jeg trodde jeg hadde mistet min gode hukommelse, men det er mer det at jeg MÅ huske på så mye annet.

:-)

Før husket jeg kontonummer, koder, tlf.nr., alle togstasjonene mellom Lillestrøm og Drammen, reg.nr på bilen min, andres bursdager o.s.v. Nå husker jeg bare så vidt det jeg MÅ huske. Hukommelsen min har blitt dårligere, den har alltid vært veldig selektiv. Jeg har alltid hatt problemer med å huske ting jeg leser og ting jeg må lære, men nå husker jeg veldig lite. Kanskje det er fordi det har blitt for mye for meg å huske på. Nå føles det mer som et lite kaos i hodet.

Madelenemie
Skrevet
  Trine skrev (På 13.3.2015 den 19.34):

Før husket jeg kontonummer, koder, tlf.nr., alle togstasjonene mellom Lillestrøm og Drammen, reg.nr på bilen min, andres bursdager o.s.v. Nå husker jeg bare så vidt det jeg MÅ huske. Hukommelsen min har blitt dårligere, den har alltid vært veldig selektiv. Jeg har alltid hatt problemer med å huske ting jeg leser og ting jeg må lære, men nå husker jeg veldig lite. Kanskje det er fordi det har blitt for mye for meg å huske på. Nå føles det mer som et lite kaos i hodet.

Hei!

Jeg tror det er det det handler om.

Jeg følte lenge jeg hadde mistet min hukommelse men jeg tror det er andre mekanismer inne.

Jeg og sikkert du også, må orientere oss mye bredere som vi blir voksne og skal forsøke få til voksenlivet!

Jeg tok sånn tester på en utredning og der husket jeg bedre enn jeg forventet, rekkefølger, men langt fra som før, da jeg var barn.

Jeg hadde fotografisk hukommelse, men det har jeg ikke lenger:-) 

DenNorskeElg
Skrevet
  FGT skrev (På 13.3.2015 den 19.10):

Kunne jo spørre om det samme,men kan spørre horfor er du så intressert å vite hvorfor han er så intressert dette med særinteresser?

hvorfor er du så interessert i hvorfor han er interessert i hvorfor hun er så interessert i hva folk er interessert i ?

Skrevet
  DenNorskeElg skrev (På 13.3.2015 den 19.56):

hvorfor er du så interessert i hvorfor han er interessert i hvorfor hun er så interessert i hva folk er interessert i ?

Veldig bra.

stjernestøv
Skrevet
  Madelenemie skrev (På 13.3.2015 den 18.52):

Hmm

er du en mulig asperger ;)

Neida jeg mener ikke det jeg har forbud mot autismemisjonering:-)

Men universet og bilnummer, telefon nr m.m. er veeldig autismeinteresser.:-)

:wub:

Og jeg tror gubben har asperger, når han var liten kunne han bilnummer til og med utenat.

Skrevet
  Madelenemie skrev (På 13.3.2015 den 19.50):

Jeg hadde fotografisk hukommelse, men det har jeg ikke lenger:-) 

Jeg har aldri vært heldig utdelt med fotografisk hukommelse, men nå føler jeg at jeg ikke husker noenting. Før behøvde jeg aldri notere ned tid på avtaler, men nå må jeg skrive ned og ha alarm på telefonen for å være sikker på å huske.

Skrevet
  DenNorskeElg skrev (På 13.3.2015 den 19.56):

Hvorfor er du så interessert i hvorfor han er interessert i hvorfor han er interessert i hvorfor hn er interessert i andres særinteresser? Og hvordan vet du at anonym er en hun? ;)

AnonymBruker
Skrevet
  Trine skrev (På 13.3.2015 den 20.21):

Hvorfor er du så interessert i hvorfor han er interessert i hvorfor han er interessert i hvorfor hn er interessert i andres særinteresser? Og hvordan vet du at anonym er en hun? ;)

hehe, jeg er faktisk en hun :)

Jeg er også interessert i dyr, hunder og katter spesielt. Men bortsett fra det så har jeg vel aldri hatt noen spesiell interesse.

Eller jo jeg er vel ganske interessert i vitenskap, menneskehjernen og diverse diagnoser. Samt planter og urter og dets virkninger.  :rolleyes:

Anonymous poster hash: e6d17...b6d

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 13.3.2015 den 20.27):

hehe, jeg er faktisk en hun :)

Jeg er også interessert i dyr, hunder og katter spesielt. Men bortsett fra det så har jeg vel aldri hatt noen spesiell interesse.

Eller jo jeg er vel ganske interessert i vitenskap, menneskehjernen og diverse diagnoser. Samt planter og urter og dets virkninger.  :rolleyes:

Anonymous poster hash: e6d17...b6d

Haha...der hadde han flaks :P

Syns det høres ut som du har mange interesser :)

Skrevet (endret)
  Trine skrev (På 13.3.2015 den 20.18):

Jeg har aldri vært heldig utdelt med fotografisk hukommelse, men nå føler jeg at jeg ikke husker noenting. Før behøvde jeg aldri notere ned tid på avtaler, men nå må jeg skrive ned og ha alarm på telefonen for å være sikker på å huske.

Det må jeg og. Føler jeg at jeg har alzheimer light. Er det bivirkninger av SSRI lurer jeg på? Virker som om halve hjernekapasiteten har blitt borte.

Endret av slabbedask
stjernestøv
Skrevet
  slabbedask skrev (På 14.3.2015 den 9.51):

Det må jeg og. Føler jeg at jeg har alzheimer light. Er det bivirkninger av SSRI lurer jeg på? Virker som om halve hjernekapasiteten har blitt borte.

Jeg tror medisiner bedøver hjernen, og da kan man ikke bruke den så godt heller.

Skrevet
  FGT skrev (På 13.3.2015 den 19.10):

Kunne jo spørre om det samme,men kan spørre horfor er du så intressert å vite hvorfor han er så intressert dette med særinteresser?

Kan jo spørre hvorfor du er så interessert i å vite hvorfor jeg er så interessert i å vite hvorfor han er så interessert i dette med særinteresser. (Noe sånt, vel.)

Men kan jo heller svare på det originale spørsmålet. Vet ikke om det kan kalles "særinteresser", men har kun to interesser: Musikk og softwareutvikling ('kodings'). Bortsett fra det interesserer jeg meg ikke for noe som helst.

Skrevet
  stjernestøv skrev (På 14.3.2015 den 9.59):

Jeg tror medisiner bedøver hjernen, og da kan man ikke bruke den så godt heller.

Nei, det skal gudene vite. Har mest lyst til å kutte de ut.

stjernestøv
Skrevet
  slabbedask skrev (På 14.3.2015 den 10.01):

Nei, det skal gudene vite. Har mest lyst til å kutte de ut.

Og det forstår jeg veldig godt.

Skrevet
  Madelenemie skrev (På 13.3.2015 den 18.52):

Men universet og bilnummer, telefon nr m.m. er veeldig autismeinteresser.:-)

:wub:

Men det er også veldig vanlige interesser for barn som ikke er autister. Jeg hadde selv en periode da jeg var svært opptatt av planeter og verdensrommet, og som mange andre barn dom vokste opp før skjermene overtok, har jeg skrevet ut flere notisbøker med bilnumre.

Men jeg har ikke disse intetessene som voksen, og jeg er laaangt utenfor autismespekteret.

Skrevet
  laban skrev (På 14.3.2015 den 10.40):

Men det er også veldig vanlige interesser for barn som ikke er autister. Jeg hadde selv en periode da jeg var svært opptatt av planeter og verdensrommet, og som mange andre barn dom vokste opp før skjermene overtok, har jeg skrevet ut flere notisbøker med bilnumre.

Men jeg har ikke disse intetessene som voksen, og jeg er laaangt utenfor autismespekteret.

Det trenger du ikke å være for det, altså langt fra autismespekteret. En forandrer seg jo fra brn til ungdom og som voksen som andre normale folk. Der er heller ikke det som er kriteriene, men at en kan gå svært opp i en intersse som voksen er noe annet. Det finnes sikkert mange professere som har asperger for eksempel.

Skrevet (endret)
  stjernestøv skrev (På 14.3.2015 den 10.03):

Og det forstår jeg veldig godt.

Medisiner tar en for å bli frisk, eller i verstefall for å holde seg nogunlunde frisk. Alt anner bortkasta.Det samme kan vel en si også om kosttilskudd. Der er det nok mye bortkasta bruk, selv om det noe som kan forbedre helsa for noen. Endret av FGT
stjernestøv
Skrevet
  FGT skrev (På 14.3.2015 den 13.28):

Medisiner tar en for å bli frisk, eller i verstefall for å holde seg nogunlunde frisk. Alt anner bortkasta.Det samme kan vel en si også om kosttilskudd. Der er det nok mye bortkasta bruk, selv om det noe som kan forbedre helsa for noen.

Jeg vet det. Og medisiner som har for mange bivirkninger er ikke bra.

Skrevet (endret)
  FGT skrev (På 14.3.2015 den 13.20):

Det trenger du ikke å være for det, altså langt fra autismespekteret. En forandrer seg jo fra brn til ungdom og som voksen som andre normale folk. Der er heller ikke det som er kriteriene, men at en kan gå svært opp i en intersse som voksen er noe annet. Det finnes sikkert mange professere som har asperger for eksempel.

Jeg mente ikke at jeg er utenfor autismespekteret FORDI jeg ikke lenger sluker stoff om verdensrommet eller skriver bilnumre. Jeg har andre interesser OG er ikke det minste autistisk.

Jeg kommenterte bare at universet og bilnumre ikke bare er "veldig autismeinteresser", det er også relativt vanlig.

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...