Gå til innhold

Asperger - hva er værst?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du er det værste med din asperger?

Hvilket symptom skulle du vært foruten?

Anonymous poster hash: 868de...5fe
Skrevet

Hva synes du er det værste med din asperger?

Sosial inkompetanse, problemer med å takle stess og mange inntrykk, dårlig motivasjon og vanskelig med å holde interessen for noe oppe over tid (hvis det ikke er noe jeg virkelig brenner for). Og tilleggslidelser som angst og depresjon.

Hvilket symptom skulle du vært foruten?

Alt det ovennevnte.

AnonymBruker
Skrevet

Sosial inkompetanse, problemer med å takle stess og mange inntrykk, dårlig motivasjon og vanskelig med å holde interessen for noe oppe over tid (hvis det ikke er noe jeg virkelig brenner for). Og tilleggslidelser som angst og depresjon.

Alt det ovennevnte.

Akkurat dette er det jeg også anser som det værste. Bortsett fra det som er i rødt, da jeg sjeldent involverer meg i ting som ikke er av interesse.

Madelenemie
Skrevet

Sosial inkompetanse, problemer med å takle stess og mange inntrykk

Det er mine vansker og de skulle jeg ville vært foruten.

Mange inntrykk er at lyd, lys, uro, mas, stress,  blander seg sånn at jeg blir mentalt sliten og "faller ut",

Da ser andre at jeg har problemer.

Skrevet

Den depressive delen er nok verst, det å ikke reagere normalt følelsemessig, ikke oppleve noe i sammen med andre som vanligvis binder folk sammen. Men da hadde jeg heller ikke fått gjort så mye alene. Men alt i alt, så har med følelser å gjøre, det å ikke føle seg en del av noe følesemessig, selv om en er en del av noe.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mine vansker og de skulle jeg ville vært foruten.

Mange inntrykk er at lyd, lys, uro, mas, stress,  blander seg sånn at jeg blir mentalt sliten og "faller ut",

Da ser andre at jeg har problemer.

Dette med å "falle ut" pleier jeg også ofte å gjøre. Har faktisk brukt akkurat det samme ordet som deg, å falle ut eller dette ut. Men jeg har liksom alltid sett på det som en del av min sosiale angst - når det skjer i folkemengder med mye lys og inntrykk. Men kanskje det rett og slett er en del av asperger..?

Har du sosial angst?

Madelenemie
Skrevet

Dette med å "falle ut" pleier jeg også ofte å gjøre. Har faktisk brukt akkurat det samme ordet som deg, å falle ut eller dette ut. Men jeg har liksom alltid sett på det som en del av min sosiale angst - når det skjer i folkemengder med mye lys og inntrykk. Men kanskje det rett og slett er en del av asperger..?

Har du sosial angst?

Hei!

Nei jeg har ikke det,

et fristed, er sted jeg føler meg trygg, med musikk og tekniske knapper for alt mulig er bilen min, der faller jeg ut, fordi jeg slapper av.

Etter to uheldige episoder måtte jeg slutte med å "falle ut" i bilen, men uten ekstrem oppmerksomhet, gjør jeg det, bilkjøring krever derfor mye, i vertfall bykjøring.

Grunnen til at jeg må passe meg når jeg kjører er at jeg lett blir så opptatt av lys og særlig blinkende lys, jeg må derfor ikke glemme meg bort/fortape meg i dette, etter at jeg bestemte meg for dette går det bra.

Min psykiater kaller mine "falle ut", en form for autistisk stimming, ...jeg tror det var ordet hun brukte.

Jeg er bevisst, men stirrer intenst på enkelte objekter.

Når jeg kjører bil, stirrer jeg intenst på bilen foran sine bremselys, jeg kjører på en måte mer etter de enn etter noe annet, jeg ser intenst på de og er derfor utrolig god på avstandsbestemmelse og fartsavpassning.

Så Ja det kan skyldes din autisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...