Gå til innhold

Hvem vet?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hvordan kan man egentlig vite om man har vært psykotisk eller ikke? Jeg tror jo på det samme i dag og jeg tror det var virkelig, og nå er jeg ikke psykotisk. Noe er jo også åndelig? Det er jo mange som tror på Gud og Jesus, er ikke sikkert jeg trenger ap en gang. Var det virkelig sykt eller ikke?

Det som pleger meg når jeg er såkaldt syk er jo at jeg slutter å fungere, kroppen vil ikke fungere og jeg føler meg dårlig fysisk. Men har det sammenheng med psykose?

Skrevet

Tro og åndelighet har ikke noe ned psykose å gjøre. Det er en naturlig del av å være menneske.

stjernestøv
Skrevet

Tro og åndelighet har ikke noe ned psykose å gjøre. Det er en naturlig del av å være menneske.

Ja det er jo det, så hvorfor ble mine åndelige opplevelser tolket feil?

Blir jo helt feil å kalle det sykt, det innser jeg nå.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man egentlig vite om man har vært psykotisk eller ikke? Jeg tror jo på det samme i dag og jeg tror det var virkelig, og nå er jeg ikke psykotisk. Noe er jo også åndelig? Det er jo mange som tror på Gud og Jesus, er ikke sikkert jeg trenger ap en gang. Var det virkelig sykt eller ikke?

Det som pleger meg når jeg er såkaldt syk er jo at jeg slutter å fungere, kroppen vil ikke fungere og jeg føler meg dårlig fysisk. Men har det sammenheng med psykose?

Hei!

Det tror jeg psykiatere greier helt fint.

Jeg tror det du beskriver når du blir syk har sammenheng med psykose.

Det jeg lurer på er imidlertid, fordi jeg kjenner en dame som ble psykotisk, nå har hun ikke vrangforestillingene, men hun har jo ikke noe liv, syns jeg, så medisinert/ neddopet som hun er.

Hun vil imidlertid være sånn fordi hun ikke vil bli så paranoid igjen og beskylde andre for urimeligheter.

Hun sa til meg at hun vil ikke ødelegge livet til sine barn, derfor spiser hun tabl og tar sprøyter, men hun er blitt tykk og rar, og den hun var er helt borte.

Anonymous poster hash: 8ea7a...1bf

Skrevet (endret)

Ja det er jo det, så hvorfor ble mine åndelige opplevelser tolket feil?

Blir jo helt feil å kalle det sykt, det innser jeg nå.

Når jeg skriver om tro og åndelighet, så tenker jeg selvfølgelig ikke på religiøst hysteri og ekstase som mange setter seg i. For de kan virke som de har trådt ut av skallet på en måte.Men det skjønte du sikkert Endret av FGT
stjernestøv
Skrevet

Hei!

Det tror jeg psykiatere greier helt fint.

Jeg tror det du beskriver når du blir syk har sammenheng med psykose.

Det jeg lurer på er imidlertid, fordi jeg kjenner en dame som ble psykotisk, nå har hun ikke vrangforestillingene, men hun har jo ikke noe liv, syns jeg, så medisinert/ neddopet som hun er.

Hun vil imidlertid være sånn fordi hun ikke vil bli så paranoid igjen og beskylde andre for urimeligheter.

Hun sa til meg at hun vil ikke ødelegge livet til sine barn, derfor spiser hun tabl og tar sprøyter, men hun er blitt tykk og rar, og den hun var er helt borte.

Anonymous poster hash: 8ea7a...1bf

Skjønner hvordan hun du kjenner har det, har det på samme måten selv. Er ikke meg lenger og nå skal jeg gjøre noe med det, jeg vil ikke ha de medisinene og være sånn. Jeg er også tykk og rar.

stjernestøv
Skrevet

Når jeg skriver om tro og åndelighet, så tenker jeg selvfølgelig ikke på religiøst hysteri og ekstase som mange setter seg i. For de kan virke som de har trådt ut av skallet på en måte.Men det skjønte du sikkert

Forstår det og jeg er ikke relgiøs, åndelig er noe annet for meg. Har mer tro på okkultisme og esoteriske teorier.

Skrevet
Forstår det og jeg er ikke relgiøs, åndelig er noe annet for meg. Har mer tro på okkultisme og esoteriske teorier.[/quote

Okkultisme ville jeg holdt meg langt borte fra, og spesielt med med et følsomt sinn, men uansett.esoteriske teorier har jeg ikke så mye kjennskap til, hva består det av?

Madelenemie
Skrevet

Skjønner hvordan hun du kjenner har det, har det på samme måten selv. Er ikke meg lenger og nå skal jeg gjøre noe med det, jeg vil ikke ha de medisinene og være sånn. Jeg er også tykk og rar.

mm.

det kan jeg skjønne du ønsker.

Jeg håper det lar seg gjøre uten at du blir kjempesyk:-(

Jeg vet lite om psykose og depresive/kronisk nedstemthet.

stjernestøv
Skrevet

Men okkultisme er ikke noe skummelt, det er ikke svagt magi men teorier det også. Esoteriske teorier er så mye, det ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Noe av det drev de jo med på steinerskolen...teosofien, tror ikke det er så mye av det der i dag..litt kanskje. Iallefall i esoterikken så er Gud alt.

stjernestøv
Skrevet

mm.

det kan jeg skjønne du ønsker.

Jeg håper det lar seg gjøre uten at du blir kjempesyk:-(

Jeg vet lite om psykose og depresive/kronisk nedstemthet.

Jeg tror det vil gå bra :)

Bare det at til mer jeg tenker på det til mer innser jeg at jeg har blitt feiltolket, det er jo en tro jeg har. Bare at jeg ble dårlig fysisk i tilegg, slik at kroppen ikke ville fungere. Så ble jeg så redd, jeg må lære meg å bli sterkere for å kunne takle min oppgave.

stjernestøv
Skrevet

Jeg liker foressten veldig godt det madam Blavatsky har skrevet, hun grunnla teosofien.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg å dette, men jeg husker et svar du kom med til meg for noen måneder siden som var så spesielt at jeg begynte å lure på om du tullet/ spilte skuespill.

Men du er jo en helt annen nå så jeg skjønner at du var veldig syk på den tiden. Ikke slutt med medisiner igjen :-)

stjernestøv
Skrevet

Jeg kan ikke svare deg å dette, men jeg husker et svar du kom med til meg for noen måneder siden som var så spesielt at jeg begynte å lure på om du tullet/ spilte skuespill.

Men du er jo en helt annen nå så jeg skjønner at du var veldig syk på den tiden. Ikke slutt med medisiner igjen :-)

Det var vel kanskje et åndelig svar? Det er egentlig sånn jeg er, veldig åndelig og det er borte nå. Dvs det er der i dvale, men nå har jeg halvert medisinen og føler litt mer i hodet. Først skal jeg gå på denne dosen en stund, så får jeg se. Så du mener jeg var syk? Jeg vet jo at jeg har slitt med endel angst, men ser ikke på det åndelige som sykt.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg vet ikke hva det var. Det var bare et rart svar :D Det passet ikke inn i det vi pratet om. Husker ikke helt hva det var.

Tror jeg bare svarte deg at dette ble for komplisert for meg og at jeg trakk meg ut :-)

Sørg for å ikke bli slik igjen :-)

stjernestøv
Skrevet

Jeg vet ikke hva det var. Det var bare et rart svar :D Det passet ikke inn i det vi pratet om. Husker ikke helt hva det var.

Tror jeg bare svarte deg at dette ble for komplisert for meg og at jeg trakk meg ut :-)

Sørg for å ikke bli slik igjen :-)

Ok :)

Nei jeg skal ikke bli slik igjen :)

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg beklager at jeg tenkte du spilte skuespill, men dette skyldes min uvitenhet. Jeg hadde ikke fulgt med deg på den tiden og skjønte ikke at det var mulig å bli så syk.

Nå i ettertid skjønner jeg at du var ordentlig syk. Altså at du ikke tullet.

Jeg er nok ikke helt enig med deg i at dette ikke er sykdom.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg beklager at jeg tenkte du spilte skuespill, men dette skyldes min uvitenhet. Jeg hadde ikke fulgt med deg på den tiden og skjønte ikke at det var mulig å bli så syk.

Nå i ettertid skjønner jeg at du var ordentlig syk. Altså at du ikke tullet.

Jeg er nok ikke helt enig med deg i at dette ikke er sykdom.

I orden det. Såpass ja, er nok ikke alt jeg husker...

Ble litt stressa nå. Får sove på det. God natt :)

Endret av stjernestøv
Nicklusheletida
Skrevet

Nei og ikke skal jeg dra det frem heller, men jeg er litt bekymret på dine vegne. Du sier du vil kvitte deg med medisinene og allerede nå i det siste har du snakket mye om det åndelige.

Fortsatt virker du å være ved dine fulle fem, men jeg er redd for at dette vil gå gærne veien dessverre. Håper i hvert fall at du ikke gjør noe uten at det er i samråd med legen.

stjernestøv
Skrevet

Nei og ikke skal jeg dra det frem heller, men jeg er litt bekymret på dine vegne. Du sier du vil kvitte deg med medisinene og allerede nå i det siste har du snakket mye om det åndelige.

Fortsatt virker du å være ved dine fulle fem, men jeg er redd for at dette vil gå gærne veien dessverre. Håper i hvert fall at du ikke gjør noe uten at det er i samråd med legen.

Prøver å finne tilbake til meg selv bare, xbellax skrev jeg gjør dette en gang i året...så det har blitt en vane :)

Ja jeg er ved mine fulle fem, og jeg har bare halvert og ikke sluttet helt. Forstår ikke helt det med "i samråd med lege", det blir jo ikke annerledes av den grunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...