Gå til innhold

psykolog eller psykriatrisksykepleier hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått et kinkig problem jeg ikke finner løsningen på, min behandler gjennom flere år som er p.sykepleier ble langtids sykemeldt og har nå vært borte i flere mnd.i mellom tiden fikk jeg en psykolog som behandler.

Men nå har min gamle behandler kommet tilbake om enn i redusert stilling, og psykologen min har gitt meg valget mellom å gå tilbake til min gamle behandler eller å fortsette hos henne.

Så nå vet jeg ikke hvem jeg skal velge,liker begge to ,de er veldig flinke ,min gamle behandler er norsk og har jobbet lenge i "systemet " og kjenner meg godt.Men det er jo egentlig ingen behandling bare samtaler .

Den nye behandleren psykologen, er mer behandlende vis jeg kan si det sånn,hun kommer mer med konkrete forslag til løsninger på forskjellige problemer, og det er det god hjelp i.Hun er også mer stabilt tilstede på jobben.Ulempen er at hun er fra et annet land og snakker ikke så godt norsk,selv om vi stortsett forstår hverandre.

Men jeg vet jo samtidig ikke hvor lenge jeg får bruke en sånn resurs som psykolog,p.sykepleieren er det ingen tids begrensning på.

Uff det kjennes vanskelig å velge ,noen meninger her som kanskje kan være til hjelp?

Skrevet

Hva er målet med terapien? Hva trenger du hjelp til? 

Skrevet

Hvis målet er å rydde opp i bekymringer og støtte i hverdagen, og noen å snakke med, så holder en psyk.spl lenge. Skal man lære seg å mestre kognitive teknikker og ha litt dypere terapi, ville jeg valgt psykologen.

Skrevet

Jeg synes vel at psykologen gir mest hjelp fordi hun gir meg oppgaver og følger opp om jeg gjør det.Hun har også blitt med meg utenfor DPS et,det er god hjelp i noen som pusjer litt på når en selv har vanskeligheter med å komme i gan med ting.

Nå er ikke jeg den som knytter meg så veldig til folk ,men noe blir det jo, så spørsmålet blir jo om jeg da pga.psykolog mangel kommer til å miste min om en stund og så tilbake til p.sykepleier alikevel. Vanskelig dette her☺

Skrevet

Det er litt ekelt å velge vekk sin gamle behandler og vis det jeg kommer til å få henne tilbake en gang alikevel

Skrevet

Jeg forstår.

Du kan jo evt si til psykepleier at akkurat nå har du behov for litt "dypere" hjelp enn det hun kan gi henne, men at du gjerne vil komme tilbake til henne på et senere tidspunkt dersom det er mulig? Noe slikt :)

Skrevet

Ja det må vel bli en sånn måte å si det på☺eller kanskje at teamet får velg hva de synes er best? Og fri meg fra valget☺

Skrevet

Ja det må vel bli en sånn måte å si det på☺eller kanskje at teamet får velg hva de synes er best? Og fri meg fra valget☺

Jeg synes du skal se på dette som øving og ta valget selv. Både du og de to andre partene overlever uansett utfall :-)

Skrevet

Ja du har nok rett i det X.☺ er bare så vanskelig å stole på egne valg når tidligere valg ikke alltid har vært så fornuftige ,sett i etter tid.

Skrevet

Ja du har nok rett i det X.☺ er bare så vanskelig å stole på egne valg når tidligere valg ikke alltid har vært så fornuftige ,sett i etter tid.

Det skjønner jeg godt, men dine refleksjoner rundt dette valget synes jeg er kloke. En liten trøst er at det blir enklere med litt øvelse. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...