Underbar Skrevet 15. mars 2015 Skrevet 15. mars 2015 Hvor mye betyr egentlig drømmene våre? Er i en prosess med meg selv. Jeg nådde bunnen, men akkurat i øyeblikket er jeg kommet meg bittelitt ovenpå igjen. I drømmene mine om natta opplever jeg bare nederlag. Jeg opplever mobbing, utestengelse, seksuell trakassering, utilstrekkelighet og mislykkede forsøk på å fungere i arbeidslivet. Hver natt drømmer jeg noe slikt. Hvorfor skjer dette? Hver morgen blir jeg minnet på hvor udugelig jeg er, og depresjonen er som regel verst på morgenen i utgangspunktet. Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt disse ekle drømmene? 0 Siter
Trine Skrevet 15. mars 2015 Skrevet 15. mars 2015 Jeg tror man drømmer slikt fordi man har noe som må bearbeides. Jeg vet selvfølgelig ikke. Jeg kan drømme om ting jeg forstår kom av noe jeg så på tv rett før jeg la meg. Men jeg drømmer også noenganger vonde ting som minner meg på min egen elendighet. Jeg tror det er fordi underbevisstheten behøver få det ut, det er ihvertfall det jeg velger å tenke for å lettere akseptere disse drømmene som jgør meg i dårlig humør. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Veldig lite.Anonymous poster hash: 6ea23...51b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Veldig lite.Anonymous poster hash: 6ea23...51b 0 Siter
Caylee Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Hvor mye betyr egentlig drømmene våre? Er i en prosess med meg selv. Jeg nådde bunnen, men akkurat i øyeblikket er jeg kommet meg bittelitt ovenpå igjen. I drømmene mine om natta opplever jeg bare nederlag. Jeg opplever mobbing, utestengelse, seksuell trakassering, utilstrekkelighet og mislykkede forsøk på å fungere i arbeidslivet. Hver natt drømmer jeg noe slikt. Hvorfor skjer dette? Hver morgen blir jeg minnet på hvor udugelig jeg er, og depresjonen er som regel verst på morgenen i utgangspunktet. Noe jeg kan gjøre for å bli kvitt disse ekle drømmene? Har det helt likt som deg om det er noen trøst:/ Jeg drømmer mareritt hver natt. Jeg kommer ikke unna det vonde, selv i drømmer. Jeg tror det har mye med hvordan du føler det inni deg. At du har mye inni deg som ikke har blitt bearbeidet 0 Siter
kaprif Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Drømmene sier vel kanskje noe om hvor du befinner deg i livet ditt nå ? det er kanskje noe som gnager inni deg hele tida, men som du gjør alt for å fortrenge på dagen. Kanskje du skal møte disse drømmen med litt mer åpenhet og finne fram noen av de gode minnene du sikkert også har lagret inni deg. Noe jeg gjør for å ikke få vonde drømmer er å bruke litt tid på å huske alle de gode fine stemningene og tingene som skjedde på noe av samme tiden hvor de vonde minnene oppstod. F. eks du ble mobbet og hadde det utrolig vondt, men kanskje du på samme tid hadde fine oppleveser som F.eks å sitte på kjøkkenet å spise hjemmelagete vafler med noen du var glad i , den ene venninna som du hadde en gang (selv om du ikke har henne nå) som du f.eks byttet glansbilder med, kastet ball med og hoppet strikk med. En ferietur du har vært på som var fin. Det er sikkert tusen ting du også har som fine minner, og prøv å gjenskape detaljer i bildene dine. Du må bare fokusere på de gode stemningene fra fortiden din. Minner som du ønsker skal stimuleres og ta en større del av sansene dine og hjernen din. Dette har i hvert fall hjulpet meg. 0 Siter
Underbar Skrevet 16. mars 2015 Forfatter Skrevet 16. mars 2015 Drømmene sier vel kanskje noe om hvor du befinner deg i livet ditt nå ? det er kanskje noe som gnager inni deg hele tida, men som du gjør alt for å fortrenge på dagen. Kanskje du skal møte disse drømmen med litt mer åpenhet og finne fram noen av de gode minnene du sikkert også har lagret inni deg. Noe jeg gjør for å ikke få vonde drømmer er å bruke litt tid på å huske alle de gode fine stemningene og tingene som skjedde på noe av samme tiden hvor de vonde minnene oppstod. F. eks du ble mobbet og hadde det utrolig vondt, men kanskje du på samme tid hadde fine oppleveser som F.eks å sitte på kjøkkenet å spise hjemmelagete vafler med noen du var glad i , den ene venninna som du hadde en gang (selv om du ikke har henne nå) som du f.eks byttet glansbilder med, kastet ball med og hoppet strikk med. En ferietur du har vært på som var fin. Det er sikkert tusen ting du også har som fine minner, og prøv å gjenskape detaljer i bildene dine. Du må bare fokusere på de gode stemningene fra fortiden din. Minner som du ønsker skal stimuleres og ta en større del av sansene dine og hjernen din. Dette har i hvert fall hjulpet meg. Når man er deprimert er det umulig å tenke på gode minner, men nå som jeg har kommet meg ut av den seigeste gjørma så skal jeg ta til meg rådet ditt 0 Siter
Underbar Skrevet 15. april 2015 Forfatter Skrevet 15. april 2015 Nå har disse drømmene hjemsøkt meg i enda større grad, sammen med groteske drømmer om at barna mine dør, massedrap, krig.. Og alt er så livaktig at jeg våkner i en dam svette, helt utslitt. Hater dette, og hva kan jeg gjøre for å ikke drømme slikt? Da jeg våkna i dag var jeg sikker på at den elskede sønnen min var død 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.