AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 Skrevet 15. mars 2015 I natt har jeg ikke sovet et sekund selvom jeg har tatt 10 mg Stillnoct og 5 mg vival slik foreskrevet av fastlege. Natt til fredag prøvde jeg å ta kun vival med det resultat at jeg sov ikke før jeg tok stillnoct langt ut på morgenen. Jeg sov langt utpå dagen og tok siden 20 mg stillnoct i går kveld som jeg ikke har lov til, og det slo meg helt ut. Jeg har sovet greit av det som legen foreskrev i flere måneder, men nå er det slutt. Angsten holder på å kvele meg og jeg blir gal av dette. Jeg er så lei, så lei. Jeg går til psykolog og jeg tar 10 mg cipralex om dagen. Det er ikke aktuelt å øke dosen cipralex. Jeg har mye tanker om natta at jeg ikke vil leve lenger og når jeg kommer til å dø. Jeg ønsker å leve, men på en helt annen måte som jeg ikke styrer over selv. Jeg har ikke tenkt å ta livet mitt Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. mars 2015 Skrevet 15. mars 2015 Skal du få orden på sovingen, må du: stå opp senest 07.30 uansett hvor mye eller lite du har sovet. ikke sove på dagtid. ikke legge deg for tidlig. ta sovemedisin til samme tid hver kveld på de kveldene du bruker denne medisinen helg er intet unntak 0 Siter
stjernestøv Skrevet 15. mars 2015 Skrevet 15. mars 2015 Skal du få orden på sovingen, må du: stå opp senest 07.30 uansett hvor mye eller lite du har sovet. ikke sove på dagtid. ikke legge deg for tidlig. ta sovemedisin til samme tid hver kveld på de kveldene du bruker denne medisinen helg er intet unntak Det er faktisk noe i det, jeg våkner hver morgen tidlig nå og det er irriterende når det er helg. Men jeg sover godt om natta. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 Skrevet 15. mars 2015 Det finnes ikke snev av fornuft å si at en må stå opp 7,30 og ikke 8.30. Hvorfor er det ingen klokkeslett på når man legger seg? Psykiatere har en lei tendens til å snakke til mennesker som om de er dumme. Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg skrev i innlegget at alt hadde gått greit i månedsvis, men så kom det en helg hvor jeg ble helt forvirret og alt går ut av kontroll. Tre netter var det snakk om etter ca. 200 som hadde gått greit. Ingen vet når jeg står opp til daglig, eller når jeg legger meg når det går greit. Er ikke det noe viktig? Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Er det heller ikke viktig at det som jeg skrev først og fremst om var selvmordstanker ikke søvnproblemer? Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Er det heller ikke viktig at det som jeg skrev først og fremst om var selvmordstanker ikke søvnproblemer? Anonymous poster hash: bafc6...a22 Det er viktig, og det formoder jeg at du tar opp med psykologen. Hvis du kunne sove om natten, ville du jo ikke ligge med disse tankene :-) Uansett er dte ingen farbar vei å begynne med sovemidler langt ut på natten. Det vil bare forsterke døgnrytmeforstyrrelsen og med dette også forverre dine psykiske vansker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Det er ganske sannsynlig at jeg vet det, men av to onder kan det være bedre å ta sovemidler langt ut på natten enn å ta livet sitt. Dette er ikke noe vanlig praksis hos meg foruten at virkningene er vonde. Jeg har ikke kommet meg ut av sengen i noen dager nå med unntak av lørdag ettermiddag. Det neste svaret blir sikket at jeg skal sette det ene benet først og så det andre etterpå og da er det gjort. Venner rundt meg er forsvunnet eller de er der ute og venter på at jeg blir den samme igjen. Hjelpeapparatet fungerer ikke og jeg har gitt dem opp. Jeg er verdens mest ensomme menneske på tross av fantastisk familie og mange venner verden over. Eneste lyspunktet er at det er mulig at jeg besøker en venninne i New York om ikke så lenge, men det koster penger. Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Siden du har full oversikt og kunnskap om det hele, beklager jeg at jeg har svart. God tur til New York :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Skal du få orden på sovingen, må du: stå opp senest 07.30 uansett hvor mye eller lite du har sovet. ikke sove på dagtid. ikke legge deg for tidlig. ta sovemedisin til samme tid hver kveld på de kveldene du bruker denne medisinen helg er intet unntak Hei! Nettopp, rutine er løsningen! Derfor fastholder jeg at: early to bed and early to rise makes a man healthy wealthy and wise. Dette er min svigerfars kloke ord, og jeg liker dem. Dette er veeldig viktig! Ikke bare for søvn, men også for generelle andre sykdommer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Det er mulig å snu det den veien også at jeg ikke sov pga. selvmordstanker. Hvem kom først høna eller egget? Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg beklager at jeg skriver her hvis det er til bry for noen. Det skulle ikke være en overraskelse at jeg har oversikt over noe i mitt eget liv. Dette med å legge seg tidlig og stå tidlig opp er en gammel dyd. Hadde noe å gjøre med å følge og bruke lyset før i tiden. Det finnes ikke forskning som beviser at de som står opp tidlig er flinkere mennesker enn de som står opp sent. Det finns mye forskning som viser at nok søvn og gode søvnvaner er viktige, men det er noe annet. Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 "eary to bed and early to rise makes a man healthy and wise" Dette har sikkert passet bra på prærien i gamle dager, men det er ingenting som beviser at B-mennesker er latere enn A-mennesker. Noen mennesker er mer kreative om ettermiddagen enn om morgenen. Anonymous poster hash: bafc6...a22 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.