Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke angst, men jeg føler endel ubehag rundt mennesker likevel. Jeg tror jeg blir vurdert negativt, og det gjør at jeg ikke trives, og vil komme meg alene. Går det an å utvikle seg til å trives sosialt? Hjelper det hvis jeg får meg en jobb? Jeg kvier meg for å lete etter "praksisplass" fordi jeg tror de andre ansatte vil mene negative ting om meg, siden det er de som forsørger meg (de mener nok vel så mye negativt nå, nå som jeg bare sitter her og velter meg, men nå slipper jeg jo å ha noe med dem å gjøre).

Skrevet

Hvorfor kan jeg ikke bare være avslappet og sovne?

Aldri.

Lei...

Frister å kjøpe noe medisin på gata. Hvorfor ikke?

Gjest Gargamel
Skrevet

Man trenger ikke være utadvendt, elske smalltalk og være "kul" for å stå i en eller annen jobb.

Man må bare:

1. Møte opp i rett tid, evt gi beskjed om man er syk eller lignende.

2. Vise vanlig høflighet

3. Dusje ofte nok.

4. Unngå unødvendige konflikter (ikke gjøre seg til uvenn med for mange, helst ingen)

5. Vise positiv innstilling og trekke i den retningen sjefen bestemmer.

Når det gjelder pkt 5 er det lov å si fra om man er uenig, men ikke sabotere det som er vedtatt.

Det var det jeg kom på i farta.

Skrevet

Hvorfor kjøpe medisin på gata, når du kan få av legen?

Kjære gale Toga, om du vil det selv så kan du utvikle deg til å trives sosialt. Du kan lære deg en annen måte å tenke på slik at du ikke tror at alle snakker negativt om deg. Det er ikke sikkert du evner å være sosial så lenge av gangen. Jeg syns noen mennesker er veldig hyggelige å være sammen med, men etter et par timer så trenger jeg en lang pause. Det er noe jeg ikke kan trene bort.

Du kunne jo prøvd å få en jobb hvor du ikke behøver være så veldig sosial, men hvor du kan sitte på et kontor alene og være en del av noe uten at det blir veldig slitsomt. Om du ønsker å være en del av noe da, det vet jeg jo ikke. Er det noe spesielt du liker å drive med?

Skrevet

Man trenger ikke være utadvendt, elske smalltalk og være "kul" for å stå i en eller annen jobb.

Ja vet det, men er ikke så glad i å være rundt mennesker, siden de har så mye imot meg, bare.

Skrevet (endret)

Kjære gale Toga, om du vil det selv så kan du utvikle deg til å trives sosialt. Du kan lære deg en annen måte å tenke på slik at du ikke tror at alle snakker negativt om deg. Det er ikke sikkert du evner å være sosial så lenge av gangen. Jeg syns noen mennesker er veldig hyggelige å være sammen med, men etter et par timer så trenger jeg en lang pause. Det er noe jeg ikke kan trene bort.

Du kunne jo prøvd å få en jobb hvor du ikke behøver være så veldig sosial, men hvor du kan sitte på et kontor alene og være en del av noe uten at det blir veldig slitsomt. Om du ønsker å være en del av noe da, det vet jeg jo ikke. Er det noe spesielt du liker å drive med?

"Gale Toga". ;) Hihi.

Jeg skulle hatt en jobb jeg kunne gjøre mesteparten hjemmefra... bare komme på møter etc.

Er jo ikke noe poeng i å tvinge seg til å være sosial heller igrunn. ;) Ja, sånn fritidsmessig.

Endret av Toga
Skrevet

Har du prøvd gruppeterapi?

Ja... men har ikke tro på "psykoterapi" lenger. Føler det bare er bullshit. Så det skal jeg ikke mer.

Gjest Gargamel
Skrevet

Ja vet det, men er ikke så glad i å være rundt mennesker, siden de har så mye imot meg, bare.

Folk har vel ikke mye imot deg sånn helt uten videre?

Skrevet

Folk har vel ikke mye imot deg sånn helt uten videre?

Jeg forsørges jo av deres skattepenger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsørges jo av deres skattepenger.

Ikke hvis du jobber.

Anonymous poster hash: 0675b...5fb

Skrevet

Ikke hvis du jobber.

Nei, men nå skal det litt til for at det skjer da. Det jeg tenkte på var gratisjobb.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men nå skal det litt til for at det skjer da. Det jeg tenkte på var gratisjobb.

Det er bare å prøve det. Tviler på om folk har noe i mot folk som prøver å komme tilbake til arbeidsliev et.

Madelenemie
Skrevet

Jeg har ikke angst, men jeg føler endel ubehag rundt mennesker likevel. Jeg tror jeg blir vurdert negativt, og det gjør at jeg ikke trives, og vil komme meg alene. Går det an å utvikle seg til å trives sosialt? Hjelper det hvis jeg får meg en jobb? Jeg kvier meg for å lete etter "praksisplass" fordi jeg tror de andre ansatte vil mene negative ting om meg, siden det er de som forsørger meg (de mener nok vel så mye negativt nå, nå som jeg bare sitter her og velter meg, men nå slipper jeg jo å ha noe med dem å gjøre).

Hei!

Jeg tror ikke man kan det ut fra et autistisk perspektiv,

man kan utvikle seg til å tåle det, takle det, men trives med det... det tror jeg ikke,

Av og til kan man forveksle ord som tåle, takle, trives.....

I motsetning til deg VET jeg at " problemet"/ annerledesheten sitter i meg, jeg VET at ikke andre tenker negativt om meg, det er mer andre vei, jeg orker lite med ord, overflødige ord og latter inn i mine ører.

Jeg trenger mer fred og ro, spesielt fra latter!!! 

la meg være i fred er nok mitt daglige motto.

Skrevet

la meg være i fred er nok mitt daglige motto.

Amen!

Skrevet

"Gale Toga". ;) Hihi.

Jeg skulle hatt en jobb jeg kunne gjøre mesteparten hjemmefra... bare komme på møter etc.

Er jo ikke noe poeng i å tvinge seg til å være sosial heller igrunn. ;) Ja, sånn fritidsmessig.

Det finnes jobber hvor man kan ha mye hjemmekontor. Om du snakker med NAV så kanskje de vet om noe.

Skrevet

Det er bare å prøve det. Tviler på om folk har noe i mot folk som prøver å komme tilbake til arbeidsliev et.

Kanskje de sier det er "lekejobb". Uansett så får folk alltid noe imot meg.

Skrevet

Det finnes jobber hvor man kan ha mye hjemmekontor. Om du snakker med NAV så kanskje de vet om noe.

Jeg er god på hjemmekontor. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er god på hjemmekontor. :P

Jeg kjenner mange som jobber hjemmefra, bl.a. regnskapsfører, dataingeniør, webdesigner, elektroingeniør for bare å nevne de jeg kommer på i farten. Det gjelder bare å ha den rette kompetanse. :-)

Anonymous poster hash: 9b168...f4c

Skrevet

Jeg kjenner mange som jobber hjemmefra, bl.a. regnskapsfører, dataingeniør, webdesigner, elektroingeniør for bare å nevne de jeg kommer på i farten. Det gjelder bare å ha den rette kompetanse. :-)

Anonymous poster hash: 9b168...f4c

Ja, da må jeg skaffe meg den. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...