Blomsterfluen Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 I testene scoret jeg et sykke under 60 på verbal læringstesten og 96 på nonverbal læringstesten. Siden jeg lærte sent å prate som liten, så ble diagnosen høytfungerende barneautisme. Jeg har også i dag meldt meg inn i autismeforeningen igjen. Men utviklinghemmet er jeg ikke. Jeg er fornøyd med resultatet. Jeg har nettopp fått svaret hos psykiateren i dag som har jobbet med autister i 25 år og som vet mest mulig om ASD. Psykologen sier også at testet som er lagt ut på nettet sån som aspie quiz og autisme tester ikke er brukbare for å stille en ASD diagnose og at det skal mer til en sånne nett tester så selvom man skårer superlavt på aspie og autismetest skjema på nett så kan man ha autisme alikevel ved å testes ordentlig hos psykologer og spesialister. Psykologen jeg går til er autistspessialist foresten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 I testene scoret jeg et sykke under 60 på verbal læringstesten og 96 på nonverbal læringstesten. Siden jeg lærte sent å prate som liten, så ble diagnosen høytfungerende barneautisme. Jeg har også i dag meldt meg inn i autismeforeningen igjen. Men utviklinghemmet er jeg ikke. Jeg er fornøyd med resultatet. Jeg har nettopp fått svaret hos psykiateren i dag som har jobbet med autister i 25 år og som vet mest mulig om ASD. Psykologen sier også at testet som er lagt ut på nettet sån som aspie quiz og autisme tester ikke er brukbare for å stille en ASD diagnose og at det skal mer til en sånne nett tester så selvom man skårer superlavt på aspie og autismetest skjema på nett så kan man ha autisme alikevel ved å testes ordentlig hos psykologer og spesialister. Psykologen jeg går til er autistspessialist foresten. Har lurt litt på denne autismeforeningen, hva er det de gjør der? Hva skjer når man er medlem? Anonymous poster hash: 76f13...582 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 I testene scoret jeg et sykke under 60 på verbal læringstesten og 96 på nonverbal læringstesten. Siden jeg lærte sent å prate som liten, så ble diagnosen høytfungerende barneautisme. Jeg har også i dag meldt meg inn i autismeforeningen igjen. Men utviklinghemmet er jeg ikke. Jeg er fornøyd med resultatet. Jeg har nettopp fått svaret hos psykiateren i dag som har jobbet med autister i 25 år og som vet mest mulig om ASD. Psykologen sier også at testet som er lagt ut på nettet sån som aspie quiz og autisme tester ikke er brukbare for å stille en ASD diagnose og at det skal mer til en sånne nett tester så selvom man skårer superlavt på aspie og autismetest skjema på nett så kan man ha autisme alikevel ved å testes ordentlig hos psykologer og spesialister. Psykologen jeg går til er autistspessialist foresten. Hei! Så bra du er fornøyd og har fått gode svar. Selv orket jeg ikke være medlem av autismeforeningen, jeg var på et møte der for foreldre til barn med autisme, og jeg ble mobbet, det var nytt for meg, så jeg vil derfor aldri bli medlem av autismeforeningen, de er for meg en mobbeforening. 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Hei! Så bra du er fornøyd og har fått gode svar. Selv orket jeg ikke være medlem av autismeforeningen, jeg var på et møte der for foreldre til barn med autisme, og jeg ble mobbet, det var nytt for meg, så jeg vil derfor aldri bli medlem av autismeforeningen, de er for meg en mobbeforening. På hvilken måte ble du mobbet? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 (endret) På hvilken måte ble du mobbet? Hei! Jeg kom inn på et møte for foreldre for barn med asperger, jeg satte meg ned, i en stol, og hørte på samtalene som startet rundt bordet, jeg visste jeg var ny og alle de andre kjente hverandre, jeg satt da og ventet på at de ville introdusere/presentere meg som ny, Det skjedde ikke, jeg satt derfor kun og så ned i gulvet, Etter en stund tenkte jeg at dette ble rart, jeg følte ukomfortabel, mer og mer, jeg reiste meg da etter ca 1 taus time, og jeg gikk, ut døren. I det jeg gikk, uten helt å forstå systemet hørte jeg ordene " hun var rar", jeg ble mer lei meg enn jeg kan huske jeg noen gang før har blitt over min egen annerledeshet, så derfor holder jeg meg langt unna autismeforeningen;-) De er en forening for foreldre med pratebehov som har barn med autisme, ikke noe annet., Det var så tydelig at jeg var annerledes, så tydelig at jeg ikke passet inn, aldri før har det vært så tydelig, Jeg satte meg i bilen og kjente på en fortvilet følelse, De hadde selv barn med autisme, som meg, men i tillegg har jeg autisme selv, jeg er mamma med autisme, for meg ble det så trist at de ikke kunne tåle den jeg var som om ganske få år, ville være deres egne barn, jeg skrev til autismeforeningen etterpå, om det som skjedde, de svarte med disse ord, Synd du følte det sånn, ja kanskje det er synd, eller kanskje burde de foreldrene fått noen gode råd og tips om å møte nye medlemmer? Og barn med autisme har oftere enn andre barn selv foreldre med autisme, så enkelt er det, så lite kjent er det i autismeforeningern, derfor er jeg ikke medlem, fordi jeg vet at autisme varer lenger enn 18 år! Endret 16. mars 2015 av Madelenemie 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Dette er ikke mobbing, Madelenemie. Hvorfor kunne du ikke bare introduert deg selv - sagt noe sånt som "Hei, jeg er ny her og heter....." i en ledig pause. De syntes kanskje du var uhøflig og litt rar. Det hele virker bare som en liten misforståelse. Anonymous poster hash: a6b6e...527 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg synes Madeleineme har ett poeng. Jeg opplevde noe lignende på Ananke møter for mange år siden. Det var de faste som kjattret om sitt, og ingen som var interessert i den nye.. Anonymous poster hash: 57864...7dc 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg synes Madeleineme har ett poeng. Jeg opplevde noe lignende på Ananke møter for mange år siden. Det var de faste som kjattret om sitt, og ingen som var interessert i den nye.. Anonymous poster hash: 57864...7dc Hei! Hm.. Min psykiater sa at disse menneskene neppe var særlig A 4, hun mente de manglet sosiale antenner og at det mulignes skyldtes at de selv hadde autisme, men for meg ble det uansett umulig å være medlem av en slik mobbeforening. Jeg prøvde litt til, men de mobbet meg til slutt ut, jeg hadde aldri blitt mobbet før jeg ble med i autismeforeningen, på skolen va barna hyggelige mot meg, men i autismeforeningen tror jeg de er monstre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Jeg synes Madeleineme har ett poeng. Jeg opplevde noe lignende på Ananke møter for mange år siden. Det var de faste som kjattret om sitt, og ingen som var interessert i den nye.. Anonymous poster hash: 57864...7dc Men er dette mobbing? Mobbing er et sterkt ord jeg ikke ville brukt i denne sammenhengen. Anonymous poster hash: a6b6e...527 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Hei! Jeg kom inn på et møte for foreldre for barn med asperger, jeg satte meg ned, i en stol, og hørte på samtalene som startet rundt bordet, jeg visste jeg var ny og alle de andre kjente hverandre, jeg satt da og ventet på at de ville introdusere/presentere meg som ny, Det skjedde ikke, jeg satt derfor kun og så ned i gulvet, Etter en stund tenkte jeg at dette ble rart, jeg følte ukomfortabel, mer og mer, jeg reiste meg da etter ca 1 taus time, og jeg gikk, ut døren. I det jeg gikk, uten helt å forstå systemet hørte jeg ordene " hun var rar", jeg ble mer lei meg enn jeg kan huske jeg noen gang før har blitt over min egen annerledeshet, så derfor holder jeg meg langt unna autismeforeningen;-) De er en forening for foreldre med pratebehov som har barn med autisme, ikke noe annet., Det var så tydelig at jeg var annerledes, så tydelig at jeg ikke passet inn, aldri før har det vært så tydelig, Jeg satte meg i bilen og kjente på en fortvilet følelse, De hadde selv barn med autisme, som meg, men i tillegg har jeg autisme selv, jeg er mamma med autisme, for meg ble det så trist at de ikke kunne tåle den jeg var som om ganske få år, ville være deres egne barn, jeg skrev til autismeforeningen etterpå, om det som skjedde, de svarte med disse ord, Synd du følte det sånn, ja kanskje det er synd, eller kanskje burde de foreldrene fått noen gode råd og tips om å møte nye medlemmer? Og barn med autisme har oftere enn andre barn selv foreldre med autisme, så enkelt er det, så lite kjent er det i autismeforeningern, derfor er jeg ikke medlem, fordi jeg vet at autisme varer lenger enn 18 år! Sikkert ikke hyggelig, men tror ikke jeg vil kalle dette mobbing da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 Skrevet 16. mars 2015 Hei! Hm.. Min psykiater sa at disse menneskene neppe var særlig A 4, hun mente de manglet sosiale antenner og at det mulignes skyldtes at de selv hadde autisme, men for meg ble det uansett umulig å være medlem av en slik mobbeforening. Jeg prøvde litt til, men de mobbet meg til slutt ut, jeg hadde aldri blitt mobbet før jeg ble med i autismeforeningen, på skolen va barna hyggelige mot meg, men i autismeforeningen tror jeg de er monstre. Monstre?!? Fordi de ikke hilste på deg da du ville det? Det får da være måte på å være hårsår! Monstre forbinder jeg med massemordere, pedofile etc. Anonymous poster hash: a6b6e...527 0 Siter
Toga Skrevet 17. mars 2015 Skrevet 17. mars 2015 Det er vel bare en ærlig følelse som springer frem, som følge av opplevd ydmykelse, uten tanke på sosial mottagelse. Jeg er sikker på at MM klarer å resonnere seg frem til at det finnes verre. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. mars 2015 Skrevet 18. mars 2015 (endret) Det er vel bare en ærlig følelse som springer frem, som følge av opplevd ydmykelse, uten tanke på sosial mottagelse. Jeg er sikker på at MM klarer å resonnere seg frem til at det finnes verre. Ja det gjør jeg:-) Men jeg ble jo aldri mobbet, kanskje litt ertet, men jeg taklet det, men i møte med autismeforeningen, følte jeg meg som mor med autisme mobbet, De kastet ikke stein, slang ikke sekken min i søle som da jeg var barn, men de slang hele meg, den jeg er i "søle". Det føltes Myyye verre enn å bli kalt ord, bli dyttet og bli redd. det var så konkret, så feil og så urettferdig, det disse NT menneskene i autismeforeningen gjorde var vanskeligere å stå i mot, beskytte seg mot, de der ordene, " hun var rar", såret meg mye mer enn hode ned i en sølepytt. Eller bøkene dynket i sølevann, Bøkene kunne jeg tørke, klærne kunne jeg vaske, men hva gjør man når man får høre at man er så rar? Endret 18. mars 2015 av Madelenemie 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.